• 0

blu rays in nl verkopen

hallo allemaal,

ik wil graag een blu rays importeren uit china en deze dan in nederland via een webshop verkopen

maar ik vroeg me af of ik dat wel zomaar maar verkopen, ik bedoel dan wel natuurlijk gewoon officieel met een bedrijf met kvk-en btw nummer.

is er eigenlijk op blu rays een merkenrecht van toepassing dat er maar een aantal bedrijven zijn die die binnen een land mogen verkopen, of mag iedereen hier gewoon in handelen?

Ik ben nog een leek op dit gebied en weet ook niet precies of ik het wel in het goede gedeelte van het forum heb neergezet,

als iemand hier iets over weet, laat het even weten

alvast bedankt

 

Please allow me to introduce myself,

I'm a man of wealth and taste

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Iedereen mag in principe electronicaproducten via het internet verkopen. Er zijn echter wel flink wat zaken waar je op moet letten: de producten moeten op de Nederlandse/Europese markt toegestaan zijn, er gelden regels voor verkoop via webshops aan particulieren waar je aan moet voldoen, niet elke leverancier zal aan webshops willen leveren, sommige leveranciers zullen al afspraken hebben gemaakt met andere importeurs/verkopers waar je niet zomaar tussenkomt, de producten mogen geen inbreuk maken op andersmans rechten (denk aan namaak), enzovoort. Niet iets om zomaar even aan te beginnen dus.

 

Het lijkt mij persoonlijk zeer lastig om als nieuwe partij, zo'n soort product te gaan verkopen via een webshop... Heb je al enige ervaring met een webshop met dit ambitieniveau?

Link naar reactie
  • 0

nee ik heb zelf geen ervaring met producten verkopen via een webshop, alleen heel kleinschalig via marktplaats.

Ik denk goedkoop aan blu rays te kunnen komen, dus ik dacht waarom ze niet zelf verkopen op het internet, de vraag zal alleen maar verder groeien ga ik vanuit.

Maar zo te zien is het erg lastig om zoiets op te starten, erg jammer.

Toch nog een vraagje, hoe kan ik achter dat soort regeltjes komen.. het internet is echt een doolhof eigenlijk, moet ik bv. bij de douane zijn?

Please allow me to introduce myself,

I'm a man of wealth and taste

Link naar reactie
  • 0

ik heb al een beetje rondgekeken, er zijn in ieder geval al aardig wat webshops die blu rays verkopen maar ik denk dat dat helemaal geen probleem is, concurrentie is nooit verkeerd.

Please allow me to introduce myself,

I'm a man of wealth and taste

Link naar reactie
  • 0

Concurrentie is idd nooit verkeerd, mits je allemaal volgens dezelfde regels gaat verkopen, leveren en garantie geeft.

Ik zou zoiets nooit zelf bij de eerste de beste NL-verkoper bestellen. Eerder bij een gerenommeerd bedrijf dan bij een handelaar, die technisch niks van Blue Ray afweet. Maar ja, ik ben maar een heel klein deeltje van "de markt".

Link naar reactie
  • 0

nee dat weet ik nog niet, ik weet nog niet precies welke leverancier ik ga benaderen, moet het allemaal nog een beetje uitzoeken. Ik laat eerst gewoon wat samples komen en ga dan kijken of ze goed werken en er goed/mooi uitzien.

Langzaamaan steeds meer bestellen en verkopen dan lijkt mij

Please allow me to introduce myself,

I'm a man of wealth and taste

Link naar reactie
  • 0

dan denk ik dat je ervan uit kunt gaan dat het namaak is, bied dezelfde leverancier toevallig ook dvd boxen aan met meerdere seizoenen van bekende tv-series?

 

en tegenwoordig is het helaas niet meer goed mogelijk om namaaak dvd's en blu-ray's et land binnen te krijgen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

jaa dat begrijp ik..

ik moet nog even goed kijken, maar ga zowiezo alles testen als ik er een aantal thuis krijg.

volgens mij bied de leverancier geen tv series aan, alleen blu rays met films

Please allow me to introduce myself,

I'm a man of wealth and taste

Link naar reactie
  • 0

Even een opmerking:

 

Is het niet veel aantrekkelijker om een bepaald genre blue rays te verkopen? Ik noem nu maar een willekeurig voorbeeld: Misschien is er wel een markt voor Chinese films? Natuurlijk is je markt dan niet heel erg groot, maar jouw voordeel is wel dat je de enige bent! Dan verkoop je ook films die uniek zijn.

De nieuwste blockbusterfilm wordt immers overal al aangeboden, tegen zeer scherpe prijzen (zie www.play.com). Ik vraag me dan af wat jou winstmarge nog kan zijn? Dat probleem heb je niet met ongebruikelijke genres.

 

 

 

Link naar reactie
  • 1

 

Wat zijn blu rays?

 

Blue Ray disks, Waar iets van 150 GB op kan staan in hoge kwaliteit. Dan moet je thuis dus ook een speler hebben en een TV, die je van die kwaliteit kan laten genieten. Een jaar geleden hebben de grote media-makers gekozen voor deze standaard, terwijl de markt al op HD had ingezet. Vandaar dat er nog van alles in HD wordt aangeboden en de BR nog een beetje in de wachtkamer ligt. Zo blijft de markt dus in beweging.... ;)

Link naar reactie
  • 0

Ik meen me te herinneren dat cd's en dvd's in NL veel duurder zijn dan in buurlanden zoals Dld, er zijn/waren wat Nederlandse webshops met duits adres om die hoge kosten in NL te omzeilen. Ik zou daar zeker even op letten, misschien is het wel iets om die constrctie zelf ook te overwegen.

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.