Jump to content
XiaoDi
Verberg

cold-calling via voip -- bandje af laten spelen?

vraag

22 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

mag je eerst door het bestand van het Bel-me-niet register...

 

eerlijk gezegd. Als ik een bandje aan de lijn krijg met "wilt u..." dan hang ik meteen op. Hoef ik me ook geen zorgen te maken dat ik een mens beledig door de verbinding te verbreken.

 

 


Denariusadvies.nl : Fiscaal-juridisch adviseur: rechtsvormkeuze/-wijziging, samenwerkingsverbanden, bedrijfsoverdracht en exit-strategie: legal and tax

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Toch ben ik het wel eens met Joost. Zodra ik een mij bellende computer aan de lijn krijg, zeker in een zakelijke context, is het verbinding verbreken. Mijn tijd verspillen? Ikdaggutnie...

 

Misschien is het voor wat jij wilt aanbieden anders, toch zou ik dit effect wel goed inschatten.


r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Nog een bezwaar tegen cold caling vanaf een bandje: je kunt niet afstemmen op de reacties vande luisteraar. Je boodschap anders formuleren. Andere bezwaren ondervangen.

 

Als je dit toch wilt doorzetten, zou ik het testen. Zeg 100 gesprekken zelf doen, 100 via een bandje. Kijken wat de meeste verkoopresultaten oplevert in verhouding tot de geleverde inspanning.


r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik was van plan sneltoetsen te maken voor verschillende bandjes:

 

1. Hallo met .....

Wacht op antwoord.

 

2. Wij bieden .... aan. Ik vertel u daar graag meer over. Wilt u naar een bandje van 30 seconden luisteren om meer te weten te komen?

Wacht op antwoord...

 

3. Bandje van 20/30/40 seconden met uitleg diensten.

Wacht op antwoord en gesprek vervolgen/afronden.

 

Dit is toch wel anders dan de standaard?

 

Verandert dit jullie mening? Het bandje zal hetzelfde klinken als mijn eigen stem, en ik kan er elk moment in inbreken...

Als je dit toch wilt doorzetten, zou ik het testen. Zeg 100 gesprekken zelf doen, 100 via een bandje. Kijken wat de meeste verkoopresultaten oplevert in verhouding tot de geleverde inspanning.

Ja, volgeautomatiseerd wil ik het sowieso niet doen, dus ik kom snel genoeg achter mogelijke problemen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Wilt u naar een bandje van 30 seconden luisteren om meer te weten te komen?

Wacht op antwoord...

 

 

Mijn antwoord zou dan zijn: klik, tuut, tuut, tuut ;)


Denariusadvies.nl : Fiscaal-juridisch adviseur: rechtsvormkeuze/-wijziging, samenwerkingsverbanden, bedrijfsoverdracht en exit-strategie: legal and tax

Link to post
Share on other sites
  • 1
  • Rate this answer

Ik heb zelf in een callcenter gewerkt en daar best veel ervaring opgedaan.

 

Zo is ieder gesprek anders..... hieronder een paar dingetjes:

 

-Sommige mensen vragen echt 4x naar je naam/bedrijfsnaam

-Sommige mensen onderbreken je telkens en stellen vragen tussendoor

-Je moet je aanpassen aan elk gesprek, bijv. harder spreken bij oudere mensen die je niet goed verstaan..

-Soms moet je dieper ingaan op een bepaald voordeel om de klant te overtuigen.

 

Mijn conclusie:

Gebruik geen bandje!!! Ik durf bijna met 99% te zeggen dat dat niet veel positieve reacties zal gaan opleveren namelijk. Ieder gesprek gaat anders, iedere klant is anders, iedere klant wilt iets anders horen!

 

Misschien is het mogelijk een paar studenten te trainen en die vervolgens laten bellen bij jou op kantoor?

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Krijg ik je per ongeluk toch aan de lijn, schakel ik je wel even door naar een eigen lijn voor 160 ct per minuut. Ik denk dat ik dat maar eens automatisch ga zetten.... ;)

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Als ik het wel heb is geautomatiseerd bellen op die wijze zelfs verboden.

Na een tijdje zoeken heb ik nog niets gevonden wat dit bevestigd.

 

Consuwijzer Telemarketing

Iets langere tekst

 

Waarschijnlijk bedoel je dit: Telecommunicatiewet

Het gebruik van automatische oproepsystemen zonder menselijke tussenkomst, faxen en elektronische berichten voor het overbrengen van ongevraagde communicatie voor commerciële, ideële of charitatieve doeleinden aan abonnees is uitsluitend toegestaan, mits de verzender kan aantonen dat de desbetreffende abonnee daarvoor voorafgaand toestemming heeft verleend, onverminderd hetgeen is bepaald in het tweede lid.
Bij mij is er echter wel sprake van menselijke tussenkomst
Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Hmm

 

Met cold callng een product proberen te verkopen middels een bandje?

 

Ik zou echt niet weten of er uberhuapt iemand zo'n bandje afluistert? I

k heb ze wel eens aan de lijn gehad en dan gaat direct de hoorn op de haak.

Het idee van Odems bevalt me wel, doorschakelen naar je eigen dure nummer.

 

Op deze manier verkopen betekent voor mij simpelweg dat je zelf, of te lui bent, of gewoon niet in staat bent je eigen product te verkopen.

De hoop is dan gericht op een of andere sul ( en die zullen er best zijn) die dan toch maar je riedeltje afluistert en je de sale gunt.

 

Als je iets goeds te bieden hebt, zoek de technieken en kruip zelf achter die telefoon of investeer in professionals die dat voor je doen, maar ga niet aan lopen kloten met een bandje.

 

ronny


www.bofatelefoondienst.nl

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Het is uit jullie commentaar duidelijk gebleken dat jullie het niks vinden. Ik ga er dus maar niet meteen mee beginnen.

