• 0

Magento webshop koppelen aan boekhoud programma

Het gros van de orders loopt nu via de webshop en de bedoeling is dat er een koppeling komt met een boekhoudprogramma.

 

Het gaat om een Magento webshop.

 

Zijn er mogelijkheden deze te koppelen aan een boekhoudprogramma?

 

Worden er überhaupt webshops gekoppeld aan boekhoudprogramma's?

 

Ik hoor het graag!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Nou, op het moment gebruik ik nog geen boekhoudprogramma. Alles wordt handmatig overgenomen.

 

Ik doe nu nog zelf de boekhouding, maar wil dit dus volledig uitbesteden.

 

Omdat alles via de Magento webshop loopt, zou een koppeling daarmee het meest ideaal zijn.

 

Alle suggesties zijn welkom!

Link naar reactie
  • 0

exact online was een koppeling voor gemaakt door vivendo.

Die koppeling was zoooo goed en al hun klanten waren er zo tevreden over en ze hadden er zelf lang aan gewerkt....

 

Uiteindelijk bleek vivendo een ordinaire leugenaar te zijn:

de koppeling was helemaal niet zo goed aangezien die nog voor geen kant werkte (kon niks doorzetten naar exactonline).

Al hun klanten waren helemaal niet zo tevreden want wij waren de eerste gebruiker...

ze hadden het helemaal niet zelf gemaakt maar via een tussenpersoon in buitenland laten maken.

 

Daarna talloze beloftes over fixen daarvan maar niks nagekomen. Uiteindelijk Vivendo failliet.

 

Vergeet dat in elkgeval maar, heb met dank aan hun een exactonline abbo genomen die al ruim een half jaar waardeloos is voor mij door ontbreken van die beloofde koppeling.

Link naar reactie
  • 0

Er bestaan een paar goede out-of-the-box koppelingen @Astron noemde er al een paar.

 

Zoals je w.s. wel weet heeft Magento in zichzelf al vrij veel administratieve functionaliteiten zoals Pakbonnen, Facturen en Credit facturen genereren en printen.

Je zou dus ook alleen de grootboek details kunnen exporteren voor je BTW aangifte.

Dit is wat wij doen, we gebruiken hiervoor de export module van Sebastian Enzinger. (zie Magento Connect)

 

Kun je daar wat mee?

 

 

 

www.unboundvr.nl - Virtual Reality Brillen en meer

www.cart2quote.com - Magento Offerte Module

www.batao.nl - Wij bouwen Magento Webshops

Link naar reactie
  • 0

Zoals je w.s. wel weet heeft Magento in zichzelf al vrij veel administratieve functionaliteiten zoals Pakbonnen, Facturen en Credit facturen genereren en printen.Je zou dus ook alleen de grootboek details kunnen exporteren voor je BTW aangifte.Dit is wat wij doen, we gebruiken hiervoor de export module van Sebastian Enzinger. (zie Magento Connect) Kun je daar wat mee?

 

Alleen de financiele data exporteren van Magento naar Exact vind ik een mooie oplossing. Is een dergelijke koppeling het beste te maken in XML of CSV? Ik begrijp van Sebastian Enzinger en Exact dat beide in principe zou moeten kunnen, maar vraag me af hierin de juiste keuze te maken is. Ik vermoed dat de export uit 2 bestanden moet bestaan (debtors en glentries), of kan het ook met 1 bestand?

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik Magento, met Snelstart. Maar doe alles handmatig.

 

Magento doet soms dingen die ik niet wil, omdat ik alles handmatig overzet kan ik overnemen wat ik wil. Het enige waar ik op moet letten zijn de factuur nummers die Magento genereert, deze moeten uiteraard oplopend zijn.

 

Verkopen invoeren is zo gebeurd. Datum + factuurnummer + totaalbedrag overkloppen. PDF factuur opslaan in mapje bij de rest. Heb in snelstart 1 klant "dummy" aangemaakt die ik steeds gebruik, omdat ik de klant (adres-) gegevens in Magento bij hou.

