• 0

Wisselen van boekhoudpakket

Ik wil wisselen van boekhoudpakket. Mijn plan is dit jaar nog een keer de eindejaarsafsluiting met het oude pakket te doen. Daarna de licentie van het pakket op de pc te laten staan voor het geval dat ik er nog bij moet. Van alle afgelopen jaren wil ik zoveel mogelijk de verslaglegging afdrukken en in een archiefdoos archiveren. Om geld te besparen wil ik het service contract meteen opzeggen. Het nieuwe boekhoudpakket komt op een nieuwe PC te staan.

 

Iemand commentaar op dit plan? Mijn beweegreden is dat veel klanten weglopen bij het oude pakket en ik bevrees dat de maker niet lang meer in de markt zal bestaan en ik zelf ook niet tevreden er over ben. Mensen met ervaring met dit probleem?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

als je dan toch bezig bent: waarom niet meteen een online pakket?

- altijd beschikbaar (netwerk storingen daargelaten)

- back-ups worden netjes elders gemaakt

- boekhouder of accountant kan over je schouder meelezen

- updates zoals wijzigingen in wet- en regelgeving worden ingevoerd zonder dat je zelf iets hoeft te doen

 

ik heb geen aandelen oid, maar vanaf dag 1 heb ik een online pakket en ik vind het prima.

 

GJ

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het eens met de opmerking van GJ; online gaan!

 

Naast bovenstaande argumenten haalt het ook nog eens de afhankelijkheid weg van de PC waarop je de software zet. Als die het begeeft, of je moet vanaf een andere locatie even ergens bij, dan is dit wel zo handig.

 

Qua volgordelijkheid van je plan heb ik geen aanmerkingen. Ik zou sowieso niet overstappen in een lopend jaar, wel is het te overwegen (afhankelijk van het aantal boekingen natuurlijk) of je bijvoorbeeld voor dit jaar met terugwerkende kracht al overstapt naar een nieuw product.

 

Ik zit zelf bij Exact online. Geen omkijken naar en altijd goed en snel beschikbaar. Maar naast Exact zijn er natuurlijk nog zat andere aanbieders.

Link naar reactie
  • 0

Wanneer je niet te vreden bent over een boekhoudpakket dan is het gewoon einde oefening. Maar waarom wil je het nieuwe boekhoudpakket op een nieuwe pc zetten? Een internetboekhoudpakket is inderdaad een goede alternatief, maar eerst kijken wel pakket jou het beste bevalt. Standaard werkt ons kantoor met Snelstart en Twinfield, beide pakketten hebben hun eigen voor- en nadelen.

Kijkende naar buiten, nee ik ben geen ambtenaar ;D, zie ik mooie bomen staan. Ga je echt de boekhouding van alle voorgaande jaren uitprinten of gebruik je een pdf programma? Dat scheelt papier, energie en opbergruimte.

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 101 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.