• 0

Feedback voor luxe gerelateerde marktsite

Beste mede ondernemers en geïnteresseerden,

 

Sinds kort hebben we een marktsite gelanceerd dat speciaal gericht is op het aanbieden

van tweedehands en nieuwe (premium) luxegoederen en gerelateerde (lifestyle) diensten.

 

De aangeboden produkt of dienst wordt door ons op basis van criteria beoordeeld en na

goedkeuring gratis geplaatst.

 

Na ruim een maand moeten we helaas constateren, dat de beoogde doel qua bezoekersaantal

zwaar onder de maat bleef.

 

Natuurlijk zijn er onderzoeken gedaan naar de oorzaken, maar tot nu toe hebben we nog geen

concrete redenen kunnen vinden.

 

Waar zou dit aan kunnen liggen?!

 

Wij stellen zeer op prijs naar de reacties en alvast bedankt.

 

Met vriendelijk groet,

Anne Sophie

 

P.s. u kunt de site onder 'mijn profiel' vinden.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Via Mijn Profiel kun je de domeinnaam/link in je signatuur zetten. Dat klikt makkelijker door.

 

De uitstraling van jouw site past niet bij het aangemeten imago. Ook staan er veel te weinig advertenties in. Wellicht moet je eerst op zoek naar een paar partners die huizen, auto's, boten, antiek en kunst toevoegen, zodat er bij een eerste bezoek ook meteen wat te beleven valt. Vervolgens zul je actief aan zoekmachine-optimalisering en -reclame moeten gaan doen, maar daar kunnen anderen je beter over adviseren.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hallo Anne,

 

Allereerst hartelijk welkom op HL!

 

Zo te zien heb je aardig wat tijd/geld in de website gestoken. Er zijn wel een aantal dingen die nog niet helemaal zijn zoals ze moeten zijn:

 

1) Ik mis een krachtige zoekfunctie op de homepage. Ik wil direct kunnen zoeken, niet dat ik eerst nog een keer moet gaan klikken.

2) Je overweldigt me redelijk met de categorieën zo op de homepage. Een subtielere opsomming zou wat rust brengen in het hele overzicht.

3) Als ik naar Nieuwe advertenties ga, wil ik eigenlijk ook de bijbehorende foto's zien.

 

Wat ik me daarnaast afvraag is het volgende:

 

1) Wat is jou onderscheidend vermogen (of USP) ten opzichte van marktplaats.nl of ebay.nl? Op deze websites kan ik namelijk ook allerlei luxegoederen aanschaffen.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Beste Anne Sophie,

 

Je kunt beter een professionele vormgever inschakelen die een gelikt design kan maken voor je website, de huidige vormgeving oogt amateuristich. Een "mooie" website die beter aansluit bij de doelstellingen hoeft helemaal niet veel te kosten.

 

Zorg wellicht voor een betere webhosting, bij mij is de website veel te traag. Ook dat hoeft niet duur te zijn, als je maar kiest voor een goede hoster.

 

En mag ik vragen wat je zoal aan promotie hebt gedaan? (hopelijk nog niet zoveel :))

Een website is niet vanzelf binnen een maand een succes.

 

Verder, succes en maak er iets moois van.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste SimonvL,

 

Genoegen is aan mijn kant.

Ik ben tot nu toe blij met de reacties en heb zeker aandachtspunten erbij gekregen lol.

Wat betreft antwoorden/reacties op je vragen, zie beneden:

 

1. binnenkort aankaarten bij de webdesigner.

2. we willen ongeveer de 'Iphone' effect creeëren.

3. ja, helaas moet men dan nog een keer verder klikken. (gaan we hier verder bekijken)

 

1. "het kaf van het koren scheiden" is in principe de bedoeling van de website.

Lada als automerk bijvoorbeeld, kunnen we naar onze mening niet als een premium

merk beschouwen. (no offence)

Daarom is dit ook niet te vinden op de website als subcategorie.

