• 0

Synchronisatie van bestanden op Windows

Ik werk vaak op verschillende computers, waaronder een laptop. Ik zou graag overal de laatste versie van mijn bestanden: documenten, planning, notities, bij me hebben. De totale hoeveelheid hiervan is 150mb in 5000 bestanden (paar websites).

 

Zijn er methodes om op verschillende computers de laatste versies van bestanden te hebben en toch veilig zijn tegen diefstal?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik gebruik, tot groot genoegen, dropbox (www.dropbox.com), juist daarvoor.

Ik sluit me hier helemaal bij aan. Dit is een erg handige en betrouwbare toepassing voor het genoemde probleem.

Daarnaast biedt DropBox ook versiebeheer aan zodat je later terug kunt zoeken in oude versies van 1 bestand, zonder zelf met versienummers te hoeven werken.

 

 

BatteryUpgrade: accu's voor mobiele apparatuur

Link naar reactie
  • 0

Ik sluit me hier helemaal bij aan. Dit is een erg handige en betrouwbare toepassing voor het genoemde probleem.

Daarnaast biedt DropBox ook versiebeheer aan zodat je later terug kunt zoeken in oude versies van 1 bestand, zonder zelf met versienummers te hoeven werken.

 

Dropbox is inderdaad een prima tool om files te synchroniseren maar het voldoet niet aan de eis mbt. diefstal; je hebt met dropbox de files gewoon lokaal staan, mocht je een account verwijderen dan worden de files zviw pas verwijderd bij een nieuwe synchronisatie met de server. Qua veiligheid zul je dus nog een andere stap moeten maken.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Ik sluit me hier helemaal bij aan. Dit is een erg handige en betrouwbare toepassing voor het genoemde probleem.

Daarnaast biedt DropBox ook versiebeheer aan zodat je later terug kunt zoeken in oude versies van 1 bestand, zonder zelf met versienummers te hoeven werken.

 

Dropbox is inderdaad een prima tool om files te synchroniseren maar het voldoet niet aan de eis mbt. diefstal; je hebt met dropbox de files gewoon lokaal staan, mocht je een account verwijderen dan worden de files zviw pas verwijderd bij een nieuwe synchronisatie met de server. Qua veiligheid zul je dus nog een andere stap moeten maken.

Dat is een kwestie van gebruik maken van een goede encryptie op elk van je pc's (en goede wachtwoorden).

Link naar reactie
  • 0

Dropbox lijkt me een goede oplossing. Alhoewel dit betekent dat ik Dropbox op een Truecrypt partitie moet zetten en elke keer Truecrypt en vervolgens Dropbox handmatig moet opstarten.

 

Aangezien dit veel werk is, denk ik niet dat ik encryptie ga toepassen op mijn desktops.

Link naar reactie
  • 0

Nog maar een positieve aanbeveling voor Dropbox. We gebruiken het met het hele bedrijf (10 man) en dat werkt als een speer. Kosten: 0 voor 2 GB en daarna een tientje per maand, maar ook daarvoor kun je niet zonder zitten!

Straks komen er ook nog groepsmappen e.d. waardoor de kosten waarschijnlijk nog wat lager uit gaan vallen:

 

https://www.dropbox.com/votebox/34/share-folders-without-forcing-other-members-to-lose-space

 

Dropbox werkt overigens met een grappige werkwijze. Je kan stemmen op zaken die je er in wilt hebben en na een tijdje worden de meest aangevraagde items beantwoord door het team en wat ze er mogelijk aan gaan doen:

 

https://www.dropbox.com/votebox

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 201 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.