• 0

Ons stappenplan voor het starten van een webshop

Nou de kogel is door de kerk we hebben dus besloten om echt serieus bezig te gaan met een webshop te starten,ben me er van bewust dat je dit niet 1,2,3 kan doen en we willen dan ook genoeg tijd in de voorbereiding steken ervan want goed begin is nou eenmaal halve werk

 

Zijn natuurlijk al flink aan het denken geweest over het hoe en wat en willen dit graag in dit topic delen,en hopen natuurlijk op aanvullingen/tips voor dingen die we over het hoofd zien.

 

- Het idee op doen waarin te starten(momenteel hebben we hier een plan voor liggen en denken dat het kan gaan werken en hopen dat het niet teveel hooi op te vork nemen is maar zal een combinatie van verschillende dingen zijn)

 

- inschrijven kvk(wilde hier mee wachten tot een later stadium maar zonder kvk nummer weinig ingang bij de leveranciers)

 

- zakelijke rekening openemen

 

- belastingzaken regelen

 

- groothandels en leveranciers zoeken(op dit moment vol in gang zowel dropshipping als eigen producten)

 

- Bedenken wat willen we juist wel aan functies in onze shop en wat juist niet(dit plan uitwerken en doormiddel van voorbeelden zo duidelijk mogelijk proberen te maken zodat degene die de shop gaat bouwen precies weet wat wij wel en wat we niet willen)

 

- teksten schrijven (algemene voorwaarden met in gedachte de koop op afstand wet,en de rest van de teksten die we op de site willen hebben zodat we die straks compleet aan kunnen leveren aan de bouwer)

*teksten zullen gecontroleerd gaan worden door een docent nederlands

 

 

De eerste vraag die we op dit moment hebben is: Weet er misschien iemand een goed en betrouwbaar programma mbt voorraadadministratie,overzichten waar we leveranciers en klanten in kwijt kunnen.

 

Hopen natuurlijk dat er zowel positieve maar ook zeker negatieve kritiek zal zijn

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Mijn grootste fout bij mijn 1e webshop: geen ondernemersplan geschreven. Ik dacht dat doe ik wel even.

 

Nu met het opzetten van de nieuwe zaak heb ik wel een ondernemersplan geschreven en dat is echt de leidraad voor het opzetten van de zaak. Je komt dan ook zoveel details tegen die je snel over het hoofd ziet.

 

Succes met het opzetten van de zaak.

www.interieurinspiratie.nl de website voor inspiratie en praktisch advies voor inrichting van uw babykamer, kinderkamer, woonkamer of tuin.

Link naar reactie
  • 0

Mijn grootste fout bij mijn 1e webshop: geen ondernemersplan geschreven. Ik dacht dat doe ik wel even.

 

Nu met het opzetten van de nieuwe zaak heb ik wel een ondernemersplan geschreven en dat is echt de leidraad voor het opzetten van de zaak. Je komt dan ook zoveel details tegen die je snel over het hoofd ziet.

 

Succes met het opzetten van de zaak.

 

Hoi hoi

 

Op de 1e plaats dank voor u reactie.

 

Ja daar heb ik ook zeker al aan gedacht en heb ook al het een en ander opgezocht (lastiger als dat ik dacht is het ondernemersplan iig wel maar wel een uitdaging)

 

Heb er ook aan lopen denken om eerst het plan te schrijven en dan de shop te laten ontwerpen maar in mijn ogen loop je kostbare tijd mis,,,het ontwerpen zal natuurlijk flinke tijd in beslag nemen en ondertussen kunnen we mooi aan het plan werken.

Link naar reactie
  • 0

Het allerbelangrijkste is, wat ga je verkopen??? Waar koop je het in voor een redelijke prijs en waarom gaan mensen het bij jou kopen?

 

Je huidige stappenplan concentreert zich op kleine details en technische zaken, maar de grote lijnen ontbreken.

