• 0

Website naar een hoger level brengen

Beste lezer,

 

Een klein jaar geleden heb ik de domeinnaam Linktoevoegen.nl op de kop kunnen tikken. Gezien de domeinnaam i.c.m. een goed concept ben ik van mening dat ik hier een succesvolle website van kan maken dat tevens ook daadwerkelijk een toegevoegde waarde kan leveren voor menig webmaster.

 

Helaas wekt de website (naar mijn mening) in het eerste opzicht bovenstaand niet. Ik heb het idee dan veel webmasters het systeem, en de mogelijkheden die wij bieden nauwelijks zien. Er is veel tijd en energie in de website gestoken, deze is vanaf de bodem uniek gescript.

 

Mijn doel is om andere websites beter te laten scoren in de zoekmachine, meer naamsbekendheid te realiseren, en meer traffic. Tevens moet Linktoevoegen.nl ook voor niet-webmasters een toegevoegde waarde leveren.

 

In een relatief korte periode zijn er ruim 3500 links aangemeld door 2500 webmasters. Dagelijks zijn er vele linksuggesties in de mailbox, en het aantal adverteerders begint ook voorzichtig op te lopen.

 

Toch is het doel wat ik voor Linktoevoegen.nl voor ogen heb nog lang niet bereikt. De website moet naar een hoger niveau worden gebracht. Ik wil veel energie, en geld in de website investeren. Ik sta open voor innovatieve ideeën en mogelijkheden.

 

Ik zou het fijn vinden als jullie bereid zijn om mij wellicht een zetje te geven in de goede richting. Tips, ideeën, en suggesties zijn dan ook meer dan welkom!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi,

 

Allereerst noem je de site "de" linkportaal terwijl het imho nog steeds "het" portaal is...........

In de header staat ook "voegt toe bij ........" terwijl dat zou moeten zijn "voeg toe aan ........."

In FF lopen de links in het kopje Top Links op de homepage door elkaar heen.

Zo maar een paar kleine dingen zie mij niet echt geruststellen.

 

Je site kan wel wat aandacht gebruiken op het terrein van SEO, dat is toch wel erg matig uitgevoerd terwijl dat juist je toegevoegde waarde zou kunnen zijn voor je klanten.

Voor een willekeurige bezoeker bied je wel heel erg veel info op je homepage: een woud van links en info. Je zou iig in een kop kunnen uitleggen wat je te bieden hebt aan de bezoeker, die moet nu maar raden.

 

GJ

 

Link naar reactie
  • 0
Ik heb het idee dan veel webmasters het systeem, en de mogelijkheden die wij bieden nauwelijks zien.

...

In een relatief korte periode zijn er ruim 3500 links aangemeld door 2500 webmasters.

 

Misschien is er wel een relatie tussen deze twee dingen. Ik zou zelf in ieder geval niet eens als ik er voor betaald kreeg tussen willen staan. Linkdumpen op een verzamelsite is gewoon te cheap, imho, en als je dat nodig hebt om hoger in de zoekresultaten te komen, dan doe je iets anders (ook) verkeerd.

Link naar reactie
  • 0

Ik zie een verschil tussen enerzijds je domeinnaam linktoevoegen.nl en anderzijds je idee om een hoger level te bereiken.

 

M.a.w. als je een hoger level wilt dan heb je de verkeerde domeinnaam.

 

Je moet je afvragen hoe je waarde kunt toevoegen voor zowel je bezoekers als je linkleveranciers.

Als je daar een idee over hebt dat enigszins uniek is dan kun je er wat mee gaan doen.

 

Frans

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties,

 

@ silverace, kunt u dit uitgebreider toelichten?

 

@ GJ Bramer, bedankt voor de feedback, ik ga dit bij de volgende update aanpassen.

