• 0

Commitment aandeelhouders hoe vast te leggen?

Goedendag,

 

Ik zit in het proces om mijn eenmanszaak om te zetten in een BV. Hierbij wil ik de meerderheid van de aandelen zelf houden en de rest verdelen over een aantal aandeelhouders. Deze aandeelhouders zijn bedrijven die relevante expertise inbrengen, en geven mijn BV meer gewicht naar potentiele toeleveranciers/partners en klanten. Naast de kennis heb ik het vermogen nodig om samen met mijn eigen kapitaal voldoende vermogen in de onderneming te hebbben om componenten te kunnen sourcen en om projecten te kunnen ontwikkelen.

 

Nu wil ik wel een commitment hebben van deze aandeelhouders, bijvoorbeeld het verstrekken van een achtergestelde lening, of het verstrekken van bepaalde kennis bij het realiseren van projecten, of het maken van ontwerpen, of het geven van bepaalde inkoopkortingen.

 

Mijn vraag is hoe dit het beste vast te leggen? Kan je hier iets over zeggen in de aandeelhoudersovereenkomsten, hoe hard kan je dat maken, wat kunnen mogelijke sancties zijn. Ik wil het mes niet op de keel zetten maar mijn bedrijf heeft veel potentie en er wordt per direct cash flow gegenereerd, dus naast de inleg wil ik deze commitment zodat ik gebruik kan maken van de expertise van de aandeelhoudende bedrijven..

 

Wellicht kan iemand mij hiermee helpen, alvast dank.

 

Mvg,

 

Rinse

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als ze euro's in je toko stoppen geeft dat al meteen een commitment. Verdere afspraken zoals kortingen e.d. kun je gewoon via normale overeenkomsten opschrijven wat mij betreft tenzij het invloed heeft op de aandelenverhouding.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

 

Mijn vraag is hoe dit het beste vast te leggen? Kan je hier iets over zeggen in de aandeelhoudersovereenkomsten, hoe hard kan je dat maken, wat kunnen mogelijke sancties zijn. Ik wil het mes niet op de keel zetten maar mijn bedrijf heeft veel potentie en er wordt per direct cash flow gegenereerd, dus naast de inleg wil ik deze commitment zodat ik gebruik kan maken van de expertise van de aandeelhoudende bedrijven..

 

 

Misschien wil je ze niet het mes op de keel zetten,maar bij mij komt dat wel zo over. Je 'eist' commitment als het ware. Dat werkt zelden.

 

Beter is het om duidelijk te maken wat jij nodig hebt om de BV succesvol te maken, en hun specifieke inzet daarvoor te vragen. En daar ook voor te betalen. Of wil je dat ze gratis werk voor je verrichten?

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 149 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.