 

Groet,

 

AgendaVoorOndernemers

Alle evenementen voor ondernemers online: http://www.agendavoorondernemers.nl

Seminars, beurzen, congressen, workshops over onderwerpen die jou als ondernemer aanspreken.

Link naar reactie
  • 0

Wij zitten nu ook op de twijfelstoel betreffende de fakturatie maar vooral voor het voorraadbeheer.

Snelstart koppelingen zijn er tegenwoordig, alleen nog voor de orders volgens mij. Een goede voorraad koppeling heb ik nog steeds niet kunnen vinden... terwijl het hier toch gaat om een database waar zo een query voor geschreven kan worden lijkt mij.

 

Voor ons is het door deze missende koppeling nog onduidelijk welk fakturatiesysteem wij hier uiteindelijk achter gaan hangen.

 

Voor magento -> exact Globe zijn nu perfecte koppelingen (naar horen), maar er zit een hoop (prijs)verschil tussen snelstart en exact....

www.cartoyota.nl | www.toyotamotoren.nl | www.cartoyotaparts.com

Link naar reactie
  • 0

Ik heb al eens naar openERP gekeken, maar ik ben bang dat dit systeem te ingewikkeld wordt vergeleken met Snelstart.

Ik heb echter een zeer nette op maat aanbieding ontvangen en ga hier binnenkort mee testen.

Wordt dit wat dan laat ik het weten, alvast bedankt voor het meedenken.

www.cartoyota.nl | www.toyotamotoren.nl | www.cartoyotaparts.com

Link naar reactie
  • 0

Samen met Sebastian Enzinger en AB+ hebben we een koppeling tussen Exact Globe en Magento 1.4.1.1 ontwikkeld. De koppeling exporteert middels een wekelijkse email (cron job) de debiteuren en de facturen (moet voor Exact Globe in 2 bestanden). Er wordt rekening gehouden met verschillende betaalmethodes in Magento. We maken gebruik van 4 tax classes die ook bij elke factuur doorgegeven worden. Ook wordt een order die al meer dan 1 week oud is, en vervolgens alsnog betaald raakt in de export meegenomen. De koppeling is ook werkend gemaakt wanneer er sprake is van levering in USD (conversie naar EUR) en couponcodes en andere shopping cart kortingen.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb wel ervaring met OpenBravo, het kassabroertje van OpenErp. Die kassaversie werkt echt goed, alleen ben je voor specifieke dingen erg afhankelijk van enthousiaste medegebruikers. Voor OpenBravo zit dat gelukkig wel goed, voor OpenErp weet ik het niet.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een koppeling laten maken tussen Oscommerce en Snelstrart door een programmeur die deels bij snelstart zelf programmeerd, en deels voor zich zelf werkt.

 

De koppeling is een los programmatje welke klanten importeerd, orders importeerd, en producten. Ik doe dit altijd aan het einde van de dag, maar het kan ook geautomatiseerd. Ook is het mogelijk om apparte velden te importeren, zo heb ik van alle klanten de nieuwsbrief gegevens en andere gegevens.

 

Ik weet voor 100% Zeker dat hij ook zon koppeling kan maken voor Magento, en het is niet duur.

Ik heb nu mijn totale boekhouding binnen 5 bijgewerkt.

 

voor meer info http://www.innovatex.nl/maatwerk/maatwerk-portfolio.aspx

Link naar reactie
  • 0

Wij koppelen ook Magento aan King business software en aan Microsoft Dynamics Navision...

 

links deleted, geen SPAM aub!

 

Misschien heeft iemand er nog iets aan..

Architect van Marketing- en Verkoopprocessen - Marketing- en Sales Automation

Vicus eBusiness Solutions B.V . | Magento webshops | Vtiger CRM

www.vicus.nl | www.v-tiger.nl | www.webvisitanalyser.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 273 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.