• 0

Portokosten

Vraag over portokosten:

 

Ik worstel al een tijdje met de portokosten voor bijvoorbeeld webwinkels. Nu lees ik in de almanak dat portokosten tot de vergoeding behoren

 

Portokosten die bij een levering van een goed of het verrichten van een dienst in rekening worden gebracht behoren tot de vergoeding waarover belasting is verschuldigd.

 

Ook zie ik op de site van de belastingdienst dat portokosten tot de vergoeding behoren en er belasting over betaald moet worden

http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/omzetbelasting/ob04/ob04-33.html#P389_45845

 

Echter nu heb ik ook een uitzondering voor drukkosten gevonden waar staat dat als de portokosten behoren tot het vrijgestelde postvervoer en het bedrag exact wordt doorberekend er geen btw over berekend hoeft te worden.

 

Nu vraag ik me af of dit ook geld voor normale verzendingen via het vrijgestelde postvervoer en afzonderlijk op de factuur vermeld. Het gaat hier dus om verzendingen van bijvoorbeeld webwinkels. Mocht dit het geval zijn graag een link of een verwijzing waar ik dit vandaan kan halen.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Volgens mij is die uitzondering voor drukwerk dat valt onder de "universele postdienst", waarbij je dat drukwerk via "een verlener van de universele postdienst" verzendt voor een opdrachtgever.

 

Dus als een klant het verzenden van drukwerk (conform de hieraan gestelde eisen) door jou laat verzorgen, waarbij jij de feitelijke verzending weer door TNT laat doen, mag je die laatste kosten aan de klant doorberekenen zonder btw, mits je die kosten separaat op je factuur vermeldt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.