 

Hoi hoi .....de grote lijnen zijn ook zeker wel aanwezig wat we willen gaan verkopen en waarom de mensen het bij mij kopen ......maar ben nog aan het twijfelen of ik me complete idee op het forum neer ga zetten

Link naar reactie
  • 0

Als het een goed plan is, dan kun je het beter voor jezelf houden ;)

 

Ja daarom ook hehe.....vandaar dat ik niet teveel op het inhoudelijk inga ....maar het idee is er dus al ....En leveranciers zoeken qua inkopen (kwaliteit-prijsverhouding zijn we ook mee bezig....al vind ik dat op het moment het lastigste gedeelte)

 

Want kan wel alleen naar prijs--kwaliteit kijken maar daar ben je in mij ogen er nog niet ....wil vooral ervaringen en referenties opzoeken over de leveranciers mbt leveringstermijnen en betrouwbaarheid

 

Want betaal liever een paar euro meer voor inkoop zodat ik goede service kan bieden dan een lage prijs en dat ik elke x nee moet verkopen tegen me klanten

Link naar reactie
  • 0

:)Zoals beloofd zal ik zoveel mogelijk proberen te posten met welke dingen we allemaal bezig zijn die er uiteindelijk toe moeten lijden een nice shop neer te zetten die vooral gericht zal zijn op vrouwen die dr eigen wilen verwennen en de man die hun vrouw eens lekker willen verwennen(aangevuld met enkele mannen artikelen)

 

- Een zon goed mogelijk omschreven plan te schrijven van onze wensen zodat het voor de bouwer duidelijk is.

 

- Contacten aan het leggen met leveranciers/groothandels voor onze producten.

 

- Op vrouwen forums aan het informeren wat voor producten ze juist willen zien in de shop die wij voor ogen hebben,en ze aan te laten geven of ze interesse hebben om via een nieuwsbrief een mail te krijgen op het moment dat de shop start.(toch al een kleine 70 mailadressen verzameld) we laten ze natuurlijk wel specifiek aangeven dat ze er toestemming voor geven de nieuwsbrief te ontvangen (ivm spam)

 

- Aan een ondernemersplan aan het werken,niet zo zeer voor een financiering maar vooral voor ons eigen.

 

We hebben ook zeker niet voor ogen dat we van de shop kunnen gaan leven (ik heb er nog een fulltime baan naast en me vriendin part time) maar we zullen de winsten vooral gaan gebruiken om op langere termijn een kwalitatief hogere shop neer te zetten en misschien in de toekomst een pandje erbij (maar dat is nog een verre droom :)

Link naar reactie
  • 0

Vannacht lekker op het gemak heel de nacht doorgewerkt aan de opzet voor de webwinkel met voorbeelden van andere shops/templates erbij wat ons zoal aantrekt aan desbetreffend voorbeeld en deze net via de mail naar de shopbouwer gestuurd.

Nu afwachten wat ze ervan kan maken :)

Link naar reactie
  • 0

Alweer dikke 10 dagen geleden dat ik voor het laatst hier iets neer heb gezet.

 

Maar hebben natuurlijk niet stilgezeten...de webshop is inmiddeld in de maak en hebben dit na eerst zelf wat geprobeert te hebben toch uit handen gegeven.

 

Zelf zijn we vooral druk bezig met leveranciers,producten,productomschrijvingen,fotos,overige teksten in kaart aan het brengen.Dit is tot op heden goed gelukt en hebben al een aardige sprong gemaakt hierin.

 

Vandaag een start gemaakt om het klantenservice gedeelte goed in elkaar te zetten vind dit namelijk zelf een zeer belangrijk onderdeel van de shop.

 

Zodra alle teksten klaar zijn zullen deze richting een docent nederlands gaan om ze vervolgens helemaal na te laten kijken.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben er benieuwd wat het gaat worden!

 

Wie heeft de opdracht voor de webshop realisatie in handen gekregen als ik vragen mag? ;)

Succes met je onderneming, moge je er nog vele jaren plezier van hebben!

