• 0

Bestelling kwijt? Hoe oplossen met klant

(hopelijk het goede forum)

 

Ik vroeg me af hoe jullie hiermee omgaan:

 

stel je verstuurd je pakket. klant krijgt het niet.

neemt contact op.. en je verstuurd het nog eens.

klant zegt weer niets ontvangen te hebben.

 

natuurlijk kun je niet eindeloos door blijven gaan.

dat ben ik ook niet van plan.

ik verstuur altijd aangetekend, maar gezien dit vanuit

een 'buitenland' is, mist er track & trace.

 

het kan ook zijn dat er vertraging is bij de douane en ze het

daardoor dubbel ontvangen alsnog een tijd later.

 

dus mijn vraag:

stel je stuurt het weer, en het komt niet aan. wat is dan verstandig om te zorgen

dat het zowel voor de klant als voor mezelf niet te vervelend wordt? :(

 

(reacties als voorraad opslaan/niet uit buitenland dropshippen mogen achterwege blijven ;) )

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

(reacties als voorraad opslaan/niet uit buitenland dropshippen mogen achterwege blijven ;) )

 

 

Maar is het een pakket wat via dropshipping wordt verzonden of niet? Want als je (zelf) via bijvoorbeeld TNT post verzend, dan kan je ook naar het buitenland met track & trace, aangetekend en zelfs verzekerd verzenden. De TNT post kan dan de handtekening digitaal aan jouw ter beschikking stellen zodat je kan zien wie er getekend heeft. Met andere bedrijven als UPS is dit ook mogelijk. Kortom; waarom zonder track & trace verzenden?

 

Als het door de douane heen moet dan kan het wel een week of 2 duren, ik zou zeker zo lang wachten met nogmaals zenden, al zal de klant hier denk ik niet zo blij van worden.

Link naar reactie
  • 0

Beste Evilman........

Snap het niet helemaal. Je verstuurd neem ik aan met een courier of TNT-achtig bedrijf.

Elke courier zal een trace and tracking aanbieden, waarop je, soms summier, de bewegingen kunt volgen.

De courier heeft de verplichting om je een POD te verstrekken na aflevering. Tevens zal het bedrijf dat jouw pakket vervoerd toch wel een overzicht hebben, waar de zendingen zich ophouden? Ook in geval van langdurige Custom-holds, dienen ze je in te lichten.

..... tijd voor een goeie courier?

 

gr ROlf

GFF-EXPRESS-SOLUTIONS

Specialist in far east delivery and pick-up

www.gff-express-solutions.com

info@gff-express-solutions.com

Link naar reactie
  • 0

Begrijp ik de constructie zo goed?

 

Jij hebt een webshop in NL. Bestellingen bestel je bij je drop-shipper in China, zij versturen naar jouw klant met een vervoerder.

 

Jij draagt in de overeenkomst met je klant automatisch het risico voor de verzending en zal moeten bewijzen dat (als) deze is aangemkomen, maar dat was je al wel duidelijk denk ik.

 

[*]Wie draagt het risico in de ovoreenkomst tussen jou en je dropshipper?

[*]Weet je welke vervoerder ze gebruiken?

[*]Heb je je dropshipper al contact op laten nemen met de vervoerder?

[*]Waarom geen trace nummer? Gaat het om een postzending?

 

Als dit vaker gebeurt kan je er over nadenken UPS of DHL o.i.d. de zendingen te laten verzorgen. Als je goed met ze in overleg gaat kan je mooie prijzen afspreken. Jij laat het ophalen in China en bezorgen in NL. Op deze manier heb je veel betere controle over en inzicht in de zendingen.

Link naar reactie
  • 0

Begrijp ik de constructie zo goed?

 

Jij hebt een webshop in NL. Bestellingen bestel je bij je drop-shipper in China, zij versturen naar jouw klant met een vervoerder.

 

Jij draagt in de overeenkomst met je klant automatisch het risico voor de verzending en zal moeten bewijzen dat (als) deze is aangemkomen, maar dat was je al wel duidelijk denk ik.

 

[*]Wie draagt het risico in de ovoreenkomst tussen jou en je dropshipper?

[*]Weet je welke vervoerder ze gebruiken?

[*]Heb je je dropshipper al contact op laten nemen met de vervoerder?

[*]Waarom geen trace nummer? Gaat het om een postzending?

 

Als dit vaker gebeurt kan je er over nadenken UPS of DHL o.i.d. de zendingen te laten verzorgen. Als je goed met ze in overleg gaat kan je mooie prijzen afspreken. Jij laat het ophalen in China en bezorgen in NL. Op deze manier heb je veel betere controle over en inzicht in de zendingen.

 

Ja jij begrijpt het zo goed. ik dropship in NL vanuit het buitenland.

 

Het gaat idd om aangetekende postverzending.

Hong kong mail geloof ik.

track & trace is daarbij niet voor alle landen mogelijk, waaronder helaas NL.

op het moment is er geen overeenkomst. als het misgaat, dus dat risico ligt automatisch bij mij.

 

Zien of het is aangekomen schijnt wel te kunnen als de dropshipper een zooi formulieren invult daar.

 

Wat je zegt is inderdaad wel een idee, om een andere bezorgdienst te gebruiken, mochten zijn

daar voor in zijn. Het zou het voor mij makkelijker maken, maar ook duurder helaas.

Als ik bijv het verschil zie tussen HK en UK registered mail, is dat 3 keer duurder bij de dropshipper.

 

En wat is wijsheid als een klant nu ook bij de re-order claimt niets ontvangen te hebben?

(over het algemeen gaat het goed, het is minder dan 1% waarbij het mis is gegaan)

Ik kan moeilijk blijven proberen te sturen, maar wil ook niet dat de klant mij als onbetrouwbaar gaat zien.

