• 0

Promotioneel magazine uitgeven

Beste H&L leden,

 

Al geruime tijd volg ik met veel interesse de discussies hier op het forum, weliswaar tot nog toe zonder zelf een bijdrage te leveren. Nu had ik graag jullie ongezouten mening eens vernomen ivm volgende idee.

 

Voor het werk verblijf ik heel geregeld op het hotel waar ik dan meestal de citygidsen eens doorblaad die je terugvindt op de kamer en die volstaan met advertenties van lokale adverteerders zoals shops, restaurants, etc... Zelf ben ik van Antwerpen en nu flirt ik met het idee om zelf zo'n éénmalige of jaarlijkse editie uit te geven ivm met de diamantsector in Antwerpen en dit te verspreiden via hotels in de regio. Het zou een luxueuze uitgave moeten worden met een woordje uitleg over het onstaan van de sector en wat koopadvies en tips voor de travellers doorweven met advertenties van lokale diamantairs en juweliers. Ik heb nog geen business plan opgesteld noch een gedetailleerde kosten/baten analyse gemaakt maar had graag eens de mening vernomen van de experten hier op het forum ivm de haalbaarheid van de idee vooraleer hier veel tijd in te investeren. Alle tips en idees zijn welkom. Misschien heeft een forum lid reeds een gelijkaardig initiatief genomen en kent zij/hij de klappen van de zweep.

 

Heb geen ervaring met het uitgeven van boeken maar heb toch al begrepen dat dit een kostelijke aangelegenheid is (drukker, vormgever, redacteur) zeker als je voor een luxueuzere uitvoering wil gaan. Het verspreiden van dit boekje in de hotels is meestal ook niet gratis. De doelgroep is wel duidelijk afgelijnd en volgens mij "makkelijk" bereikbaar namelijk de lokale juweliers en diamantairs en uiteraard de travellers via de hotels. De eerstgenoemde te bereiken via bezoeken, brieven, email,...

 

Heb recentlijk twee keer op hotel in het Antwerpse verbleven en heb tot hiertoe toch nog geen "city of diamonds" gids tegengekomen... ;)

 

Indien het idee goed bevonden wordt vraag ik me ook nog af of het interessantst is een samenwerking trachten op te zetten met bijvoorbeeld "de hoge raad van de diamant" (overgkoepelend orgaan voor de sector in Antwerpen) of zelfs een initiatief te lanceren.

 

Hartelijk dan voor jullie tijd en advies en please don't shoot me, I'm new here.. ;D

 

Groetjes,

Kristof

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Kristof,

 

Goed idee! Mooie niche, op de juiste plek,, en het is er nog niet... kan je je ook bijna niet voorstellen daar, toch?

 

Ik heb binnen de uitgeverij gewerkt (zakelijke magazines) dus kan je misschien een beetje helpen. Als je zorgt dat je een paar eerste adverteerders hebt kun je dit gemakkelijk doen, zij betalen immers voor de productiekosten van het magazine, maak met een vormgever een dummy (voorbeeld magazine met goede cover, enkele opgemaakte pagina's en de rest wit papier voor de dikte) dan krijgt men gelijk een goed gevoel bij de uitstraling die je belooft. Denk ook aan de duurdere automerken die ook wel willen adverteren in een goed magazine dat door veel mensen wordt gelezen. En aan andere verwante (luxe producten/bedrijven in de stad). En magazine zou minimaal in het engels moeten zijn met al die toeristen.

 

Is volgens mij allemaal best nog wel een klus (alle content krijgen, mooie adverteerders en een luxe magazine) maar als je hart in de diamanten ligt is het vast ook een heel gaaf project om zelf op te starten.

 

Als je wat concretere vragen hebt dan hoor ik het wel.

Groeten, Tessa

 

Tessa Smits

www.1001ondernemersideeen.nl & www.silverspringactivities.nl

Link naar reactie
  • 0

Een mooi aansluitend of volgend thema zou fashion kunnen zijn. Eenmalig zou ik een nieuwe uitgave nooit willen noemen, themanummers is iets wat eerder aanspreekt.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

 

Zoals de topicstarter al aangeeft is er in Antwerpen een diamant-promotiebureau waar ze vast blij zijn met een origineel idee. Dat lijkt me een goed startpunt. Suggestie is hun website eens te bezoeken en dan in de winkel een apparaat te kopen waarmee je via een netwerk van draden met elkaar kunt praten om een afspraak te maken.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Heel goed idee, ook ik kom vaak en graag in Antwerpen en had wel baat gehad bij jou idee....

Succes!

www.muscatmeijer.nl MUSCAT MEIJER Juristen biedt een compleet dienstenpakket aan ondernemers in het MKB. Wij buigen ons graag over uw juridische, fiscale en administratieve vraagstukken. U kunt daarbij rekenen op een professionele aanpak en creatieve oplossingen waar dat in uw belang is.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 188 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.