 

Qua SEO zijn alle tips welkom! Een feit is dat de website in 6 maanden van een PR4 naar een PR0 is gezakt! Ik probeer erachter te komen waar dit aan kan liggen, maar kom momenteel helaas niet verder. Ik heb momenteel honderden backlinks maar toch krijgt de website geen hogere PR van Google.

 

Ik ben van plan om een geanimeerde "header" te maken om in een oogopslag duidelijk te maken wat voor service wij bieden.

 

@ Maarten G. het design mag absoluut wat meer 2010 ogen. Het lastige is alleen hoe kan je veel links tonen door deze niet in "blokken" te plaatsen...

 

@ Peter Bonjernoor, toch is linkbuilding een goed begin voor om een website onder de aandacht te brengen. Niet elke webmaster heeft een budget om een grote marketing campagne te starten.

 

@ Frans Sijtsma, Dat is precies de rede voor de plaatsing van dit topic.

 

Ik hoop met de kritische input van jullie inspiratie op te doen waar ik wat mee kan. Tot zover bedankt!

Link naar reactie
  • 0

Beste Sander,

 

Ik denk dat je aan een kansloze missie bent begonnen.

 

Zoals Peter al aangeeft is een link op een domein waar duizenden links staan, zonder dat de site over het topic van je website gaat helemaal niets waard, integendeel.

 

Wat wel waarde heeft zijn de grote directories: denk aan DMOZ en Startpagina. Het grote verschil tussen die en wat jij probeert is dat deze directories een groot aantal subpagina's hebben, iedere pagina gaat over een bepaald onderwerp. Voor webmasters heeft het wel waarde om op zo'n pagina te staan, onder de volgende voorwaarden:

- Het onderwerp van de website is gelijk aan, of sterk gerelateerd aan het onderwerp van de subpagina

- Alle websites waarnaar gelinkt wordt hebben dat onderwerp

- Alle websites waarnaar gelinkt wordt hebben een goede kwaliteit

 

En dan spelen de aantallen natuurlijk ook een belangrijke rol; hoe meer links naar goede websites er op staan, hoe beter. Bezoekers zullen de overzichten van gerelateerde links waarderen, en Google ook.

 

Wat moet je dus doen (en daar zit de crux): heel, heel, heel veel tijd investeren om iedere linkaanmelding te beoordelen en op de juiste plek te plaatsen.

 

Voor jouw informatie:

- DMOZ is hier al bijna aan ten onder gegaan. Het bestaat uit een team van vrijwilligers, maar dat team is veel te klein.

- Startpagina bestaat ook uit semi-vrijwilligers, die er misschien wel wat aan verdienen, maar dat zal niet veel zijn.

 

Kortom: als het je al lukt, zullen de opbrengsten minimaal zijn.

 

Link naar reactie
  • 0

Beste lezers,

 

Inmiddels ben ik met de website enkele maanden verder. Waarschijnlijk zullen weinig lezers (destijds) de website nog herkennen zoals hij was. Ik heb enkele tips ten harte genomen en heb het design en de opbouw van de website grondig onderhanden genomen. De website is totaal vernieuwd en er zijn betere SEO-technieken toegepast op de website.

 

Het lijkt erop dat deze inspanningen zijn vruchten beginnen af te werpen. Google hecht steeds meer waarde aan de website.

 

Ik zou het zeer op prijs stellen als jullie je kritische blik nog eenmaal op de website willen loslaten want we zijn er uiteraard nog lang niet.

Link naar reactie
  • 0

Sander,

 

Jammer dat je wel erg selectief bent geweest in het ter harte nemen van de tips. Ik heb je getracht duidelijk aan te geven wat het probleem is met je website, en Frans en Peter hebben dat ook aangegeven.

 

Ik weet niet hoeveel tijd en energie je nog in de website wil steken voordat je erachter komt dat het niets op zal leveren.