Link naar reactie
  • 1

Hoi,

 

Is het een idee om dit artikel naar jezelf te laten sturen bij wijze van test? Dan kan je het artikel eventueel zelf naar de klant doorsturen vanuit Nederland als de klant inmiddels de andere artikelen nog niet geleverd heeft gekregen. Op deze manier test je 1 de verzender, 2 de bezorger, 3 de klant... Mocht de klant het artikel inmiddels ontvangen hebben dan kan je bij een vlg bestelling dit extra artikel gewoon zelf opsturen.

 

Succes

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Is het een idee om dit artikel naar jezelf te laten sturen bij wijze van test? Dan kan je het artikel eventueel zelf naar de klant doorsturen vanuit Nederland als de klant inmiddels de andere artikelen nog niet geleverd heeft gekregen. Op deze manier test je 1 de verzender, 2 de bezorger, 3 de klant... Mocht de klant het artikel inmiddels ontvangen hebben dan kan je bij een vlg bestelling dit extra artikel gewoon zelf opsturen.

 

Succes

 

Bedankt voor t suces ;)

 

dat is wel een goede ja. Ik heb de verzender al vaker getest gezien ik voor mensen om me heen ook wel eens laat dropshippen. Maar idd voortaan mocht het voorkomenis naar mezelf en dan naar klant geen slecht plan.

Helaas is hier aangetekend versturen wel wat duurder.

 

Heeft iemand nog tips voor dit geval? Het is nu voor de 2e maal verstuurd.. stel dat het niet aankomt.

Ik ga dan sowieso mn dropshipper vragen om de formulieren in te vullen om uit te zoeken waar het pakket is

gebleven.

 

Hoe los ik dit het beste op met de klant? klant uiteindelijk koning en daardoor verlies leiden?

Of deel teruggeven wellicht. Wat is wijsheid?

Link naar reactie
  • 0

Hoe los ik dit het beste op met de klant? klant uiteindelijk koning en daardoor verlies leiden?

Of deel teruggeven wellicht. Wat is wijsheid?

 

Zonder enige twijfel de klant opnieuw zijn/haar bestelling sturen, ik zou dan de "Shopuntiludrop" methode gebruiken. Het kost dan maar een keertje in plaats van dat het wat opbrengt. Zolang je niet kan aantonen dat het bezorgt is, gewoon doen.

Dat is dan de rekening die je betaald voor deze constructie. Als het slechts om 1% gaat, hoef je de constructie niet aan te passen en lijkt het mij het meest voordelig zo te blijven werken. Die 1% beschouw je dan maar gewoon als "extra" verzendkosten. Een andere verzendmethode zal dan denk ik toch duurder zijn.

Link naar reactie
  • 0

Beste Evilman,

 

je kunt tal van maatregelen invoeren aan zowel leveranciers- als afnemerszijde om het aantal vermissingen te beperken.

 

Vraag aan leveranciers in ieder geval een lijst met bevestigde verzendingen inclusief data, transporteur, pakketnummer (back-order) en kosten. Verzend in neutraal en stevig materiaal.

 

Aan afnemerszijde zijn een 'fatsoenlijk' e-mailadres, mobiel en vast telefoonnummer en een zakelijk afleveradres goede extra informatie. Klanten, post- en pakketbezorging zijn daarnaast niet in alle Europese landen even betrouwbaar.

 

De internationale navraag moet je ook voor die eerste zending (laten) doen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ook nog een punt: hoe betrouwbaar is je dropshipper? Weet je 100% zeker dat iets daadwerkelijk verzonden is als hij dat aangeeft?

 

Het klopt inderdaad wel dat hong kong post geen tracking heeft in nederland. Als iets verzonden is, dan geeft hun website een melding als 'parcel has left hong kong for its destination on [datum]'.

 

Zelf heb ik goede ervaringen met items die via HK post naar nederland verzonden worden. De overkomstduur kan echter wel tot een week of 2 oplopen... maar uit tientallen bestellingen in de afgelopen paar jaar ben ik er nog geen enkele kwijtgeraakt, dus het is zeker geen club die aan de lopende band zendingen verliest.

Link naar reactie
  • 0

Ook nog een punt: hoe betrouwbaar is je dropshipper? Weet je 100% zeker dat iets daadwerkelijk verzonden is als hij dat aangeeft?

 

Het klopt inderdaad wel dat hong kong post geen tracking heeft in nederland. Als iets verzonden is, dan geeft hun website een melding als 'parcel has left hong kong for its destination on [datum]'.

 

Zelf heb ik goede ervaringen met items die via HK post naar nederland verzonden worden. De overkomstduur kan echter wel tot een week of 2 oplopen... maar uit tientallen bestellingen in de afgelopen paar jaar ben ik er nog geen enkele kwijtgeraakt, dus het is zeker geen club die aan de lopende band zendingen verliest.

 

ja idd. dat krijg ik ook.. dus ik kan wel checken wanneer het HK verlaten heeft.

das in elk geval nog iets. En over het algemeen is het idd betrouwbaar met 2 weken levertijd.

Bij de douane blijven hangen zou in die paar gevallen denk ik ook gebeurd kunnen zijn.

 

voorlopig is het in elk geval een aardige manier die niet al te veel kost.. maar het is zeker iets

om over na te denken, en wellicht alternatieven te gaan gebruiken.

 

Ik zal dan in elk geval de klant niet laten leiden door mijn manier van dropshippen die dan voor de klant,

of mij (indien gelogen) slecht uitpakt. Gelukkig is het maar 1 geval.

 

In elk geval heb ik iets om aan te werken om mn frisse onderneming nog meer waterdicht te maken.

Bedankt voor de goede tips!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 117 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.