• 0

Uitleg wet

In mijn branche zijn geen officiele regels over hoe om te gaan met constructies boven publiek.

 

Er zijn wel regels waar apparatuur aan moet voldoen.

 

Nu kwam een leverancier met de volgende opmerking:

 

De wet zegt immers dat de gebruiker zich voldoende te moeten hebben verdiept om op de hoogte te zijn van de apparatuur waarmee hij of zij werkt.

 

Waar en hoe kan ik deze wet vinden? En hoe wordt deze juridisch uitgelegd, wat is voldoende en wat is verdiepen?

Als ik de handleiding en specificaties doorlees is dat dan voldoende?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Van "vroeger" weet ik nog dat dit forum hierover erg veel vakgerelateerde informatie biedt:

http://www.licht-geluid.nl/forum/rigging-forum-onderwerpen-fotos/

 

O.a. deze expert daar: Rinus was toen ik er nog was een complete expert van dit soort regelgeving incl. berekeningen van constructies etc. http://www.licht-geluid.nl/forum/member.php?action=getinfo&u=715

 

Wellicht dat je daar dus wat meer vakinhoudelijke kennis kan halen dan puur het juridische.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ik ken het forum en ik ken RInus ook (tenminste ik heb hem een paar keer gesproken) hij wordt als pioneer gezien op het gebied van het verplichten van regels. Wat natuurlijk ook logisch is gezien het werk dat hij doet.

 

Het probleem met dat forum is vooral dat mensen een hoop roepen en het merendeel erg jong en onervaren is.

De informatie is daarom niet echt betrouwbaar. Daarom wil ik wat meer beslagen ten ijs komen en eens uitzoeken wat die wet nu precies betekend.

 

Link naar reactie
  • 1

Wellicht weet hij wel op welke regelgeving hij zijn werkzaamheden baseert? Dan weet je in elk geval waar je moet zoeken. Ik denk dat je eerder bij bepaalde normen dan bij concrete wetgeving uitkomt. Ik kom o.a. volgende reactie van hem tegen:

In Nederland heb je geen (duidelijke) regels voor tijdelijke bouwwerken, maar wel voor 'permanente' constructies.

In Duitsland bestaat DIN 4112 "Fliegende Bauten", waarin een aantal rekenregels voor sterkte en stabiliteit worden vastgelegd. In Engeland idem dito in: "Temporary Demountable Structures", uitgegeven door de Institute for Structural Engineering onder auspicien van de HSE (Health&Safety Executive) een soort combinatie van ArbeidsInspectie en GezondheidsInspectie.

Wil je je strikt op de Nederlandse regelgeving baseren dan heb je alleen het Bouwbesluit en de TGB's:

Technische Grondslagen voor Berekening van Bouwconstructies. Die zijn vastgelegd in de Nederlandse Normen-reeks NEN 6700-serie, waarin onder andere dingen worden behandeld als:

1 - algemene basiseisen, 2 - belastingen en stabiliteit, 3- verbindingen en ook 4 - houtconstructies, 5 - staalconstructies, 5 - betonconstructies, en 6 - aluminiumconstructies worden behandeld.

Als je die voor jou belangrijke (1 2 3 en 6) daarvan gekocht hebt ben je een dikke paarhonderd Euro lichter.

En dan heb je die regels zoals ze geschreven werden door/voor ingenieurs en constructeurs. F**king pittige kost, en meestal heb je ook weer een ingenieur nodig om die berekeningen te (laten) maken. Misschien moet je maar gewoon de 2003-Prolyte Technische Informatie brochure erbij pakken en kijken wat ze daar vertellen over hun 20-er deco-truss en truss in het algemeen. Kun je ook downloaden van de Prolyte-site.

Let echter wel op, dat dit niet hetzelfde product betreft, dus wees voorzichtig met het zo maar 1-op-1 belastbaarheids-gegevens overnemen.

Misschien had je dan maar beter een simpeler setje truss nieuw kunnen kopen?

Ik ga nu eerst eens neuzen op de Eurolite site (hoop ik!)

Helaas... helaas maar het leijkt op e-bay wel een beetje op Astralite, buisjestruss... en daar kon al zo weinig aan.

Misschien moet je eens kontakt opnemen met de "Kat-in-de-zak"!

http://www.licht-geluid.nl/forum/rigging-forum-onderwerpen-fotos/7441-trussing-basics.html

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 278 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.