 

Met vriendelijke groet,

Anne Sophie

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Het is ook niet eenvoudig om de juiste toon qua ontwerp te vinden. Je site plaatst immers foto's van adverteerders en dat wordt al snel grungy, allesbehalve gelikt. Daar moet je dan ook een goede omgeving voor inrichten. Maar de huidige opzet wekt niet de indruk dat daar lang over nagedacht is. Met als gevolg dat vele potentiële (semi)professionele partners zullen aarzelen om hun aanbod op jouw site te plaatsen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Beste headquarters,

 

Bedankt voor je feedback.

We realiseren dat onze website nog niet optimaal uitziet en werkt. (er is altijd wel wat te doen)

 

Geef voorbeelden van een 'gelikte' design voor een luxe marktsite a.u.b.

 

Wat betreft de hosting, er waren wat problemen geweest. (onmacht)

Normaal gesproken was het best snel genoeg.

 

Promotie aktiviteiten staan de laatste tijd op een laag pitje, omdat het nog niet werkt zoals we willen.

Dit moet eerst zoveel mogelijk opgelost worden.

 

Bedankt, zullen we zeker doen.

 

Met vriendelijke groet,

Anne Sophie

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Weet niet of het is toegestaan maar anders hoor ik vanzelf wel als het verwijderd moet worden

 

http://www.sellgo.nl/

 

Ik zou er bijvoorbeeld persoonlijk ook niet voor kiezen om de verschillende categorieen met foto neer te zetten maar gewoon aan de linkerkant,en dan het middenvak gebruiken voor laatste advertenties,advertenties in the picture,top 10 advertenties of zo iets.

 

Heb namelijk al even op je site zitten kijken en vind het vooral jammer als ik dan op een boten heb gedrukt en dan op catamarans om vervolgens te zien dat er geen enkele advertentie instaat.

 

Misschien is het een tip om zolang dat het nog niet druk qua advertenties is gewoon alle boten in de categorie boten te zetten en niet onder te verdelen en dit pas te doen zodra het drukker word.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Anne Sophie,

 

Een paar dingen die mij opvallen (naast een aantal zaken die al gemeld zijn):

 

- waarom "tweedehands en nieuwe luxegoederen" in die volgorde? Denk je niet dat miljonairs in eerste instantie geinteresseerd zijn in nieuw en daarna pas in tweedehands?

 

- waarom banners waarvoor ik mijn hoofd moet draaien om ze te kunnen lezen?

 

- als miljonair wil ik zaken doen met mensen die net als ik goede zaken doen; jouw Google advertenties werken wat dat betreft m.i. averechts, alsof je die nodig hebt om nog een beetje uit de kosten te komen

 

- je zoekpagina vind ik niet duidelijk; niet iedereen zal de term "custom fields" begrijpen of de kopjes "Gemaakt is", "Description bevat" of "Afbeelding is geupload"; waarom niet "Datum advertentie", "Omschrijving bevat" of "Zoek alleen advertenties met afbeelding"?

 

- als ik alle advertenties bekijk van één gebruiker, dan zie ik advertenties met namen van verschillende eigenaars, dat komt een beetje vreemd over

 

- vervolgens is het taalgebruik in een aantal advertenties niet echt fraai; "een tafel dat" i.p.v. "een tafel die", "dit jas" i.p.v. "deze jas", "een mooi jas" i.p.v. "een mooie jas"

 

Kijk eens naar je site door de ogen van je doelgroep.

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Je wilt het kaf van koren scheiden, geen Lada's op je site en meer bezoekers......

 

Ten eerste zou ik met een tekstschrijver aan tafel gaan zitten om taal- en spelfouten uit je site te halen. Voorbeeld zie hieronder: zoek de fauten.

"Allereerst welkom bij miljonairsbazaar.nl, waar zover we weten in Nederland een van de eerste zoniet de enige marksite zijn, dat gericht is op het aanbieden van voornamelijk tweedehands en/of nieuwe premium luxe artikelen en diensten. "

Ten tweede zou ik een simpel maar erg chic ontwerp laten maken dat niet de huidige Lada maar de Ferrari laat zien.

Ten derde zou ik de goedkoop aandoende Google Ads weghalen, je wilt chic overkomen maar laat veel minder klasse advertenties toe op je site. Je wordt ook gelinkt van erg Lada-achtige sites als marktplaats-startpagina tewrijl je je juist wilt onderscheiden als "premium"

Als je meer bezoekers wilt hebben zul je je site moeten optimaliseren en ik zie de basis van optimalisatie nog niet of slecht uitgevoerd.

