• 0

website designers of webbouwers

Ik ben bezig met een marktonderzoek. Ik merk dat heel veel bedrijven niet echt weten wat ze nou precies met hun website willen. Ik heb ook ervaren dat er niet echt een briefing wordt opgesteld door de opdrachtgever voor de webdesigner of website bouwer. Hierdoor is het moeilijk om de deadline die de opdrachtgever heeft uitgezet daadwerkelijk te realiseren

 

Ik ben benieuwd of er mensen zijn op op dit forum zijn die mij inzicht willen geven waar zij tegenaan lopen met hun opdrachtgevers.

 

Alvast bedankt

Jessica

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat een klant “niet goed weet wat hij wil”, is zo’n beetje regel 1 bij een websitebouwer. De kunst van een goede websitebouwer is dat hij erachter weet te komen:

- wat de klant nu eigenlijk wil

- of de klant op de hoogte is van wat er allemaal mogelijk is

en wellicht nog wel het belangrijkste:

- wat de klant nu eigenlijk nodig heeft

 

Voordat wij aan de slag gaan met de ontwikkeling van een website gaat er bij ons dan ook altijd een behoorlijk traject aan vooraf om de bovengenoemde punten goed uit te zoeken.

Aan de hand van alle bevindingen schrijven we dan een offerte uit waarmee zowel de opdrachtgever als wij duidelijk hebben wat we van elkaar kunnen verwachten.

Uiteraard heeft een simpele website een kleiner voortraject dan een ingewikkeld informatiesysteem, maar de sleutel voor een succesvol project zit heel vaak in het voortraject. Als dat duidelijk is zijn deadlines ook veel realistischer en wordt een klant niet teleurgesteld.

 

 

BatteryUpgrade: accu's voor mobiele apparatuur

Link naar reactie
  • 0
Ik ben benieuwd of er mensen zijn op op dit forum zijn die mij inzicht willen geven waar zij tegenaan lopen met hun opdrachtgevers.

Het grootste probleem blijft toch opdrachtomschrijvingen en communicatie. Ik kom zelden opdrachtgevers tegen met een echt sluitend en passend functioneel ontwerp. Uiteindelijk zal de factuur daardoor dus in veel gevallen ook hoger uitvallen. Dat levert soms vervelende situaties op. Ik probeer daar tegenwoordig wel op te anticiperen, maar nog steeds gaat het lang niet altijd goed.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0

Zoals chrisvanbaal al zegt is het inderdaad belangrijk om te weten wat de opdrachtgever daadwerkelijk wil.

Het is erg moeilijk een gerichte offerte te maken op basis van 'raden' wat de klant in gedachte heeft.

 

Het is dan ook een kwestie van goed communiceren en overleggen wat de klant met de site wil bereiken en

wat hij ervan verwacht, enige voorbeelden zorgt vaak ook wel voor verheldering.

 

Niet om opzettelijk reclame te maken of iets dergelijks, maar ik heb op mijn blog een kleine internetstrategie

uitgelegd. Namelijk de Waarom, Wie, Wat, Hoe strategie.

 

Wanneer je een opdrachtgever deze vragen laat beantwoorden, wordt het niet alleen voor de opdrachtgever, maar ook voor het bureau een stuk overzichtelijker.

 

”De vraag is niet wat kennis kost, maar wat het oplevert”.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 266 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.