• 0

Je ideetjes omzetten in handelingen

Beste allemaal,

 

In een ander topic had ik het al over het concept Damesdag. Een beurs voor de vrouw waar zij een dag lang lekker kan shoppen, verwend worden en workshops volgen. Veel handige tips gekregen bedankt daarvoor. Maar nu loop ik toch tegen een paar dingen aan. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

 

Ik wil ongeveer 200 goodiebags uitdelen, nu is er een bedrijf dat daarin mee wilt doen met een kortingsbon/flyer. Wordt hier geld voor gevraagd of kan ik ze vragen om een tegenprestatie? Hun hebben een webwinkel (vrouwgericht) en misschien dat ze een aantal uitnodigingen kunnen versturen naar de vrouwen in hun klantenbestand. Of via hun website de uitnodiging/entree kunnen verkopen.

 

De beurs zal alleen toegangelijk zijn met een uitnodiging, deze wil ik versturen (1000 stuks per beurs) via de mail en deze kan ook via de mail worden geactiveerd. De uitnodiging is geldig voor vier personen en de toegang tot de beurs kost 25 euro per persoon. Nu vraag ik me af hoe ik per beurs aan 1000 emailadressen kom van vrouwen die geinteresseerd kunnen zijn. Ben al bezig op hyves maar score is zeer laag. De doelgroep is: vrouwen tussen de 21 en 65 jaar, houden van winkelen en tutten. Van deze 1000 uitnodigingen verwacht ik dat er 250 bezoekers uit voortkomen. Is dit realistisch?

Of zou ik de uitnodigingen ook via diverse webwinkels kunnen laten verkopen en hun dan een deel van de opbrengst daarvoor geven?

 

Ik wil een serie van beurzen organiseren nu zou dat interessant kunnen zijn voor ketens maar hoe kan ik hun benaderen? De beurs is eerst kleinschalig en wellicht dat het in de loop van de tijd wel zal groeien maar hoe kan ik aan realistische cijfers komen. Hoe kan ik hun overtuigen dat het voor hun interessant zou kunnen zijn ondanks dat het nog niet zo groot is.

Momenteel zoek ik ook standhouders via marktplaats, maar ik zou zelf graag ook actiever hierin willen zijn.

 

Hoe kan ik een nieuw concept media aandacht geven zonder daar een budget voor te hebben op dit moment. Heb de VROUW (telegraaf) al geschreven, en hoop op een column in de Yes maar daarmee ben ik er nog niet. Zou ik bijvoorbeeld ook een aantal uitnodigingen/vrijkaarten weg kunnen geven via een tijdschrift of iets dergelijks?

 

Hopelijk kunnen jullie mij helpen want ik loop op deze punten een beetje vast!

Alvast bedankt

 

Groetjes Mieke

Jewels from Above - Handgemaakte sieraden van oa. Swarovski Crystal en echt zilver www.jewelsfromabove.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Mieke,

 

Als je al een bedrijf hebt gevonden die mee wil doen met een kortingsbon/flyer dan zou ik, in elk geval nu, vragen om een tegenprestatie. Ik denk dat je hier nu meer aan hebt. Wellicht kunnen zij jouw logo die klikbaar is op hun site zetten zodat geïnteresseerden bij jou terecht komen. Daarnaast hebben ze wellicht een klantenbestand die ze kunnen aanschrijven. Ik zou proberen zo breed mogelijk in te zetten bij dit bedrijf. Als het namelijk goed gaat dan heb je een win win situaite.

 

Wat voor 'diensten' wil je aanbieden tijdens de beurs? Ga vanuit hier opzoek naar bedrijven die dit bieden. Ik kan mij zo voorstellen dat je meer succes hebt bij kleine bedrijven dan bij grote. Bij grote bedrijven is het veel lastiger om een beslisser te spreken.

Ga je aan de standhouders ook een bijdrage vragen of ga je ze om een tegenprestatie vragen? Ook zij kunnen hun klantenbestand benaderen.

 

Als jouw idee iets nieuws is dan wil een krant of tijdschrift hier vast aandacht aanbesteden. Zoek de echte vrouwen bladen op en neem telefonisch contact op met de redactie voor een leuk interview of artikel.

 

Succes!

 

Groeten,

 

Lonneke

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Een brief naar Vrouw van De Telegraaf? Volgens mij moet je jezelf afvragen of je dit echt wil, kunt en aankan. En als het antwoord positief is een paar versnellingen erbij, want dit klinkt allemaal niet erg professioneel.

 

Een beurs/event begint met een concept, een idee. Dan ga je als een gek gegevens verzamelen over je markt, over adverteerders, over buitenlandse vergelijkbare evenementen, over concurrende activiteiten, over mogelijke partners, over bestedingen en kosten. Dan maak je een aantal scenario's, ook om mogelijke inkomsten en kosten in het vizier te krijgen. Uiteraard moet je dan een reëel beeld zien te krijgen van kosten. Onderschat de marketing niet. Inclusief exposantenwerving!

 

Heb je dat plan redelijk rond, dan zoek je partners voor accommodatie en in de media. Vrouw is een goeie, evenals Sanoma. Bij zulke grote uitgevers zitten speciale event managers. Die moet je niet mailen maar bellen, en pas als je redelijk voorbereid bent. Want wat weerhoudt hen ervan om zelf zoiets op te zetten? Sanoma doet dat regelmatig: lezersdagen voor zijn damesbladen. Bel anders eens met Annemarie van Gaal. En zorg ervoor dat je goed beslagen ten ijs komt.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ja tegenprestaties zijn op dit moment meer gewenst dan een financiële bijdrage. Ik hoop op deze manier ook meer naamsbekendheid te genereren.