 

Ja daar ben ik ook zeker benieuwd naar heb er in ieder geval veel zin in dus daar zal het niet aan liggen...en vind het top eindelijk nuttig om de pc bezig te zijn dan alleen maar te gamen ;D

 

Omdat ik niet weet of desbetreffend persoon ervan gedient is dat ik dr naam op forums neerzet zal ik eerst toestemming aan dr vragen

Link naar reactie
  • 0

Het is alweer een dikke 2 weken geleden dat ik voor het laatst iets over de vorderingen heb geplaatst,dit komt vooral omdat de webshopbouwster 2 weken vakantie heeft dus zijn vooral bezig met alles offline in orde te maken

 

- administratie opzetten

- de zolder ingericht als werkkamer(pc,inpaktafel,opbergruimte)

- Alvast wat kleine (proef) bestellingen gedaan bij de verschillende leveranciers die wij willen gaan gebruiken even om te kijken van welke kwaliteit de producten zijn en wat de levertijden zijn.

- met marketingplan bezig.

- aankomende dinsdag langs kvk,afspraak gemaakt bank,afspraak boekhouder(eerder nog geen tijd voor gehad ivm fulltime baan,waar in deze periode bijna geen vrij te krijgen is)

 

- Morgen sollicitatiegesprek,aangezien ik op dit moment als chauffeur 60-80 uur wat natuurlijk de combi met webshop/thuispartys etc lastig zal maken.

Nu sollicitatie voor 40 uur per week wat qua salaris niet veel uit zal maken als wat ik nu heb met 60 uur.

 

:)tot de volgende update weer

Link naar reactie
  • 0

Lees dat je het druk hebt en over een webshop bouwen (webshopbouwster).

Waarom pak je geen kant en klaar pakket van bijvoorbeeld mijnwinkel.nl (gebruik het zelf als catalogus).

Daarmee maak je op een simplele manier een complete webwinkel van productlijst t/m de gehele website.

Voorraadbeheer, facturatie, alles zit erin, dan laat je toch niet iemand opnieuw een wiel uitvinden.

Hiermee kan jij je op de producten en de toekomstige klanten richten.

Op de webwinkelvakdagen.nl vindt je meer leveranciers en informatie.

Link naar reactie
  • 0

Lees dat je het druk hebt en over een webshop bouwen (webshopbouwster).

Waarom pak je geen kant en klaar pakket van bijvoorbeeld mijnwinkel.nl (gebruik het zelf als catalogus).

Daarmee maak je op een simplele manier een complete webwinkel van productlijst t/m de gehele website.

Voorraadbeheer, facturatie, alles zit erin, dan laat je toch niet iemand opnieuw een wiel uitvinden.

Hiermee kan jij je op de producten en de toekomstige klanten richten.

Op de webwinkelvakdagen.nl vindt je meer leveranciers en informatie.

Denk dat er toch wel enig verschil zit in een standaard webshop van een paar tientjes en een webshop die op maat ontworpen wordt. Uiteraard zal een webbouwer niet het wiel opnieuw gaan uitvinden, dat is de andere kant.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Lees dat je het druk hebt en over een webshop bouwen (webshopbouwster).

Waarom pak je geen kant en klaar pakket van bijvoorbeeld mijnwinkel.nl (gebruik het zelf als catalogus).

Daarmee maak je op een simplele manier een complete webwinkel van productlijst t/m de gehele website.

Voorraadbeheer, facturatie, alles zit erin, dan laat je toch niet iemand opnieuw een wiel uitvinden.

Hiermee kan jij je op de producten en de toekomstige klanten richten.

Op de webwinkelvakdagen.nl vindt je meer leveranciers en informatie.

 

spammer

Link naar reactie
  • 0

Vandaag weer een hele mooie leverancier gevonden (uk) waren gister een dagje richting safaripark in beekse bergen geweest toen me vriendin wat mooie artikelen in de souveniershop zag(even labeltje bekeken,opgeschreven,gegoogled en jahoor ze willen aan ons gaan leveren)

 

Misschien hebben mensen die moeite hebben met leveranciers vinden wat aan deze tip

Link naar reactie
  • 0

Het is al weer even geleden dat ik de topic een update heb gegeven.

 

De ontwikkeling van de shop heeft even stil gelegen (ontwerper op vakantie) maar vandaag hebben we de 1e opzet ontvangen en moet zeggen het ziet er goed uit natuurlijk moeten er nog wel wat aanpassingen gedaan worden maar ben tot zover tevreden met het resultaat wat er op dit moment is.

