• 0

UwOfferte.nl

Een tijd geleden is deze website met redelijk wat bombarie geopend, maar hebben jullie er ervaring mee om via deze website offertes uit te brengen, en zo ja wat vind je ervan? Wellicht dat er ook vergelijkbare c.q. betere sites zijn, maar ik ben zeer benieuwd of dit concept werkt, zeker omdat het ook € 10 per maand kost om je in te schrijven.

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ben er wel mee bekend. Op zich is het geen gek idee, en ook niet eens al te duur. Maar het probleem ligt hem in het aannemen van zeer grote aantallen leveranciers...

 

Iemand die daar een offerte aanvraag doet voor een website, wordt soms platgebeld en gemailed door gegadigden. De kans dat je je offerte vervolgens voor niets opstelt is dus flink aanwezig.

Link naar reactie
  • 0

Puur als vormgever vind ik marktplaats ook oerlelijk, maar het gaat nu even om het rendement! Een smaken verschillen natuurlijk ook.

 

Over hoeveel aanvragen hebben we het hier? 1 in de week, 5 of misschien wel 30?

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie
  • 0

Marktplaats is gestart door een kringloophandel. Zij hadden direct al een hele reeks producten om aan te bieden. De hoeveelheid content maakte het voor mensen interessant. Zij konden dus gelijk met een kritische massa beginnen... Aan het design zal het niet gelegen hebben, alhoewel? Kijk naar startpagina en dat soort lelijke sites, Nederlanders houden van lelijke sites volgens mij.

 

Over uwofferte.nl: het idee is wel sterk (zeker niet nieuw, ik heb het in 2000 ook geprobeerd), de vraag is hoe de kwaliteit is. Sites als elance.com leveren goede kwaliteit en zijn daardoor zeker interessant.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Lelijke sites kunnen acceptabel zijn als de content maar heel erg de moeite waard is. Dat is keer op keer bewezen, maar het is natuurlijk wel zo dat een goed design flink kan meewerken aan de uitstraling. Dat laatste lijkt me hier wel belangrijk omdat het toch de bedoeling is professionele services aan de man te brengen.

 

Maar waar het vooral op aankomt: reclame! Zeker een site als uwofferte.nl moet het daarvan hebben, ik denk niet dat ze (al) 'naam' hebben als HET startpunt voor uw offerte-aanvraag.

Link naar reactie
  • 0

Ik surf naar de website, ik ben geen vormgever, maar toch vind ik de site niet echt als visitekaartje dienen voor een ondernemer die zich bezig houd met het designen van websites. Maar goed, dat vind ik niet zo erg.

 

Dan klik ik op een product/dienst waarvan ik een offerte zou willen ontvangen. De keuzemogelijkheden zijn voldoende. Wat ik echter mis, is een verklaring van het aantal bedrijven (en het liefst nog welke) die een offerte uitbrengen. Ik mis die verklaring en ik heb nog nooit van de website gehoord voordat ik deze offerte aan wilde vragen. Ik denk dan dat er erg weinig bedrijven zijn aangemeld. De onzekerheid hierover, plus het bedragje wat ik elke maand zou moeten betalen zou er waarschijnlijk bij mij tot gevolg hebben dat ik niet van deze offerte-dienst gebruik zou maken. Ik ga ervanuit dat je dienst vooral op kleinere bedrijven gericht is. Vaak zijn dit bedrijven die weinig geld hebben en weinig uitbesteden. Dit betekend dus dat ze misschien maar een paar keer gebruik maken van je dienst en dus ook geen zin hebben om elke maand dit (niet al te grote) bedragje te betalen. En als ik een keer via uwofferte.nl een offerte voor het maken van een folder heb aangevraagd en ik heb met succes een bedrijf gevonden die voor een aardige prijs een folder heeft ontworpen waar ik tevreden over ben, dan ga ik de volgende keer voor vormgevingswerk eerst naar die vormgever toe in plaats van de website.

 

Maar aangezien het ontwikkelen en in de lucht houden van zo'n website toch bijna niets kost zou ik er gewoon mee doorgaan. Tip: onderzoek de tips en verbeterpunten die in dit topic genoemd worden nog met een klein marktonderzoekje en verbeter die indien dit nodig is. Hoe communiceer je het bestaan van de website eigenlijk naar de doelgroep toe?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb er geen ervaring mee en zal dat ook niet krijgen. Ik vind het nogal bizar om op een summiere aanvraag -je hebt feitelijk geen idee wat de aanvrager wil- een prijs neer te leggen. Leuk voor mensen die voor een dubbeltje op de achterste rang willen zitten, of voor aanbieders die hun zaak niet van de grond krijgen. Neem jezelf en je werk serieus zou ik zeggen en haal voor die tien euro per maand een paar biertjes. Ter inspiratie voor betere ideeen.

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Ha, dat met die biertjes & de zaken zit wel goed, maar ik beschouw zo'n website dan ook niet als primaire plaats waar ik met prijzen ga strooien. Wat natuurlijk wel zo is: een tuinman die een hoveniersbedrijf gaat beginnen heeft geen sjoege van websites, en wil eens kijken wat hij voor hoeveel geld kan krijgen. Zo'n website is dan in mijn ogen een eerste contactpunt?

 

Aangezien niemand echt ervaring heeft met dit soort websites, overweeg ik om zelf toch maar eens te gaan te testen. Kan ik jullie laten weten hoe dat precies werkt, maar heb nu al het vermoeden dat het weinig rendement oplevert.

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie
  • 0

Kreeg ik net op de mail van uwofferte.nl:

 

Maandelijks wordt onze website gemiddeld door 1500 tot 2000 bezoekers bezocht en krijgen wij voor de productgroep 'Websites' gemiddeld tussen de 8 en 20 offerte-aanvragen.

 

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij behouden startpagina en marktlaats achtige sites de design zo eenvoudig mogelijk omdat deze behoorlijk wat bezoekers per dag trekken. Als je dan een mooi groot design hebt, lopen deze al snel in de gb bytes dataverkeer, en dat is niet nodig want deze sites lopen toch al goed.

 

Link naar reactie
  • 0

Denken jullie niet dat de sobere vormgeving van google, marktplaats en startpagina bewust zijn gekozen? Heeft het niet alles met een sociaalachtig imago te maken? Met een boodschap van doe-maar-gewoon? Van 'wij bieden een eerlijke prijs/kwaliteit' ?

Pim de Bokx

www.pioneerz.com | managing the risk to dramatically improve

Link naar reactie
  • 0

'Mooi' is niet het criterium. Het gaat om aansluiting bij je doelgroep. Voor een 'webdesigner' (wat dat dan ook wezen mag) dus: niet laten zien wat kunt, maar bieden wat je klant wil. Wat dat betreft kan ik je de autobiografie van wijlen Prince de Lignac (Bram van Leeuwen) aanbevelen. Die geeft een aardig kijkje in de keuken van direct marketing en wat blijkt: lullige advertenties scoren beter dan gelikte en van dure van pennen worden er meer verkocht dan van (dezelfde) goedkope. Het geheim van Bram: hij schakelde zijn eigen smaak uit. Ik vrees alleen dat het boek niet meer in de reguliere boekhandel te verkrijgen is...

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

offtopic:

Volgens mij houden Nederlanders gewoon van goed gevulde (dat is volgens mij de reden van de groei van deze lelijke sites) en lelijke sites

 

Wat verwacht je van een volk dat in meerderheid iets als stamppot boerenkool onder 'eten' classificeert?

 

ontopic:

Maar zijn er geen higherlevelaars die ervaring hebben met adverteren op UwOfferte.nl? Daar ging het topic eigenlijk over en ik ben wel benieuwd.

 

Ik heb er wel ervaring mee, maar ik weet nog niet of ik de resultaten daarvan publiekelijk wil bespreken. Stuur me maar een mailtje als je details wilt.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 295 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.