 

Oh dat is wel een goede tip vanuit de 'diensten' gaan zoeken. Want ik zocht een beetje te algemeen en te breed geloof ik.

Ik wilde van de standhouders ook een kleine bijdrage vragen voor het huren van een kraampje. Maar misschien is het ook mogelijk om met tegenprestatie's te werken.

 

Ja ik geloof dat ik het concept eerst een beetje beter uit moet werken en vervolgens verder op zoek moet gaan naar media contacten misschien is het daar nog een beetje vroeg voor. (Stuurde overigens een mail en geen brief) Oh Annemarie van Gaal dat is een goede!

 

Eerst maar even doorgaan met uitzoek werk en het werven van exposanten. Ik ga eens aan de slag met je tips TwaBla even diverse begrotingen en scenario's maken.

 

bedankt

Jewels from Above - Handgemaakte sieraden van oa. Swarovski Crystal en echt zilver www.jewelsfromabove.nl

Link naar reactie
  • 0

Het idee is mooi maar bij het organiseren van een beurs komen duizend en één zaken kijken die je in je uppie niet aankunt anders waren anderen je wel voor gegaan. Denk goed na over wat jezelf wilt regelen en wat je bewust uitbesteedt. Maar net als jezelf al schrijft, eerst maar eens flink reclame zien te maken en de aandacht zien te trekken met je beurs-concept. Daarvoor echter moet je m.i. eerst alles rond hebben. Alles in de juiste volgorde. Eerst het plan en het concept van A tot Z uitgewerkt voordat je de uiteindelijke beursdag(en) aankondigt in de media. Trek er ruimschoots de tijd voor uit en denk in termen van voorbereidingen van een jaar of meer.

Link naar reactie
  • 0

Mischien zijn dit enkele bruikbare tips:

 

- Hyves:

a) Een doorstuur mail (met email-registratie en of uitnodigings informatie) versturen naar al uw vrienden, en hen vragen het door te sturen naar hun vrienden etc...

b) Een eigen Hyve met jouw Topic openen en leden zien te werven, op de hierboven vermelde manier

 

Bedrijven/ standhouders interresseren:- Bedrijven houden van goede exposure, dus ook van een beurs waar hun direkte doelgroep naar toe zal komen.

Dus u kunt gewoon een lijst maken van Bedrijven die u graag zou willen hebben op jouw beurs, hun email adressen daarbij opschrijven, en zelf een informatie/ registratie email campagne houden.

 

Extra details:

- Beurs stand ruimtes (afmetingen en oppervlakten) met de tarieven

- U kunt uw registratie ook laten geschieden, door die vrouwen hun email adres en naam te laten smsen naar een speciaal daarvoor aan te schaffen code. Tegen een bepaald tarief, een beetje terug verdienen van "administratie" kosten.

- Een webpagina met een domeinnaam aanmaken. Dit kan voorlopig een of twee pagina's met een aanmeldings formulier

en uitleg van uw beurs bevatten.

Ook, via uw website kunnen zij zich met een sms code aanmelden. ;)

 

www.twitter.com/readerstreet

Link naar reactie
  • 0

@ trendwatcher je hebt absoluut gelijk de grote lijnen staan op papieren maar eigenlijk zou ik hier ook gewoon een ondernemingsplan voor moeten schrijven. Niet alleen het concept uitwerken maar ook iets dieper op de stof in gaan om het zo te noemen. Heb dan wel geen lening etc nodig maar wil wel de dingen voor mezelf zeer duidelijk op een rijtje hebben dan heb ik ook de exposanten iets te vertellen.

 

@ Randal99 ja via hyves ben ik al bezig ik heb momenteel nog maar 13 leden op de speciale hyve. Ben al bezig geweest met doorstuur mailtjes maar dit levert niet op wat ik hoopte.

Ja ik ga eens kijken hoe het zit met een sms nummer dat is namelijk wel erg interessant. En de website moet er indd ook komen dat ziet er direct een stuk professioneler uit.

 

Heb trouwens een reactie van de Yes (tijdschrift) terug en ze plaatsen in week 23 een kleine column. Dus dat is een stap in de goede richting! Maar het is gewoon een klein stukje het is geen artikel. Daar wacht ik liever ook even mee.

 

 

 

 

Jewels from Above - Handgemaakte sieraden van oa. Swarovski Crystal en echt zilver www.jewelsfromabove.nl

Link naar reactie
  • 0

Kleine update,

 

Een goede kennis van mij heeft een eigen sms systeem gebouwd die hij heeft gekoppeld aan het back office systeem voor een website. Erg handig want dan hou je alles bij elkaar! Daar ben ik dus nu mee bezig, om te kijken hoe we dit gaan aanpakken.

 

Ben vooral ook bezig geweest met het benaderen van bedrijven om te kijken of er interesse is voor deelname.

 

Nu loop ik alleen nog steeds tegen de goodiebag aan... die blijft leeg. Iemand tips hiervoor?

Jewels from Above - Handgemaakte sieraden van oa. Swarovski Crystal en echt zilver www.jewelsfromabove.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.