 

Ik zie nog altijd een website die alle links probeert te verzamelen, zonder te letten op de kwaliteit van die websites. Google herkent steeds beter de waarde van deze link-farms. Alleen wanneer je flinke lijsten hebt van echt kwalitatief goede websites, dan kan het ooit wat worden. En ga nu niet (alleen) websites beoordelen die zich aanmelden, maar zoek eerst zelf de beste websites op in iedere categorie.

 

DMOZ heeft uiteindelijk de race niet volgehouden met een groot team aan vrijwilligers, waarom zou jij dat wel kunnen?

 

Link naar reactie
  • 0

Helemaal mee eens. Je investeert in mijn ogen in een sterfhuis constructie als je enkel wilt excelleren als 'grossierende linkfarm'.

 

Dit betekent niet dat de website waardeloos is.

 

Het filteren van de enorme hoeveelheid content op het web is nuttig voor gebruikers die door de bomen het bos niet meer zien.

Ik kan me voorstellen dat je de mogelijkheden van re-branding eens bekijkt. Niet 1-1 het startpagina idee kopiëren (want ook dat is tanende) maar onderscheidende oplossingen bieden. Steek daar tijd en geld in.

 

Gooi het roer om, biedt waarde aan webgebruikers en aan de achterkant zal Google jouw waarderen.

 

Succes

Arnold

Link naar reactie
  • 0

Hallo Sander,

 

Heb je wel eens geprobeerd om die teksten onder "updates" te lezen? Ze eisen alle aandacht op maar wisselen zo snel dat je bij de meeste nog niet eens halverwege bent voordat ze verdwijnen. En waarom dat getal in de button bij stap 3 dat oploopt en dan weer afneemt, dat vind ik niet logisch voor "stijgende bezoekersaantallen".

 

Als ik op een rubriek klik verschijnt de bijbehorende informatie onder de "fold". En als ik dan de moeite neem om te gaan scrollen zie ik onlogische subrubrieken, advertenties in rubrieken waar ze niet thuishoren, advertenties zonder omschrijving (duidelijk alleen bedoeld als linkbuilding en niet als informatieverschaffing) en een preview die te klein is om iets uit op te kunnen maken.

 

Uit je Algemene Voorwaarden krijg ik sterk het gevoel dat het je voornamelijk te doen is om mijn gegevens door te kunnen geven (verkopen?) aan derden. Als dat niet de bedoeling is, zou ik dat anders inrichten dan je nu doet.

 

Je zegt dat je veel energie en geld in deze website wilt steken. Heb je al eens contact gezocht met internetmarketeers, webdesigners, tekstschrijvers, etc. om te bekijken of die jouw idee naar een hoger level kunnen brengen?

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Hee Sander,

 

Ik snap het idee, en waardeer je vastberadigheid om door te zetten. Alleen zou ik persoonlijk niet voor dit soort business kiezen omdat het altijd een race tegen google is die je uiteindelijk niet zal winnen.

 

Nu zit je natuurlijk niet te wachten op kritiek of mijn mening en vind ik het een pluspunt dat je de domein gebruikt om je commercielere website linkaanmelden.nl onder de aandacht te brengen. Ook haal je door je site linktoevoegen (gratis) meteen een groot aantal prospects binnen die geintereseerd zijn om hoger in de zoekmachines te komen.

 

Concreet mijn advies:

 

Maak van de site linktoevoegen een ultra simpele site met daarin 3 velden waarbij je optie 1) optie 2 en optie 3) hebt. Bij optie 1 zet je hun links gratis op een aantal sites. Bij optie 2) die je een stapje meer en moeten ze betalen en bij optie 3 doe je heel veel en krijgen ze heel veel.

 

Als je dat sterk communiceert wil iedereen in eerste instantie gratis, maar als jij ze duidelijk krijgt dat als ze een beetje meer betalen ze ook beter gevonden worden, en daardoor beter uit zijn,heb je een beter en schoner verdien model in mijn ogen.

 

Ik hoop dat je wat hebt aan me tip

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ook maar even een link toegevoegd, al zal het weinig meerwaarde opleveren.

