• 0

Webshop starten, nog 3 zinvolle (domme) vragen.

Goedendag,

 

Allereerst geweldig om alle zinvolle inbreng te zien. Mijn vriendin en ik willen graag een webshop beginnen.

 

Na veel wikken en wegen zijn wij tot de conclusie gekomen toch met een “kant en klaar” pakket aan de gang te gaan.

 

Even een paar (wellicht domme maar interessante) vragen.

 

1.Wij willen ons inschrijven als eenmanszaak bij de kvk. Is het dan verstandig om al te specifiek aan te geven wat voor producten je wilt verkopen? (Ons leek kadoartikelen een goeie omdat je bijna alles onder deze noemer in 1 webshop zou kunnen verkopen.) Of is dit niet relevant, mag je ruimere artikelen verkopen dan je bij de kvk aangeeft. Hoe word hier naar gekeken.

 

2. De 3aanbieders die wij nog overhebben om te kiezen zijn:

 

-SEOshop.com

-winkeltjes.net

-mijnwebwinkel.nl

 

Wellicht kan men hier vanuit ervaring aangeven wat voor ons de beste keuze zou zijn met betrekking tot:

 

-Tags, SEOshop.nl lijkt hier meer mogelijkheden te bieden dan de andere 2.

 

-Betaling, wij hebben al een paypal account en willen eigenlijk tegen zo laag mogelijke vaste kosten Ideal gebruiken.

 

Welke van de 3 geeft hier de beste mogelijkheden voor volgens u?

 

3. Welke aanbieder heeft uw’s inziens de beste potentie voor de internationale (Europese) markt.

 

4. Iemand ervaring met de no cure-no pay policy van SEOshop ? Zelf vind ik het nogal ondoorzichtig en ben bang spijt te krijgen als we straks succevol worden.

 

Alvast erg bedankt voor uw waardevolle feedback.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 1

Beste 'Hardijzer',

 

Ik heb indirecte-ervaringen met online e-commerce/webshops en een achtergrond in SEO/IM, vandaar dat ik even een kort antwoord geef op je 2e vraag.

 

Van alle drie de aanbieders heb ik nog nooit gehoord, maar HET e-commerce systeem wat door alle internet marketeers gebruikt wordt die ik ken is: Magento.

 

Magento is een open-source (dus gratis) software ontwikkeld door een studentengroep en gesponsord door de universiteit en bedrijfsleven. De software biedt een volledig systeem tot belasting en logistiek aan toe. De grootste bedrijven in de wereld gebruiken ook deze software (waarde geschat op 20.000 euro). Het zal wel even iets tijd kosten om de software te leren kennen (zoals bij elke software) en misschien moet de software van Engels naar Nederlands iets aangepast worden.

 

Magento is SEO friendly, en voor meer informatie kan ik je aanraden deze link te volgen:

Magento SEO

 

Verder weet ik weinig over de reglementen van de KVK en dergelijken, maar als je enige vraag hebt over SEO dan ben ik altijd bereid tijd vrij te maken en er samen naar te kijken. Hoop dat dit een beetje helpt.

 

Met vriendelijke groet,

Niels Boerkamp

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wellicht dat je aan dit topic nog wat hebt

 

Vergis je niet in Magento trouwens, en al helemaal niet als alles zelf wil gaan doen.

 

Niels schrijft het alsof het het ei van Columbus is voor jullie , maar:

 

Magento is mooi en wordt door velen gebruikt, maar eenvoudig is het absoluut niet als je er geen (grondige) kennis van hebt. Wie het gemaakt hebben en hoeveel het waard zou zijn is trouwens verder helemaal niet relevant.

 

Er is ontzettend veel over webshops geschreven op HL , zoek maar eens op magento, oscommerce, etc.

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik raad je aan om naar de Thuiswinkel vakbeurs te gaan daar staan stands met informatie over webwinkels waar je informatie kunt winnen.

 

Verder ken ik SEOShop en dat is een goed systeem alleen ze vragen wel 1% van de omzet en dat is best vervelend, daarom is het handig om zelf een systeem te draaien daar is Magento natuurlijk geschikt voor maar wel ingewikkeld.

 

Maar ik raad aan om is te kijken op die beurs entree is gratis.

 

Succes,

 

Nick van Beers

Link naar reactie
  • 1

En ik zou je willen aanraden ver weg te blijven van Magento. Magento is een mooi systeem, maar het is niet geschikt voor kleine starters. Magento is pas interessant als er een flink budget voor de webshop beschikbaar is, of als je zelf een gedegen PHP 5/ LAMP achtergrond hebt (en veel tijd over).

