• 0

zelf webshop bouwen of dit laten doen?

Hallo allemaal

 

Ik zit nogal met deze vraag in me maag...heb verschillende offertes ontvangen maar ben me eigen rot geschrokken(ik snap dat het niet gratis is natuurlijk maar de prijzen die ik nu gehoord heb zaten niet echt in mijn gedachtegang....prijzen van 800 tot 3000 euro heb ik binnengekregen.

 

Ik weet niet wat de mogelijkheden allemaal zijn om zelf een shop te bouwen en of dit aan te raden is?,,heb er al verschillende gevonden bijv shoptrader,mijnwebwinkel.

 

Maar hoorde ook iets over zelf bouwen met osCommerce .

 

Wat is aan te raden?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een complete webshop? Die van 800 zal dan waarschijnlijk een Joomla site met osCommerce of Virtuemart gaan maken voor dat bedrag, en die van 3000 heeft waarschijnlijk al een hoop kant en klaar liggen zodat 'ie er weinig bij hoeft te bouwen.

 

Hoe dan ook - beide zijn goedkoop, en de eerste eigenlijk te goedkoop.

 

Zelf 'bouwen' kan, maar je moet je afvragen of je daar handig genoeg voor bent. Zulke software zit behoorlijk complex in elkaar - ik heb ooit iets redelijk drastisch aan moeten passen in een Virtuemart shop, en dat was geen pretje.

Link naar reactie
  • 0

De wereld van een webshop of website bouwen blijft een vreemde. Er worden bedragen gevraagd vanaf 200 euro tot wel 10.000 euro. Alleen al voor het maken van foto's voor je site zijn er al die daarvoor rustig 3000 euro durven te vragen. Als je zelf handig bent met een digitale spiegelreflexcamera kun je die kosten alweer makkelijk bepsaren.

 

Nu kan ik uit je informatie niet opmaken of je een kleine of grote onderneming wilt starten. Op een ondernemersbeurs in maart kwam ik een bedrijfje tegen dat een kant en klaar concept aanbiedt met onder meer een CMS-systeem en dat ook nog voor je host. Het makkelijke van dit concept vind ik dat je er vanuit huis of eigen kantoor zelf zaken aan toe kunt voegen en niet van hen afhankelijk bent. Het concept is van hen, maar jij hebt alle vrijheid het zelf in te vullen. Zonder nu de bedoeling te hebben reclame te willen maken noem ik het bedrijf hier dan toch maar één keer anders kun je nog niets bekijken. ( www.webze.nl ) Het gaat mij met name om de mogelijkheden van het concept dat er wordt aangeboden.

 

Ik ben dan ook wel heel benieuwd wat webbouwers en kenners van dit concept vinden? Voor wie hier in thuis is, bekijk het eens kritisch. Is het iets voor een startende ondernemer?

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi hoi trendwatcher.

 

Thanx voor je reactie.

 

Ja het is zeker een vage wereld ,,ik word er ook helemaak gek van vooral de keuze tussen zelf iets bouwen met shoptrader etc etc of iets laten bouwen.

 

De onderneming die ik zal starten zal in het begin niet al te groot zijn,maar we hopen natuurlijk dat dit wel naar groot gaat groeien en tegen die tijd zullen we zeker dan ook een kwalitatief betere shop neer laten zetten.

 

Ik ga zeker even kijken op de site die je heb neergezet thnx ervoor.

 

 

Link naar reactie
  • 0

De fotos is trouwens geen probleem....met alle leveranciers waar nu contact mee is vinden het geen enkel probleem de fotos van de producten te gebruiken.

 

 

Dit zal natuurlijk in de toekomst wel anders worden als de onderming groeit en we ook het kapitaal hebben om van ieder product vooraad aan te slaan....

Link naar reactie
  • 0

Wil je weinig kopzorgen hebben.....dan laten doen.....heb je zin in een uitdaging en heb je enige aanleg hiervoor.....dan zelf doen.

Geeft veel voldoening maar je moet er wel zin (tijd) in hebben....probeer de beginnersfouten te vermijden.

Succes!!

www.muscatmeijer.nl MUSCAT MEIJER Juristen biedt een compleet dienstenpakket aan ondernemers in het MKB. Wij buigen ons graag over uw juridische, fiscale en administratieve vraagstukken. U kunt daarbij rekenen op een professionele aanpak en creatieve oplossingen waar dat in uw belang is.