Het domein dat wij gebruiken is bewust zonder www ervoor.

 

Dit accepteerde je website niet. Vreemd.

 

Vervolgens hoopte ik meerwaarde te creëren met de volgende linktekst:

Internetbureau Actievepromotie.nl

 

Dit is alleen gelukt omdat het hier wel lukt, maar op jouw website niet. Een goede relevante link zou toch eigenlijk de meerwaarde moeten zijn?

Link naar reactie
  • 0

Als ik jou was zou ik het idee ombouwen. Waarom maak je er niet een tool van waarmee verschillende bedrijven hun linkbuilding bij kunnen houden.

 

Het zou mooi zijn als ik een overzicht zou hebben van alle websites waar ik een link geplaatst heb en van websites die ook echt naar mij linken. Vervolgens zou het ook toegevoegde waarde hebben wanneer bedrijven die aangemeld zijn, online een linkruil aan kunnen vragen bij andere bedrijven.

 

De domeinnaam dekt de lading voor dit idee in ieder geval goed.

 

Hoe je het nu opgezet hebt heeft het voor veel bedrijven qua SEO totaal geen nut om een link te plaatsen. Je plaatst namelijk geen directe links van websites op de homepage. Alles verloopt via een tussen pagina. Deze pagina's zullen nooit een hoge pagerank behalen.

 

Ook raad ik aan de website te plaatsen op een snellere webserver. Het functioneert bij mij namelijk niet snel genoeg.

Wil jij een website laten maken, een webshop laten maken of een online platform opzetten? Ik sta graag voor jou klaar. Ik doe dat met een PaaS oplossing via Start-platform.com of met maatwerk via Vwebdesign.nl.

Link naar reactie
  • 0

Het valt me op dat de site erg langzaam is, daar zou ik zeker iets aan doen.

Want zo'n site moet je ook in 2 sec kunnen inladen ipv 10 sec.

 

Linkfarms worden afgestraft in Google. Je adverteert met professionele linkbuilding, maar je hebt een PR van 0, dat komt niet goed over.

 

Op de voorpagina zie ik veel sexlinks, dat is voor mij een reden om geen gebruik te maken van je site.

 

Op welke doelgroep richt je je? Ik zou me echt richten op een bepaalde groep en kwalitatief hoogwaardige links gaan verzamelen. Er is nog altijd markt voor sites die links verzamelen. Kijk maar naar sites die links van webshops verzamelen.

 

Link naar reactie
  • 0

Altijd vervelend en makkelijk om negatieve reacties te plaatsen maar simpelweg links verzamelen zonder verdere relevantie is iets wat wellicht in 1985 enige waarde had. Nu heeft het voor een site in een competetieve omgeving soms nog wel een heeeeel klein beetje toegevoegde waarde maar Google loopt inmiddels wel 100 stappen voor op de linkfarms en gaan er zelfs inderdaad 'strafpunten' voor geven. Als relatief kleine speler hoef je niet te verwachten dat je Google voor de gek gaat houden om maar enige waarde aan de links te geven. Zo verliezen uiteindelijk de linkfarms waarde en de linkjes zelf ook (wat het eerlijk gezegd ook beter maakt voor alle gebruikers van Google).

 

Daarnaast heb je ook software die je site bij duizenden van dergelijke verzamelsites tegelijk aanbiedt om backlinks te creeren. 1 druk op de knop levert automatisch erg grote aantallen backlinks op. Dit is natuurlijk nog steeds een minimale toegevoegde waarde maar om nou handmatig in te loggen en te registreren voor 1 backlinkje op een site die geen echte relevantie in het betreffende vakgebied heeft is echt niet meer van deze tijd.

 

Tenzij ik iets briljants nieuw over het hoofd heb gezien natuurlijk, dan excuseer ik me alvast voor een te snelle negatieve reactie.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 196 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.