 

Met een kleiner budget kun je beter gebruik maken van een kant en klaar systeem of een goedkoper open source systeem zoals bijvoorbeeld osCommerce, CRE Loaded of osCMax. Met deze open source pakketten is voor €1000 al een goede webshop te bouwen die je voor €20 per jaar kunt hosten.

Link naar reactie
  • 0

hoi hardijzer

 

ik huur zelf een winkel bij winkeltjes.net en ben tot nog toe erg tevreden. vragen worden snel beantwoord en problemen snel opgelost. het is heel makkelijk om een eigen draai aan de lay out te geven en zo toch echt je eigen winkel te maken.

 

breng eerst zo goed mogelijk in kaart wat voor jou belangrijk is aan je winkel (bij mij was dat bv een ander afleveradres dan het besteladres, het bijhouden van de voorraad zonder dat dit voor de klant zichtbaar is, ook integratie van ideal zonder tussenkomst van een payment provider vond ik belangrijk) als je dat voor jezelf helder hebt kun je gaan kijken welk pakket je die mogelijkheden biedt en als het je niet metteen duidelijk is kun je ze natuurlijk altijd mailen of bellen om je vragen te stellen.

 

als je nog vragen over winkeltjes.net hebt mag je ze ook aan mij stellen als je dat wilt.

 

veel succes!

Link naar reactie
  • 0

Ik zou inderdaad aan de slag gaan met 1 van de 3 pakketten die je al noemde. Doe dat dan wel onder een eigen domeinnaam. (liefst elders geregistreerd) Dan kun je wel snel aan de slag en je domeinnaam promoten en kun je later snel en simpel overstappen op je nieuwe Magento shop op je VPS die door iemand anders voor enkele honderden euro's is aangepast... Voordeel is dan dat je weet dat je producten succesvol kunnen zijn...

 

 

Link naar reactie
  • 0
1.Wij willen ons inschrijven als eenmanszaak bij de kvk.

Gaat één van jullie beide zich inschrijven, of gaan jullie echt als vriend en vriendin samen ondernemen?

 

 

2. De 3aanbieders die wij nog overhebben om te kiezen zijn:

 

-SEOshop.com

-winkeltjes.net

-mijnwebwinkel.nl

 

Op welke punten anders dan kosten heb jullie vergelijkbare aanbieders laten afvallen? Hebben jullie demo's kunnen proberen? Voor kosten van Ideal betalingen (behalve implementatie) moet je bij banken of payment service providers zijn.

 

3. Welke aanbieder heeft uw’s inziens de beste potentie voor de internationale (Europese) markt.

 

Heb je dit vanaf het begin als criterium meegenomen, of gaat dit nu over de drie overgebleven aanbieders? Bedoel je dit voor lokale bankbetalingen, artikelomschrijvingen en SEO in verschillende talen? Waarom zouden klanten kopen bij een internationale webshop met cadeau-artikelen?

 

Ik denk dat je eisen en wensen en de scores van aanbieders hierop eerst zelf moet uitwerken. Bij de wens van vaste lage kosten kom je snel uit bij een payment service provider naast de webshop aanbieder. Of je moet internationale overschrijvingen naast Paypal willen gaan accepteren. Op hoeveel artikelen en welke omzetklasse stellen jullie je in?

 

Domme vragen bestaan niet was het geloof ik, maar het totaalbeeld hier vind ik onvoorbereid. Zoek diverse zaken goed uit en schrijf een ondernemingsplan, voordat je begint.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dag Hardijzer,

 

Wat ik mis in dit verhaal is een onderbouwing d.m.v. een ondernemingsplan( zoals een eerdere reaktie ook al aangaf ) . Hierin zul je ook je doelgroep aan dienen te geven inclusief reeds aanwezige concurrentie en wat nu eigenlijk de toegevoegde waarde van jullie webshop is. Zoek naar het antwoord op de vraag : ' waarom zou iemand bij jullie willen shoppen?'.

 

Just my 2 eurocents.

 

Verder veel succes met de onderneming!

 

Groet,

Dick Janssen

Link naar reactie
  • 0

Zoals misschien al wel een beetje bekend is hier op hl ben ik zelf ook bezig een webshop op te starten.

 

Ik heb dan ook alle aanbieders al bekeken de afgelopen dagen en heb bij me eigen toch wel de vraag gesteld wil ik het eigenlijk zelf wel in elkaar zetten? en daarna 19 euro per maand betalen. Wat toch al snel neerkomt op een 228 euro per jaar.Of geef ik even 500 euro uit in 1x en laat ik het in elkaar zetten.