Link naar reactie
  • 0

Wil je weinig kopzorgen hebben.....dan laten doen.....heb je zin in een uitdaging en heb je enige aanleg hiervoor.....dan zelf doen.

Geeft veel voldoening maar je moet er wel zin (tijd) in hebben....probeer de beginnersfouten te vermijden.

Succes!!

 

Zin en tijd heb ik er zeker wel voor dat is het probleem niet ...heb zelf zo iets als de shop eind juli begin augustus online kan staan zou ik tevreden zijn.

 

Wat versta je onder beginnersfouten?

Link naar reactie
  • 0

Veel te drukke pagina's in duizend kleuren, volproppen van je website, combineren van verschillende schrijfstijlen cq lettertypen enz.

Het beste is dat je kijkt naar sites die jij geschikt vind, mooi vind....die analyseert en je daar door laat inspireren om je eigen 'huisstijl' te ontwikkelen.

www.muscatmeijer.nl MUSCAT MEIJER Juristen biedt een compleet dienstenpakket aan ondernemers in het MKB. Wij buigen ons graag over uw juridische, fiscale en administratieve vraagstukken. U kunt daarbij rekenen op een professionele aanpak en creatieve oplossingen waar dat in uw belang is.

Link naar reactie
  • 0

Veel te drukke pagina's in duizend kleuren, volproppen van je website, combineren van verschillende schrijfstijlen cq lettertypen enz.

Het beste is dat je kijkt naar sites die jij geschikt vind, mooi vind....die analyseert en je daar door laat inspireren om je eigen 'huisstijl' te ontwikkelen.

 

Ja precies heb je ook zeker wel gelijk in,maar daar gaan we zeker wel aan denken

 

 

Link naar reactie
  • 0

De prijzen zijn absoluut aan de lage kant. Ik weet niet wat iemand voor 800 euro voor je doet, maar als je een standaardpakket hebt en zij maken alleen de lay out dan vind ik het al een mooie prijs. Voor dat geld zou ik het laten doen. Je kunt altijd nog optimaliseren als je voldoende budget hebt. Ik wil je wel adviseren om jezelf goed te verdiepen in zoekmachinemarketing zodat je dat wel zelf op kunt pakken en eventueel ook enigzins kunt bijsturen als iemand iets voor je aanpast in het pakket.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben even naar iets nieuwsgierig dat volgens mij goed bij dit onderwerp past.

Stel je wil een website/webshop laten bouwen. Als leek is het dan lastig om er achter te komen waar je zoal rekening mee dient te houden (denk aan, design, doelgroep, compatible voor alle browsers, SEO, etc.). Noch hoe je weet dat het bedrijf waar je uiteindelijk mee in zee gaat kwalitatief goed werk levert.

 

Weet iemand toevallig een aardige website waar je informatie kan vindne over deze onderwerpen?

1. Enerzijds alle onderwerpen en aspecten die belangrijk zijn als je een website/webshop laat bouwen.

2. hoe weet je dat een bedrijf goed werk gaat leveren/heeft geleverd?

 

(PS: ik weet dat over punt 2 ca. 1 jaar terug een onderwerp over was op het HL forum)

Link naar reactie
  • 0

Ben toch verrast door de opmerking van Peter Bonjernoor dat hij een site onder joomla met virtuemart goedkoop vindt voor 800 euro.

 

Zelf heb ik mijn site opgezet onder joomla met virtuemart zoals deze standaard worden aangeboden. Heb bij me kaar 150 euro uitgegeven aan twee aanvullende modules voor Ideal en CSV-export.

 

Natuurlijk zal het beter kunnen als er iemand professioneel naar door mijzelf ingevoerde lay out kijkt.

 

Geen enkel probleem dat het door zoekmachines niet gevonden kan worden of iets dergelijks.

 

Wel ben ik ontevreden over de werking van ideal zonder duidelijk te krijgen waar het probleem zit.

Is dit door de wijze hoe het gebouwd is, of ligt het aan de bank waarmee gecommuniceerd wordt.

De bank zegt het ligt aan de client die niet snel genoeg zou reageren, maar hoe bewijs je dat.

En dit is dan een betaalde module.

