• 0

Ondernemingsplan Kinderdagverblijf

Beste lezers,

 

Ik ben op dit moment bezig met het schrijven van een ondernemingsplan voor een kinderdagverblijf. Heb hier eigenlijk de volgende vragen over

 

* Personeelskosten, klopt het dat je qua kosten ongeveer 1.5 maal het bruto uit te betalen salaris moet berekenen?

* Voor sommige uitgaven zoals luiers, voeding etc heb ik een begroting gemaakt op consumentenprijzen en geen inkoopsprijzen omdat deze praktisch niet te vinden zijn, gaat allemaal op offerte. Dit zou toch niet uit moeten maken, de kosten zullen waarschijnlijk lager uitvallen als gebaseerd op consumentenprijzen. Zal dit er duidelijk in het ondernemingsplan bij vermelden.

* Overige kosten als verzekeringen, overige belastingen ed hoe kan je die het beste berekenen, ben op een aantal sites bezig geweest, maar daar loop ik ook weer tegen het probleem aan dat je een offerte kan aanvragen en dat je een KVK nummer moet invullen.

 

Hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen.

Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

 

Met vriendelijke groet,

Esther

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Esther,

 

* Personeelskosten, klopt het dat je qua kosten ongeveer 1.5 maal het bruto uit te betalen salaris moet berekenen?

 

Ik heb even snel in mijn systeem gekeken en een gemiddelde genomen van 5 werkgevers (kinderopvang) waar ik voor werk (72 werknemers) en de gemiddelde factor bedraag 1.3466 ofwel 1.35. Hier mag je wat mij betreft mee werken.

 

* Voor sommige uitgaven zoals luiers, voeding etc heb ik een begroting gemaakt op consumentenprijzen en geen inkoopsprijzen omdat deze praktisch niet te vinden zijn, gaat allemaal op offerte. Dit zou toch niet uit moeten maken, de kosten zullen waarschijnlijk lager uitvallen als gebaseerd op consumentenprijzen. Zal dit er duidelijk in het ondernemingsplan bij vermelden.

* Overige kosten als verzekeringen, overige belastingen ed hoe kan je die het beste berekenen, ben op een aantal sites bezig geweest, maar daar loop ik ook weer tegen het probleem aan dat je een offerte kan aanvragen en dat je een KVK nummer moet invullen.

 

Ik heb hier geen ervaring mee, maar het lijkt me dat als je de leveranciers of verzekeraars benadert uitlegt dat je bezig bent een KDV op te zetten dat ze best wel een indicatie kunnen geven. Hoeft niet op de euro nauwkeurig.

 

Mijn zoon gaat trouwens naar een KDV waar ze geen luiers geven (moeten we zelf meegeven) is dat geen idee, voor ouders maakt het niets uit of je dat nou in de prijs verdisconteerd of dat ik mijn eigen luiers meegeef.

 

succes

groet

erik

Link naar reactie
  • 1

Met betrekking tot de inkoopkosten kun je je baseren op consumentenprijzen maar vergeet dan niet de BTW erop in mindering te brengen. Jij krijgt die immers terug

 

Frans

 

Frans,

 

kinderdagverblijven zijn vrijgesteld van BTW, hoeven geen BTW te betalen maar kunnen de voorheffing ook niet in mindering brengen.

 

De begroting dus altijd inclusief btw maken.

 

groet

erik

Link naar reactie
  • 0

Hoi Esther,

 

Ook ik ben gewend dat je luiers zelf moet meegeven.

 

Qua verzekeringen zou ik contact zoeken met een tussenpersoon. De situatie uitleggen en vragen om een offerte. Als die persoon zijn werk goed doet dan kom je ook bij hem/haar terug als je daadwerkelijk van start gaat. Zij kunnen ook direct een goede vergelijking maken tussen de diverse partijen.

Wellicht is er wel iemand op HL die dit voor jou kan verzorgen.

 

Groeten en succes,

 

Lonneke

Link naar reactie
  • 0

Nogmaals bedankt allemaal. Zo'n ondernemingsplan is toch nog niet zo makkelijk te schrijven hoor, ondanks mijn financiele ervaring en studie.

 

Lonneke en Erik, mag ik jullie eens vragen wat dan de uurprijs bij jullie is, zit zelf aan een prijs van EUR 6.21 te denken inclusief luiers, babyvoeding, warm eten overdag etc. Wil het wel zo doen dat als kinderen bepaalde luiers moeten gebruiken of bepaalde voeding moeten eten de ouders dit zelf me moeten geven omdat dit anders niet te doen wordt.

 

Groetjes

Esther

Link naar reactie
  • 0

Eshter,

 

uurprijs weet ik niet zo, maar volgens mij is het 539 en een beetje voor 4 dagdelen, omgerekend 5,84 per uur of zo maar doordat ze lang open zijn is het uurloon lager, zijn bijna 11 of 12 uur open op een dag.

 

gr.

erik

Link naar reactie
  • 0

Beste Erik,

 

Wil zelf inderdaad ook open gaan voor 11.5 uur. Wat de prijs betreft heb ik het bedrag van mijn KDV aangehouden, zit hier iets onder het gemiddelde van 6.24 per uur. Maar dat betaal je inderdaad als je het omrekend de luiers wel zelf ja.

 

Groetjes

Esther

Link naar reactie
  • 0

Hoi Esther,

 

Ik moest het even opzoeken. Bij ons hanteren ze 2 tarieven: € 5,90 per uur. Je kind kan dan terecht van 07:30 uur tot 18:00 uur. Wil je verlengde dagopvang (dit moet je apart afspreken met apart contract) dan betaal je € 6,30 per uur. Je kan dan terecht van 06:45 uur tot 18:30 uur. Tevens geldt bij hun een minimum afname van 2 dagdelen per week.

Voor dit bedrag dien je zelf iets van drinken, lekkers en luiers mee te geven. Ook dient er altijd reserve kleding te zijn.

 

Groet,

 

Lonneke

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 277 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.