 

Nogmaals (heb ik al in eerdere topics gezegd) natuurlijk weet ik dat je voor 500 euro geen kwalitatief hoogstaande perfecte custom super de luxe shop heb,maar ik denk als kleine starter toch hiermee wel uit de voeten te kunnen en met de ambitie om jullie volgend jaar in januari een custom shop te laten zien.

 

Dat is trouwens ook me 1 doelstelling (met de winsten een complete custom shop neer te laten zetten) wil gewoon met 100 procent inzet kijken of het mogelijk is met een klein buget beginnen en in de toekomst uitbouwen naar een goedlopend bedrijf

Link naar reactie
  • 0

ultimate, ik vraag mij af wat jij verwacht voor die 500 euro te krijgen? je moet natuurlijk zelf weten of je een winkel huurt of koopt. maar of je nu een huur of koop winkel hebt, je zult zelf je producten erin moeten zetten en ook je eigen algemene voorwaarden etc. moeten toevoegen en dat is mijns inziens het meeste werk (naast de marketingkant uiteraard). als je wilt dat iemand anders dat voor je doet zul je je budget een flink stuk moeten vergroten.

ik heb zelf gekozen voor een huurwinkel die draait op een eigen domein, de basis is helemaal klaar en ik kan er veel aan veranderen als ik dat wil, maar in principe hoeft dat niet. op dit moment kan mijn webshop alles wat ik belangrijk vind, misschien loop ik over een tijdje tegen beperkingen aan, maar dan heb ik inmiddels meer ervaring en kan ik met kennis van zaken een webshop laten bouwen die aan al mijn wensen voldoet. veel succes met het maken van een keuze

Link naar reactie
  • 0

ultimate, ik vraag mij af wat jij verwacht voor die 500 euro te krijgen? je moet natuurlijk zelf weten of je een winkel huurt of koopt. maar of je nu een huur of koop winkel hebt, je zult zelf je producten erin moeten zetten en ook je eigen algemene voorwaarden etc. moeten toevoegen en dat is mijns inziens het meeste werk (naast de marketingkant uiteraard). als je wilt dat iemand anders dat voor je doet zul je je budget een flink stuk moeten vergroten.

ik heb zelf gekozen voor een huurwinkel die draait op een eigen domein, de basis is helemaal klaar en ik kan er veel aan veranderen als ik dat wil, maar in principe hoeft dat niet. op dit moment kan mijn webshop alles wat ik belangrijk vind, misschien loop ik over een tijdje tegen beperkingen aan, maar dan heb ik inmiddels meer ervaring en kan ik met kennis van zaken een webshop laten bouwen die aan al mijn wensen voldoet. veel succes met het maken van een keuze

 

Hoi hoi Kisa

 

Het is natuurlijk voor eenieder een persoonlijke keuze van een koop of huurwinkel bij beide zitten natuurlijk voor en nadelen aan,de producten etc zal ik allemaal zelf toe gaan voegen dus dat verwacht ik ook niet dat dat gedaan word.

 

Ik zal voor de rest geen namen noemen hier maar op dit moment ben ik bezig met een aanbieder die bouwt een uniek ontworpen shop(dus zonder template) met alle opties die in een webwinkel te wensen zijn(met adminpanel om makkelijk dingen toe te voegen/verwijderen) incl taalmodule en dat voor de prijs van 420 ex dus dat vind ik zelf persoonlijk meevallen.

 

Ow ja voor die prijs komen ze hier thuis langs om het een en ander door te bespreken qua wensen etc.

Link naar reactie
  • 0

Stel jezelf de vraag; Hoe onderscheid ik me.

 

Als je een webwinkel hebt/krijgt zoals alle andere mis je al een grote kans. Kijk dus goed naar de mogelijkheden voor een eigen identiteit.

 

Ben het niet helemaal met je eens, het lijkt me toch ook heel erg belangrijk wat voor product je verkoopt, als dat uniek is, is de noodzaak voor een unieke website kleiner dan wanneer je een product verkoopt dat door heel veel shops wordt aangeboden en je je dus veel duidelijker moet onderscheiden. ik winkel zelf veel via internet en vind het best prettig zo'n standaardshop waarvan het me meteen duidelijk is hoe hij werkt. Vind het dan wel belangrijk dat er duidelijk werk van gemaakt is om een eigen invulling te geven aan de standaard template zodat duidelijk is hoe serieus iemand met zijn shop bezig is.

Link naar reactie
  • 0

Stel jezelf de vraag; Hoe onderscheid ik me.

