• 0

Import producten zuid korea

Op dit moment ben ik bezig met een bedrijf uit Zuid Korea om producten te importeren. Echter ben ik het spoor even bijster voor wat betreft invoerkosten.

 

Het gaat om electronica geschikt voor in de auto met een totale waarde van 2700 euro (ex btw) incl. verzendkosten.

Als het goed is past het in 1 doos qua formaat verhuisdoos.

 

Welke tariefgroep moet ik aanhouden of percentage voor invoerrechten?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat heb je zelf al uitgezocht ? Weet je naar wat je moet zoeken ? ... Heb niet het idee dat je zelf al veel moeite hebt gedaan, maar vooruit... :)

 

Ooit van Taric codes gehoord ? :) Volgens mij moet je dan een eind komen.

 

http://gebruikstarief.douane.nl/

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Ik heb al wel even zoeken, maar gisteravond deed de pagina die je net gaf problemen. ( Om het moment server error).

 

Echter heb ik nu wel een goede Taric code gevonden. 8528722000

 

Maar waar moet ik allemaal rekening mee houden?

 

Echter wat ik las nog een vraag moet ik over het bedrag voor aangifte/doorvoer de 19% BTW erbij opnemen of moet ik het bedrag EX. btw aanhouden?

Link naar reactie
  • 0

Invoerrechten worden berekend over de prijs van de goederen (op de faktuur uit Zuid Korea) + de transportkosten.

Over dit bedrag moet de btw betaald worden die je als voorbelasting op de btw aangifte weer kan aftrekken.

Mocht je veel en regelmatig gaan importeren dan kun je een verleggingsregeling voor de btw volgens art. 23 aanvragen. dan betaal je de btw niet direct bij invoer maar voor je hem op, ik dacht in vak 4a of b.

In dat geval hoef je niet de btw voor te financieren.

 

Ik heb al wel even zoeken, maar gisteravond deed de pagina die je net gaf problemen. ( Om het moment server error).

 

Echter heb ik nu wel een goede Taric code gevonden. 8528722000

 

Maar waar moet ik allemaal rekening mee houden?

 

Echter wat ik las nog een vraag moet ik over het bedrag voor aangifte/doorvoer de 19% BTW erbij opnemen of moet ik het bedrag EX. btw aanhouden?

Rob Groeneweg, Zakelijke dienstverlening/ Bemiddeling tussen NL / China

rob.groeneweg@xuro.nl

Xuro

Link naar reactie
  • 0

Via gezocht: Europa Tax

 

Dan staat er voor 3e wereld (Zuid Korea) 14 procent. Dan zou ik de volgende rekensom moeten maken?

 

Het bruto Tarief

((2700 euro's) / 100) * 114 = 3078 euro's

Kortom zou er ongeveer 400 euro bij komen?

 

Voor het Netto Tarief:

((((2700 euro's) / 100) * 114) / 100) * 119 = 3 662,82 euro's

 

Terzijde de belasting die kan ik er bij de volgende aangifte weer aftrekken, toch?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 219 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.