 

Ik doe echt mijn best positief te zijn, maar ik adviseer je dringend een paar stappen terug te zetten, diep adem te halen en opnieuw iets goeds neer te zetten

 

GJ

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Goedenavond allemaal,

 

Zoals TwaBla eerder zei, is het moeilijk om de juiste feeling/approach voor dit soort website te vinden

en te ontwerpen, zodat voor alle partijen tevreden kunnen zijn.

 

Maar een mooie voorbeeld site als van ultimate (dank hiervoor), kan het zo ook.

Alleen proberen we een eigen draai te geven wat betreft uitstraling/feeling van het lay-out.

Ik denk dat we onze website in de toekomst misschien een wat 'cleaner' of een rustiger indruk moeten

geven.

 

Mvg,

Anne Sophie

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als ik het gemiddelde taalgebruik, de spelling en de zinsbouw op de site lees schrik ik nogal! ...........Misschien beheers je het Nederlands niet zo goed maar besteed de teksten dan uit !

 

Als je een marktsite of webwinkel opent geldt hetzelfde als bij een nieuw Hema-filiaal dat haar deuren opent: bezoekers willen iets kunnen kopen en volop keus hebben, zeker de doelgroep waar jij / jullie je op richten. Hier zijn de meeste schappen leeg.......

 

Er is nog veel werk aan / in de winkel!

Link naar reactie
  • 0

Slecht uitgevoerde copycat met gekunstelde, makkelijk ontleende naam. Dit heeft niks met innovatie en ondernemerschap te maken, zonde van de tijd die we hier insteken. Of was JIJ eerder?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

 

Beste John Bouwmans, GJ Bramer, Trendwatcher,

 

Jullie hebben allemaal gelijk.

 

Zoals ik eerder zei, er moeten nog van alles gedaan worden.

Deels ons schuld, maar ook de webdesigner kan er wat van.

Maar we kunnen ervan leren, toch..

 

Wat betreft de doelgroep(en), het is zeker niet de bedoeling dat

we alleen gefortuneerden op onze website willen zien, ondanks

het 'miljonairs' woordgedeelte.

 

Dank voor de reacties, we hebben zeker wat aan jullie comments.

 

Mvg

Anne Sophie

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Beste John Bouwmans, GJ Bramer, Trendwatcher,

 

Jullie hebben allemaal gelijk.

 

Deels ons schuld, maar ook de webdesigner kan er wat van.

 

 

 

 

 

 

 

 

Denk dat je de webdesigner nooit de schuld kan geven,je bent immers tevreden geweest met het uiteindelijke resultaat...Anders had de site namelijk niet online gestaan als je ontevreden was geweest

 

Link naar reactie
  • 0

Slecht uitgevoerde copycat met gekunstelde, makkelijk ontleende naam. Dit heeft niks met innovatie en ondernemerschap te maken, zonde van de tijd die we hier insteken.

 

Wie was er eerder dan? Gezien het niveau van de website heb ik niet de moeite genomen om de markt even te scannen. De laatste tijd zie ik meer en meer luie ondernemers vragen stellen over webshops, stadsgidsen en andere dunne ideetjes. Het kan toch niet zo zijn dat een forum als dit het huiswerk doet voor starters die niet de moeite nemen om zelf een paar uurtjes onderzoek te doen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hoi Anne Sophie

 

Normaal worden dit soort conceptbeoordelingen in een apart topic geplaatst dat je hier kunt vinden

 

Voor dat board geldt een minimumaantal berichten en een invoersjabloon om de vraagstelling wat helderder te krijg.

 

Ik verplaats je topic dus ook naar dat board met aanvullend het verzoek de onderstaande vragen die bij dat forumdeel horen zo uitgebreid mogelijk te beantwoorden voordat we verder gaan met reacties.

 

Als je de antwoorden klaar hebt kun je me een pm sturen, dan doe ik het topic weer open zodat je ze kunt plaatsen.

Tot die tijd gaat dit topic op slot

 

Frans

HL-admin

 

[*]Omschrijving van je concept:

 

[*]Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

 

[*]Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

 

[*]Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

 

[*]Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 219 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.