 

Als je een webwinkel hebt/krijgt zoals alle andere mis je al een grote kans. Kijk dus goed naar de mogelijkheden voor een eigen identiteit.

 

Ben het niet helemaal met je eens, het lijkt me toch ook heel erg belangrijk wat voor product je verkoopt, als dat uniek is, is de noodzaak voor een unieke website kleiner dan wanneer je een product verkoopt dat door heel veel shops wordt aangeboden en je je dus veel duidelijker moet onderscheiden. ik winkel zelf veel via internet en vind het best prettig zo'n standaardshop waarvan het me meteen duidelijk is hoe hij werkt. Vind het dan wel belangrijk dat er duidelijk werk van gemaakt is om een eigen invulling te geven aan de standaard template zodat duidelijk is hoe serieus iemand met zijn shop bezig is.

 

Het is beide erg belangrijk. Natuurlijk is het product wat je verkoopt erg belangrijk. Maar de website en het uiterlijk daarvan draagt toch heel erg veel bij aan je verkoopproces. Voor mij is het namelijk zo dat het uiterlijk van de website mij de 1e indruk geeft. M.a.w. of de winkel te vertrouwen is. Daarnaast moet je ook rekening houden met het feit dat er 3 soorten mensen zijn. Je hebt mensen die houden van structuur, mensen die houden van tekst en mensen die houden van plaatjes.

 

De verdeling is ongeveer gelijk over alle mensen. Het meest ideale is natuurlijk om je website dusdanig in te richting dat hij voor iedereen duidelijk is.

 

Ik ben wel van mening dat een uniek gezicht (dus geen standaard template) zeker bijdraagt aan de herkenbaarheid. Indien je er hetzelfde uit ziet als tientallen andere shops hoe moeten mensen dan jou herkennen?

 

Link naar reactie
  • 0

Vergeten we met zijn allen niet een paar vragen te beantwoorden?

 

1.Wij willen ons inschrijven als eenmanszaak bij de kvk. Is het dan verstandig om al te specifiek aan te geven wat voor producten je wilt verkopen? (Ons leek kadoartikelen een goeie omdat je bijna alles onder deze noemer in 1 webshop zou kunnen verkopen.) Of is dit niet relevant, mag je ruimere artikelen verkopen dan je bij de kvk aangeeft. Hoe word hier naar gekeken.

 

Maakt volgens mij helemaal niets uit. Wij hebben ook een eenmanszaak (die we met zijn tweeén runnen), met uiteenlopende activiteiten. Vind een beschrijving die de lading dekt en klaar. Ik zou het nog algemener houden als ik jou was, maar het is niet erg belangrijk.

 

2. De 3aanbieders die wij nog overhebben om te kiezen zijn:

 

-SEOshop.com

-winkeltjes.net

-mijnwebwinkel.nl

 

Wellicht kan men hier vanuit ervaring aangeven wat voor ons de beste keuze zou zijn met betrekking tot:

 

-Tags, SEOshop.nl lijkt hier meer mogelijkheden te bieden dan de andere 2.

 

-Betaling, wij hebben al een paypal account en willen eigenlijk tegen zo laag mogelijke vaste kosten Ideal gebruiken.

 

Welke van de 3 geeft hier de beste mogelijkheden voor volgens u?

 

 

Is al veel over gezegd hier. Ik vind het weinig relevant. Begin met één die je de mogelijkheden biedt die je wilt. SEO is iets voor de langere termijn, en naar mijn mening doe je dat het best op een andere, informatieve website.

 

En begin inderdaad met een kant-en-klaar pakket, stort je voorlopig niet in de Magento's of andere bewerkelijke pakketten.

 

3. Welke aanbieder heeft uw’s inziens de beste potentie voor de internationale (Europese) markt.

 

Zou ik me nu ook geen zorgen over maken. Verover de wereld, maar begin wel lekker in Nederland. Internationaal krijg je met zoveel andere zaken te maken, dat wordt echt een ander hoofdstuk.

 

4. Iemand ervaring met de no cure-no pay policy van SEOshop ? Zelf vind ik het nogal ondoorzichtig en ben bang spijt te krijgen als we straks succevol worden.

 

Lijkt me een prima policy voor degenen die geen geld hebben om te investeren. Spijt bij succes is een luxeprobleem.

Heb je straks succes dan kun je alles heroverwegen. Dan heb je wel geld om te investeren.

Voor nu volstaat om de kleine lettertjes goed te lezen. Je moet natuurlijk wel op een goede manier van de diensten van SEOshop af kunnen.

 

Succes!

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.