 

Conclusie: ook al betaal je een behoorlijk bedrag voor het bouwen van een website zegt dit niks over het feit of alles in eigen beheer is geprogrammeerd of zoals Joomla met virtuemart als een bouwdoos systeem in mekaar gezet door een hobbyist of iemand die snel geld wil verdienen.

 

Ik ben blij dat ik het zelf heb gedaan en voorlopig geld mee kan verdienen,de zaak rendabel kan maken en mijn geld in andere dingen kan investeren.

De Kanjer

Link naar reactie
  • 0
Zelf heb ik mijn site opgezet onder joomla met virtuemart zoals deze standaard worden aangeboden.

 

Ja, als je het helemaal zelf doet kan het natuurlijk goedkoper. De kans is alleen vrij groot dat dat er aan af te zien is, en dat is niet altijd wat je wilt.

 

Maar even voor de duidelijkheid - als je een webshop wilt beginnen en je hebt niet meer dan 1000 euro te besteden, dan moet je vooral voor dat soort generieke oplossingen kiezen. :)

Link naar reactie
  • 0

Zonder al te commercieel te worden kun je al een goede werkende webwinkel hebben voor rond de 400 euro.

Deze zal er zeker beter uit zien dan als je het zelf doet. Daarnaast denk ik dat je iemand kan gebruiken die weet hoe alles in elkaar zit en ervaring heeft met de uitvoering en implementatie van diverse opties zoals betaalmethoden en templates.

 

Je moet natuurlijk ook kijken of het de moeite waard is om het zelf te doen.

Ik spreek zelf veel beginnende webwinkeliers die het liever uitbesteden omdat het dan sneller online staat, het al volledig ingesteld is om te handelen en omdat ze het zelf een jaar lang hebben geprobeerd, maar bijvoorbeeld de puntjes op de i missen.

 

Je zal dan daarnaast tot augustus de tijd hebben om foto's te maken en de producten in te voeren (of een csv te maken).

http://www.loqus.nl Internet diensten

Voor al u clientside webdevelopment, zencart webwinkels, ideal en multisafepay integraties. - http://www.linkedin.com/in/lennartwesdijk

Link naar reactie
  • 0

Dank allemaal voor de reacties en tips

 

Heb toch besloten dat ik het ga laten doen ..heb zelf een paar dagen/avonden/nachten zitten stoeien maar ben er toch achtergekomen dat het niet mijn ding is,,,en heb echt geen zin om een paar maanden bezig te zijn met het bouwen en dat het er dan nog niet uitziet.

En ben me er van bewust dat de investering die ik doe om hem te laten bouwen vanzelf terug zal verdienen..1 ziet er beter uit 2 het duurt een aantal maanden korter dan dat ik het zelf zou doen dus kan eerder beginnen met verkopen

 

Ben er langzamerhand ook achter dat de rest wat buiten het bouwen om erbij komt ook flink tijd kost(vind ik niet erg want hoort erbij) maar ga me eigen liever daarop concentreren en het bouwen aan de profs over te laten

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Zelf 'bouwen' kan, maar je moet je afvragen of je daar handig genoeg voor bent. Zulke software zit behoorlijk complex in elkaar - ik heb ooit iets redelijk drastisch aan moeten passen in een Virtuemart shop, en dat was geen pretje.

 

ik heb datzelfde met een magento webshop ondervonden dit is ook absoluut geen pretje.

 

je moet je afvragen wat je precies wilt ik heb ook veel liggen te zoeken en informatie opgevraagt

 

- wil je vanuit 1 computer inloggen of via internet op je admin komen

mijnwebwinkel is namelijk een programma wat je installeert op je computer net zoals shopfactory. persoonlijk vind ik het prettiger om via internet op de admin te komen

 

- wil je een uitgebreid programma of een lichter programma

magento is erg zwaar en daar kost de hosting al snel 130 per jaar voor 1 magento shop. voor een vituemart shop ben je met een unlimited hosting voor zoveel shops als je wilt (dit heb ik namelijk) en dit kost je dan 70 euro per jaar.

 

- het design

dit is altijd een moeilijker onderwerp ik raad altijd aan om dit te laten doen vooral als je niet zoveel verstand hebt van designen. maar om een designer dit te laten doen kost nogal aardig wat.

 

dat waren bij mij vooral de vragen die opkwamen.

 

succes met de zoektocht.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 239 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.