Ik ben de laatste 2 weken bezig me te verdiepen hoe ik een eenmanszaak moet opzetten en hoe ik dit vooral goed kan doen volgens de belastingsdienst.
Ik zal eerst mezelf even voorstellen en het verhaal voorleggen.
Ik ben Nick, inmiddels 19 jaar oud en in het bezit van een MBO ICT-Beheer diploma. Momenteel leer ik door aan het HBO voor systeembeheerder. Door de hoeveelheid vrijetijd in beide opleidingen ben ik me gaan verdiepen in het maken van website's. Inmiddels vind ikzelf dat ik mezelf naar een niveau heb gebracht dat ik er daadwerkelijk geld mee mag/kan verdienen.
Aangezien ik dit niet zwart wil gaan doen en netjes via de regels, wil ik me inschrijven bij de KvK, dat is allemaal het probleem niet. Dat inschrijven zal allemaal wel lukken, het gaat me vooral om de belastingsdienst.
Wat weet ik:
[*]Elk verdiende euro moet gefactureerd worden
[*]Alle inkomsten moeten bijgehouden worden
[*]Het slimst is een rekening op naam van het bedrijf
[*]Elke 3 maanden belasting aangifte doen en BTW afdragen
Wat ik wil ik weten
[*] Hoe betaal ik mezelf uit? Zijn alle inkomsten voor mij?
[*] Moet hier dan nog inkomsten belasting over betaald worden
Zijn er nog meer dingen waar ik rekening mee moet houden?
Graag jullie advies en tips zodat ik goed en gestructureerd kan beginnen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
nickb
nickb
Beste,
Ik ben de laatste 2 weken bezig me te verdiepen hoe ik een eenmanszaak moet opzetten en hoe ik dit vooral goed kan doen volgens de belastingsdienst.
Ik zal eerst mezelf even voorstellen en het verhaal voorleggen.
Ik ben Nick, inmiddels 19 jaar oud en in het bezit van een MBO ICT-Beheer diploma. Momenteel leer ik door aan het HBO voor systeembeheerder. Door de hoeveelheid vrijetijd in beide opleidingen ben ik me gaan verdiepen in het maken van website's. Inmiddels vind ikzelf dat ik mezelf naar een niveau heb gebracht dat ik er daadwerkelijk geld mee mag/kan verdienen.
Aangezien ik dit niet zwart wil gaan doen en netjes via de regels, wil ik me inschrijven bij de KvK, dat is allemaal het probleem niet. Dat inschrijven zal allemaal wel lukken, het gaat me vooral om de belastingsdienst.
Wat weet ik:
[*]Elk verdiende euro moet gefactureerd worden
[*]Alle inkomsten moeten bijgehouden worden
[*]Het slimst is een rekening op naam van het bedrijf
[*]Elke 3 maanden belasting aangifte doen en BTW afdragen
Wat ik wil ik weten
[*] Hoe betaal ik mezelf uit? Zijn alle inkomsten voor mij?
[*] Moet hier dan nog inkomsten belasting over betaald worden
Zijn er nog meer dingen waar ik rekening mee moet houden?
Graag jullie advies en tips zodat ik goed en gestructureerd kan beginnen.
Alvast bedankt!
Nick
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/26308-eenmanszaak-beginnen-hoe/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag