• 0

science / engineering / materials forums?

Hoi,

 

Voor de uitwerking van mijn (toekomstige) vindingen heb ik regelmatig vragen over bepaalde materialen, over bepaalde natuurkundige, wiskundige en engineering concepten, en hoe bepaalde constructies zich zullen gedragen. Tot nu toe probeer ik hierop het antwoord te vinden door op het internet veel over het onderwerp te lezen, waarbij wikipedia vaak de start van de zoektocht is.

 

Dit duurt echter lang -- ik ben nu al heel wat jaar bezig met twee uitvindingen, waardoor ik geen tijd heb voor andere, even complexe :'( vindingen. Dit begint me te vervelen en ik wil een makkelijkere manier. Ik wil deze vragen kunnen stellen in forums waar mensen komen die het antwoord misschien weten.

 

Kent iemand zulke forums?

 

Google "Science forum"

 

Google "Engineering forum"

 

Google "Materials forum"

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb met zulke zaken meer vertrouwen in persoonlijk contact met een micro-deskundige dan in een forum. Met een micro-deskundige kun je een onderdeel van je vinding vertrouwelijk doornemen. Op ieder forum loop je kans dat je je idee te grabbel gooit.

Link naar reactie
  • 0

Eigenlijk niet. Ik moet vele tientallen/honderden concepten duidelijk krijgen. En ik waak er natuurlijk voor complete blauwdrukken te posten.

 

Als ik bijvoorbeeld vraag: "welke diameter moet een staalkabel hebben om 1000 kilo te tillen?" weet je nog niets.

Link naar reactie
  • 0

Nee, dat ligt aan de constructie van de kabel af. met 3 mm kom je al een eind, maar is wettelijk niet toegestaan. Opzoeken in het hefbesluit en altijd factor 2 toepassen als het heffen van personen betreft.

 

Inderdaad, forums waar ik zulk soort antwoorden kan krijgen zoek ik ;)

 

Ik zal zelf wel verder zoeken ...

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik het polytechnisch zakboekje voor dit soort vragen.

In het "dubbel taschenbuch" vind je antwoorden op de meer ingewikkelde vragen.

Als ik er niet uitkom zoek ik altijd in de TU bieb in Delft of ik raadpleeg een deskundige. Met het stellen van de vraag en je een beetje geinteresseerd maar terughoudend opstellen weet ik tot nu toe elke deskundige als gratis leraar aan me te binden.

 

succes ermee

 

groet herman

 

PS de breuksterkte van de 4mm RVS staalkernstaalkabel die ik gebruik in mijn constructie is 850 kg.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.