Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

    Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
gba1974

Verzendkosten leveranciers welke grootboekrekening?

Recommended Posts

Hoe boek je de orderkosten / verzendkosten van leveranciers?

En hoe de verzendkosten die je zelf aan je eigen klanten doorberekend bij verzendingen?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ligt eraan hoe je je boekhouding inricht. Ik had daar ooit een aparte rekening voor, zodat ik in ieder geval op mijn resultaatrekening kon zien hoeveel ik in een jaar in totaal aan 'verzendkosten derden' betaalde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke ja dat zou kunnen. Welke grootboek gebruik je er dan voor? in de 7xxxx range of de 4xxx range?

Of maakt dat eigenlijk niet uit? Welk grootboeknummer heb jij dit toen gegeven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke ja dat zou kunnen. Welke grootboek gebruik je er dan voor? in de 7xxxx range of de 4xxx range?

Of maakt dat eigenlijk niet uit? Welk grootboeknummer heb jij dit toen gegeven?

Dat ligt aan je nummering. In mijn systeem waren de rekeningen 4xx kostenrekeningen, dus boekte ik ze daar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij gaan de complete facturen van leveranciers als inkoop de administratie in. De verzendkosten die ze in rekening brengen horen bij je "inkoopprijs". Op deze manier heb je veel minder werk aan het inboeken van de inkoop facturen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij gaan de complete facturen van leveranciers als inkoop de administratie in. De verzendkosten die ze in rekening brengen horen bij je "inkoopprijs". Op deze manier heb je veel minder werk aan het inboeken van de inkoop facturen.

 

Dito hier.

Ik vraag me ook af wat je praktisch gezien, hebt aan de wetenschap hoeveel verzendkosten je hebt in een jaar?!


Organize your business online - www.xsdesktop.nl | CRM, case tracking, projecten, factureren, boekhouding en meer...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 7 leden online en 194 gasten

    (See full list)    
  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept