• 0

Is het "Webze concept" iets voor (startende) ondernemers?

Net als velen doorzie ik ook moeilijk de wirwar aan websiteontwikkelaars en hostingbedrijfjes. Nu kwam ik op een ondernemersbeurs in maart een bedrijfje tegen dat een kant en klaar concept aanbiedt met onder meer een CMS-systeem en dat ook nog voor je host. Het mooie van dit concept is volgens hen dat je er vanuit je eigen huis of eigen kantoor zelf tekstpagina's en foto's aan toe kunt voegen en niet van hen afhankelijk bent. Ook de indeling kun je zelf wijzigen. Het concept is van hen, maar jij hebt alle vrijheid het zelf in te vullen. Een te bekijken instructiefilmpje maakt deel uit van de site. www.webze.nl

 

Mijn vragen:

 

Willen de kenners in deze rubriek eens kritisch kijken naar het concept en hun visie daarop geven.

 

Biedt dit concept in alle opzichten voldoende (basis-) mogelijkheden voor een startende ondernemer die hooguit 25 produkten wil verkopen?

 

Wat zijn de duidelijke pluspunten van het concept?

 

Zijn er essentiële elementen die eigenlijk missn?

 

Is dit een vorm van open source?

 

Wat zegt het CMS-systeem? (ik heb van sytemen nl geen verstand)

 

Alvast bedank voor jullie bijdrage!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Highio, ik heb het nu bewust als onderwerp hier in de juiste rubriek geplaats omdat ik geen reacties krijg op mijn eerdere vragen in andere rubrieken waar ik het als deel van twee reacties heb aangedragen. Ik wil dus vooral graag INHOUDELIJKE reacties op het concept waar anderen ik iets aan hebben. Hier ligt dus direct de kans om ook jouw inhoudelijke visie op het concept te geven. Ik zie 'm graag!

Link naar reactie
  • 0

Als jij nu eens een abo neemt en ons over een jaar vertelt over je bevindingen? Het pakket oogt gebruiksvriendelijk met een integratie van een webshop en meer modules in een CMS, maar kost wel 180 EURO per jaar exclusief...

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Net als velen doorzie ik ook moeilijk de wirwar aan websiteontwikkelaars en hostingbedrijfjes. Nu kwam ik op een ondernemersbeurs in maart een bedrijfje tegen dat een kant en klaar concept aanbiedt met onder meer een CMS-systeem en dat ook nog voor je host. Het mooie van dit concept is volgens hen dat je er vanuit je eigen huis of eigen kantoor zelf tekstpagina's en foto's aan toe kunt voegen en niet van hen afhankelijk bent. Ook de indeling kun je zelf wijzigen. Het concept is van hen, maar jij hebt alle vrijheid het zelf in te vullen. Een te bekijken instructiefilmpje maakt deel uit van de site. www.webze.nl

 

Mijn vragen:

 

Willen de kenners in deze rubriek eens kritisch kijken naar het concept en hun visie daarop geven.

 

Biedt dit concept in alle opzichten voldoende (basis-) mogelijkheden voor een startende ondernemer die hooguit 25 produkten wil verkopen?

 

Wat zijn de duidelijke pluspunten van het concept?

 

Zijn er essentiële elementen die eigenlijk missn?

 

Is dit een vorm van open source?

 

Wat zegt het CMS-systeem? (ik heb van sytemen nl geen verstand)

 

Alvast bedank voor jullie bijdrage!

 

Lijkt er op dat het concept van jezelf is of dat je nauwe banden heb met degene van wie het wel is,,,en op deze manier reclame wil maken en tips om het systeem beter te maken.

 

Ik snap namelijk niet als het concept niet van hezelf is waarom je dan zo nadrukkelijk vraagt of mensen er naar willen kijken?

Link naar reactie
  • 0
die hooguit 25 produkten wil verkopen?

 

Hoe kom je bij deze beperking? Of is dat jouw eis? Dan ga je het toch gewoon proberen?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

 

Los van de vraag of je hier promotie zit te maken voor je eigen/een bevriend product, valt vooral op dat je je duidelijk geen idee hebt waarover je het hebt. Thuis tekst en foto's uploaden nieuw? Nog nooit een sitebuilder ontmoet? Al eens de uitdrukking open source opgezocht?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Twabla ik plaast dit bericht echt niet voor niets! Achter de schermen heb ik geen verstand van websites, websites bouwen en de systemen die daarvoor gebruikt worden en ik ben me daar nu via deze rubriek 'Automatisering en internet' in aan het verdiepen. Ik probeer daar d.m.v. het doorlezen van reeds geplaatste artikelen beetje bij beetje wat meer zicht op te krijgen.

 

Aanvullend daarop heb ik daarom dit onderwerp toegevoegd met daarin een aantal vragen. Daarvoor is de rubriek Automatisering en internet hier toch de juiste rubriek, laten we wel zijn.

 

Het gaat mij puur en alleen om de funtionaliteit en de werking van dat concept helder te krijgen zodat wanneer ik zelf in de toekomst een website of webwinkel zou wilen beginnen ik weet wat de mogelijkheden en onmogelijkheden zijn van zo'n concept. (of van andere concepten) Daar ben ik naar op zoek, niks meer en niks minder!

 

Erg jammer dat mijn bericht al direct argwanend wordt gezien als reclame. Laat ik in één klap duidelijk zijn: Ik heb op geen enkele manier relaties of belangen in of met het bedrijf dat ik heb genoemd. Ik ken het bedrijf verder niet en de mensen al evenmin. Dat had wat mij betreft net zo goed bedrijf X of Y mogen zijn.

 

Link naar reactie
  • 0

Het concept is niet uniek, maar lijkt gelikt uitgevoerd. Kijk verder maar eens naar Strato of mijn(web)winkel enz. en dan vergeet ik tientallen partijen. Wil je een webshop beginnen of zoek je een (gehost/geinstalleerd) content management systeem? Als je dat nu eens duidelijk weet te maken inclusief jouw eisen en wensenpakket, dan kunnen wij misschien gericht reageren en helpen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Voor de bonus-kneus-uitdeler bij mijn onderwerp: Denk ik hier als nieuwkomer op dit vlak enigzins geholpen te worden in het oerwoud van de website-mogelijkheden en wat daar zoal mee samenhangt, kom jij met een kneus. ..........je naam ontbreekt echter..........je bent dus wel een hele grote held .........op sokken! Doe er je voordeel mee!

Link naar reactie
  • 1

 

Je gaat naar een beurs, laat je ompraten door een kwiebes die een template-service voor webshops aanbiedt, en dat aanbod ga je hier vervolgens voorleggen als alternatief voor startende ondernemers ("het mooie van dit concept") met uitdrukkingen zoals CMS en open source zonder je ook maar enigszins in de materie te verdiepen. Met als gevolg dat andere mensen nu tijd moeten besteden om jou uit te leggen dat CMS al een jaar of vijf tamelijk standaard is in sitebouw, wat open source is en dat het aanbod van Webze allesbehalve origineel of innovatief is. Vandaar die kneus. Volgende keer meer tijd besteden aan onderzoek (geobserveerde noviteiten checken op nieuwswaarde is essentieel voor een 'trendwatcher'), niet andermans promotiepraatjes voor zoete koek aannemen en zeker geen slachtofferrol aanmeten. Daar heb je als nieuwkomer veel meer aan.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1
..........je naam ontbreekt echter..........je bent dus wel een hele grote held .........op sokken!

 

Niet zeuren - je plaatst iets dat de hele wereld al kent en brengt het alsof het de nieuwste briljante vinding van het jaar is, en gaat dan ook nog lopen klagen dat mensen dat niet waarderen?

 

Als je nou eerst zorgt dat je een beetje weet waar je het over hebt voordat je andere mensen ergens over gaat tippen dan voorkom je dat.

Link naar reactie
  • 0

Peter: zoals ik al schreef weet ik nagenoeg niets van de opbouw van websites en de systemen erachter. Daarom heb ik juist dit topic en de daar aan gekoppelde vragen hier geplaatst.

 

Dat mijn vragen over een concept als dit concept hier voor menig doorgewinterde websitekenner en bouwer net zo logisch zijn als een fiets die twee wielen heeft is mooi,........... maar ik hoop dan wel antwoorden te krijgen op mijn vragen. Ik stel de vragen hier om kennis op te doen en wijzer te worden, niet om iets nieuws te presenteren.

Link naar reactie
  • 0

Lees dit nog eens door, alstjeblieft:

Het mooie van dit concept is volgens hen dat je er vanuit je eigen huis of eigen kantoor zelf tekstpagina's en foto's aan toe kunt voegen en niet van hen afhankelijk bent. Ook de indeling kun je zelf wijzigen. Het concept is van hen, maar jij hebt alle vrijheid het zelf in te vullen.

 

Dat is dus wat we al een jaar of 15 een CMS noemen. Dat jij het net ontdekt hebt betekent niet dat het voor de rest van de wereld even groot nieuws is, en als je je er even in verdiept had had je dat geweten, net als het antwoord op je vragen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.