 

De laatste weken vooral druk bezig geweest met vinden van leveranciers,inkopen van producten(voor de braderieen,jaarmarkten) waar we op gaan staan,dit gaan we om 2 redenen doen 1 natuurlijk het verkopen van de producten,reden 2 het promoten van de shop.

 

Gister en vanavond druk bezig geweest met het opzetten van een ebay shop welke we van het weekend goed gaan vullen en dan kan het verkopen via ebay beginnen

 

Heb me eigen voorgenomen me eigen van het weekend eens op te sluiten achter me pc en zo lekker veel werk te kunnen verzetten.

 

We hopen dat de shop tussen nu en 4 weken helemaal klaar is en lekker kan gaan draaien.

Link naar reactie
  • 1

Ik link bij hoge uitzondering naar een eigen bericht met doorverwijzing over de facetten die komen kijken bij het ontwikkelen van webshops met verschillende ordergrootte.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik link bij hoge uitzondering naar een eigen bericht met doorverwijzing over de facetten die komen kijken bij het ontwikkelen van webshops met verschillende ordergrootte.

 

Groet,

 

Highio

 

Hoi hoi

 

Bedankt dat je deze uitzondering wilde maken,ik zal het eens op me gemak doorlezen,en er me voordeel mee doen

 

mvg Gerd-Jan

Link naar reactie
  • 0

Mijn grootste fout bij mijn 1e webshop: geen ondernemersplan geschreven. Ik dacht dat doe ik wel even.

 

Nu met het opzetten van de nieuwe zaak heb ik wel een ondernemersplan geschreven en dat is echt de leidraad voor het opzetten van de zaak. Je komt dan ook zoveel details tegen die je snel over het hoofd ziet.

 

Succes met het opzetten van de zaak.

 

ik heb dit nooit gedaan.

ik had het in mn hoofd natuurlijk perfect op een rijtje maar uitschrijven heb ik nooit gedaan.

voor een webshop waarbij er weinig risico is en de start up weinig kost vind ik dat ook niet nodig.

 

dan kun je er lekker voor gaan en experimenteren.

wel een plan schrijven is niet slecht natuurlijk.. maar zonder kom je er ook makkelijk als het

niet te ingewikkeld is en je het meeste zelf kunt.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Ultimate,

 

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het gekozen webshop pakket. Als ik zo vrij mag zijn ben ik ook wel benieuwd naar hoe je je budget hebt ingericht: waar heb je overal rekening mee gehouden: aanschaf webshop, evt. aanschaf of laten maken van foto's, linkbuilding, software voor e-mailnieuwsbrieven, etc.

 

In het begin stel je een vraag waar ik niemand op terug zie komen, namelijk:

De eerste vraag die we op dit moment hebben is: Weet er misschien iemand een goed en betrouwbaar programma mbt voorraadadministratie,overzichten waar we leveranciers en klanten in kwijt kunnen.

 

Ik weet niet hoe nauwkeurig je de voorraad in de gaten wilt houden maar hier zijn verschillende pakketten voor afhankelijk van je budget. osCommerce en Magento hebben beide basisfunctionaliteiten die voor de meeste shops voldoende zijn.

3pix.nl: professionele websites, webshops en web applicaties

Link naar reactie
  • 0

Ik zou het stappenplan als volgt doen;

 

1) Ga de markt op, onderzoek of jouw product uniek zo niet, wie zijn je concurenten kan je hier tegen concureren? (maak een schema in bijvoorbeeld excel. Werkt geniaal.

 

2) Ga opzoek naar betrouwbare leveranciers, zowel in NL als buiten NL (altijd minimaal 2, 1 als backup).

 

3) Maak een businessplan (mocht er een krediet nodig zijn). Ook als je dit voor je zelf handig vind.

 

4) Laat een ontwerp & shop ontwikkelen naar wens mocht een standaard pakket niet aan de wensen voldoen.

 

5) Ga dan naar KVK & Belastingdienst e.d.

 

6) Ready to go.

 

Zelf heb ik bij de eerste 4 webshops geen businessplan gemaakt en gewoon puur op vertrouwen gestart. Dit is uitgelopen tot naar mijn idee een succes, maar dat komt vast door het aangeboden product.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 222 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.