 

Alleen als ik merk dat ik erg vaak hetzelfde zeg, ga ik daar waarschijnlijk een sneltoets voor maken -- zoals ik voor andere dingen macro's gemaakt heb.

 

Op deze manier verkopen betekent voor mij simpelweg dat je zelf, of te lui bent, of gewoon niet in staat bent je eigen product te verkopen.

 

Ik ben natuurlijk lui en natuurlijk heb ik twijfels aan mijn vermogen mijn dienst aan de man te brengen. Vandaaruit geredeneerd is de denkwijze van te voren een elevator pitch op te nemen wel logisch.

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Je moet de klanten weten te boeien natuurlijk. Dat doen ze bij TelSell ook. Op mij heeft het geen invloed, maar wie weet, sta jij over twee jaar ook in de Quote,, net als A.Mol. ;)

Link to post
Share on other sites
  • 1
  • Rate this answer

Op deze manier verkopen betekent voor mij simpelweg dat je zelf, of te lui bent, of gewoon niet in staat bent je eigen product te verkopen.

Ik ben natuurlijk lui en natuurlijk heb ik twijfels aan mijn vermogen mijn dienst aan de man te brengen. Vandaaruit geredeneerd is de denkwijze van te voren een elevator pitch op te nemen wel logisch.

 

Die vergelijking kan ik niet plaatsen.

 

In een ander topic van je, vraag je ook om advies voor cold calling.

Daar gaat het om een adressenlijst. Wanneer je de moeite neemt om een kwalitatief goede adressen lijst in elkaar te zetten, moet je de rest ook goed doen.

Cold calling is telefonische persoonlijke verkoop. Het benaderen van prospects waar je dus nog niet eerder contact mee hebt gehad.

Met deze manier van verkopen moet je behoorlijk je mannetje / vrouwtje staan. Je moet een enorme beleving hebben bij je product of dienst en de andere kant van de lijn moet dat voelen.

De prospect ziet je niet en dus moet je nog eens extra je best doen om je verhaal goed over te laten komen.

Daar zijn natuurlijk technieken voor, maar zoals Eric van Wencop terecht zegt, je moet je aanpassen aan een gesprek.

Daarnaast zul je inderdaad 100 keer het zelfde riedeltje moeten vertellen en wachten op die ene sale en weer doorgaan.DAT is natuurlijk de kick van een telefonische verkoper.

Al met al kost dit enorm veel werk, tijd en energie. Wanneer je dit niet kunt opbrengen, maar het wenst af te doen met een bandje komt dit op mij gemakzuchtig over.

Lijkt zelfs op spammail. 100.000 prospects benaderen met een druk op de knop en maar zien of iemand hapt.

 

Telefonische verkoop is nog steeds een enorme goede methode van verkopen. Als dat de manier is om je product/dienst aan te bieden doe het dan goed.

Het is geen schande als je het zelf niet ziet zitten, want telefonische verkoop is ècht een vak. Je moet in staat zijn om na 50 x nee geen interesse, jezelf voor de 51ste keer opnieuw te motiveren om die sale te realiseren. Er zijn echt wel goede telefonische verkopers te vinden en als je er budget voor hebt, zou ik daar naar zoeken.

Let wel op want het is afhankelijk van hetgeen je verkoopt, welke mensen je hiervoor inzet. Studenten worden natuurlijk vaak gebruikt voor dit soort zaken. Ze zijn niet duur, kunnen in de avonden

(particulieren) bellen en vinden nog snel de kick van een sale. Geef ze een script en laat ze maar los. (Ook over een script moet vanzelfsprekend worden nagedacht)

Echter, wanneer je incontinentiemateriaal wilt verkopen, is een student hier weer niet de juiste verkoper voor. Het gaat hier dan om het creëren van een vertrouwensband en dat kunnen verkopers van middelbare leeftijd weer beter.

Zo moet je dus overal over nadenken en zeker niet iets gemakzuchtig wegzetten met een bandje. Ook niet voor één zin.

Je hebt met mensen te maken, niet met excelbestanden..

 

Suc6

 

 

Ps: kijk eens op deze site en ook even hiernaar misschien kun je wat inspiratie opdoen. ( de workshop is zeker aan te raden)

 


www.bofatelefoondienst.nl

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Vergeet dat bandjes-idee nou maar, 's-werelds grootste georganiseerde club van cold-callers heeft dat in de jaren '30 van de vorige eeuw geprobeerd met draagbare grammofoons. Uiteindelijk bleek het persoonlijk contact toch een stuk effectiever... (of er gingen teveel spelers kapot, dat kan natuurlijk ook LOL)

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Als ik de verhalen mag geloven is het tegenwoordig enorm moeilijk om iets telefonisch te verkopen. Daar moet je echt veel tijd en moeite in steken. Ik kan me niet voorstellen dat er van dat lage rendement nog iets overblijft als er met bandjes gewerkt gaat worden.

 

Ik heb in het verleden trouwens wel een keer Johan Neeskens op een soortgelijke manier aan de telefoon gehad, dat bandje heb ik wel afgeluisterd. Misschien kun je daar wat mee? ;)


Ruby on Rails fanaat

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Wat misschien wel een idee is ter vervanging (indien je telefoon angst hebt) om via sms potentiele klanten te benaderen,

 

Voordeel hierbij is dat je beknopt je hele verhaal kan doen zonder dat je tegenspraak krijgt. incl website erbij en je schiet misschien raak 1 op de 100. Jouw website traffic kan je zo meten.

 

Hier in China wordt ik er mee doodgegooit, sms reclame, gelukkig heb ik een filter: alles in chinees: delete.

 

Groetjes kleine broer

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 8 leden online en 111 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept