• 0

Wat is slimmer: informatiewebsite los van webshop, of geïntegreerd?

Hallo

 

Wij zijn dus bezig met een webshop te starten en willen hier eigenlijk ook een site aan vasthangen met daarop verschillende info mbt workshops en thuispartys.

 

Maar we zitten eigenlijk met het volgende dilemma...Moeten we de site gebruiken en vanaf daar een link naar de webshop....of kunnen we beter de webshop als belangrijkste naar voor laten komen en vanaf daar een link naar de site met verschillende info(bijv als ze in de webshop op de knop drukken over ons.

 

Alvast bedankt voor jullie reacties

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Integreer een weblog in je shop. Hiermee creëer je 1 geheel wat overzichtelijker is voor je bezoekers.

Tweede voordeel is dat je daarmee content genereert binnen je eigen shop waarmee je vindbaarheid stijgt in de zoekmachines (althans, als je het goed aanpakt en nadenkt over de manier waarop je je info schrijft).

 

Zo snijdt het mes aan twee kanten. Enerzijds qua vindbaarheid en bezoekers en anderzijds zal je site vanwege de aanvullende, onderscheidende info wellicht beter converteren.

 

Een voorbeeld dat ik vaak aanhaal is de site van medehl-er Manon greenjump waar shop en blog geintegreerd zijn

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Ik zou gewoon een combinatie kiezen. Een webshop met daarin gewoon informatiepagina's. Als je het centraal houdt is het ook overzichtelijker voor klant, anders moet hij/zij op twee verschillende website's kijken.

 

Inderdaad, die twee onderdelen zou ik ook bij elkaar houden.

Ik zou wel de navigatie onderscheiden. Een deel webshop en eventueel een los onderdeel voor de informatie. Zorg er in ieder geval voor dat het simpel en gebruiksvriendelijk is.

Link naar reactie
  • 0

bedankt voor jullie reacties

 

Moet zeggen beide hebben wel iets,dus zal even rustig bekijken wat het beste bij ons aansluit.

 

Aan 1e optie zat ik zelf ook al te denken ja...om bijv een kopje te maken met de naam diensten en daarin een uitklatmenu waarin de klant dan de desbetreffende dienst kan bekijken,,

 

om als voorbeeld te geven www.totallycarcare.nl en dan bij diensten (dit is trouwens geen reclame,site is me eigen site van een aantal jaren geleden toen ik een autopoetsbedrijf had maar hier doe ik al jaren niks meer mee en ben ik ook niet meer van plan)

Link naar reactie
  • 0

Integreer een weblog in je shop. Hiermee creëer je 1 geheel wat overzichtelijker is voor je bezoekers.

Tweede voordeel is dat je daarmee content genereert binnen je eigen shop waarmee je vindbaarheid stijgt in de zoekmachines (althans, als je het goed aanpakt en nadenkt over de manier waarop je je info schrijft).

 

Zo snijdt het mes aan twee kanten. Enerzijds qua vindbaarheid en bezoekers en anderzijds zal je site vanwege de aanvullende, onderscheidende info wellicht beter converteren.

 

Een voorbeeld dat ik vaak aanhaal is de site van medehl-er Manon greenjump waar shop en blog geintegreerd zijn

 

Frans

 

Blog heeft ook zeker wel iets ja en zoals u zelf al zei gelijk meer vindbaarheid qua bezoekers.....ik zal ook dit in overweging meenemen en kijken in wat voor jasje degene die de site voor me gaat bouwen kan steken.

Link naar reactie
  • 0

Wij zijn dus bezig met een webshop te starten en willen hier eigenlijk ook een site aan vasthangen met daarop verschillende info mbt workshops en thuispartys.

 

Partyselling... Zo te zien wil je twee doelgroepen bereiken. De eindgebruiker die gewoon moet inkopen, en andere resellers. Dat zijn twee doelgroepen met verschillende behoeften. Twee sites dus, en twee handelsnamen. Je kan naar keuze klantjes overhevelen naar de resellersite.

 

Of begrijp ik je verkeerd?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Wij zijn dus bezig met een webshop te starten en willen hier eigenlijk ook een site aan vasthangen met daarop verschillende info mbt workshops en thuispartys.

 

Partyselling... Zo te zien wil je twee doelgroepen bereiken. De eindgebruiker die gewoon moet inkopen, en andere resellers. Dat zijn twee doelgroepen met verschillende behoeften. Twee sites dus, en twee handelsnamen. Je kan naar keuze klantjes overhevelen naar de resellersite.

 

Of begrijp ik je verkeerd?

 

Hoi hoi.

 

We willen 1 doelgroep bereiken maar aan deze doelgroep wel kenbaar maken dat we naast de shop ook diensten aan te bieden hebben.

We gaan ons niet richten op de handelaar die bij ons inkoopt en het dan zelf ook weer verkoopt (of ik moet je verkeerd begrepen hebben maar dacht dat je dat ermee bedoelde)

 

Bijv: Een webwinkel in lingerie die naast de verkoop van lingerie via de webshop ook in thuispartys doet.

Link naar reactie
  • 0

Wij zijn dus bezig met een webshop te starten en willen hier eigenlijk ook een site aan vasthangen met daarop verschillende info mbt workshops en thuispartys.

 

Partyselling... Zo te zien wil je twee doelgroepen bereiken. De eindgebruiker die gewoon moet inkopen, en andere resellers. Dat zijn twee doelgroepen met verschillende behoeften. Twee sites dus, en twee handelsnamen. Je kan naar keuze klantjes overhevelen naar de resellersite.

 

Of begrijp ik je verkeerd?

 

Maar nu ik er even over nadenk is het wel een optie wat je zegt natuurlijk,gewoon de webwinkel alleen gebruiken als verkoop middel en dan bijv bij de advertenties die we plaatsen wel vermelden dat het mogelijk is om thuispartys te boeken...Maar dan voor de thuispartys een aparte site maken zodat we daar gewoon uitgebreide info kwijt kunnen ipv een beknopte in de webwinkel.

Link naar reactie
  • 0

 

Als het dezelfde doelgroep is kan het prima op een site. Ik zou de parties echter niet prominent opvoeren, maar vooral onder de aandacht brengen van klanten die regelmatig inkopen (per mail) en daar enig voordeel aan koppelen voor de host. Je krijgt dan een klant werft klant effect.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Als het dezelfde doelgroep is kan het prima op een site. Ik zou de parties echter niet prominent opvoeren, maar vooral onder de aandacht brengen van klanten die regelmatig inkopen (per mail) en daar enig voordeel aan koppelen voor de host. Je krijgt dan een klant werft klant effect.

 

Ja precies..ben blij met deze opmerkingen iig

 

Zat namelijk ook te bedenken als beide op de site staan maakt het geheel natuurlijk weer gelijk een stuk drukker en onoverzichtelijker.

 

En ik denk persoonlijk ook dat we qua thuispartys gewoon in onze naaste vrienden en kenniskring moeten beginnen en dan begint de mond op mond reclame natuurlijk vanzelf te werken.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.