Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

    Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
jose1964

Spam van Afas en Companeo: ernstige waarschuwing.

Recommended Posts

Ik heb al eerder een posting gedaan op HL over de bagger die ik steeds krijg van Afas: iedere maand opnieuw. N.a.v. die posting kreeg ik een email van Afas: zij vroegen mij om mijn bedrijfsgegevens, dan zouden zij mijn email uit de database halen. Helaas, ijdele hoop: vandaag weer SPAMBAGGER VAN AFAS..

 

En weer, voor de zoveelste keer, krijg ik het excuus dat er waarschijnlijk iets "fout is "gegaan" ..Na anderhalf jaar bellen, klachten indienen bij de Afas, heb ik eigenlijk de hoop opgegeven. Ik wil alleen maar iedereen waarschuwen: als jeooit zaken doet met Afas, neem dan een "disposable emailadres". Geef ook niet je emailadres als je een KEY moet ophalen, want je komt werkelijk waar nooit van die maandelijkse teringzooi af.

 

En dan nog een waarschuwing VOOR COMPANEO SPAMBAGGER:

Geef ze nooit je emailadres! Het is echt waar wat je leest als je gaat googlen:

Ik heb ca. 4 weken geleden gebeld: wij hadden een ontmoeten geregeld, en via de email wilden zij mij dan nog e.e.a bevestigen. Dit is dus helaas misbruikt: ik heb deze afspraak overigens afgebeld toen ik de klachten las over de spam van Companeo.

 

Zij maken allerlei "spambedrijfjes aan", zoals Nubuzz, MKB besparingstips, die je allemaal gaan mailen. en vervolgens wordt je bedolven onder rotzooi. Toen ik vanmorgen belde, vertelden zij me dat ik een klant ben, en beriepen zij zich op de "klantrelatie"..Maar azij begrijpen dus ook niet wat he woord "klant"betekent...! Vervolgens verweerden zij zich door te zeggen dat ik zelf een formulier had ingevuld, en dat zij mijwillen helpen door mij te wijzen op allerlei nuttige tips. Maar ik heb geen formulier ingevuld, en gaf aan dat mijn gegevens misbruikt zijn: ik heb geen toestmming gegeven voor het gebruik van mijne mail. En vertelde dat ik een klacht in zou dienen bij de Opta, spamhaus en Spambob,...En deze meneer vertelde doodleuk dat ze "daarmee samenwerkten".....HOE STOM KUN JE ZIJN????????????? Nu heb ik me afgemeld bij Nubuzz en MKB besparingstips, maar ze zullen ongetwijfeld nog tientallen andere spambedrijfjes in het leven roepen zodat de spam toch blijft komen.

 

En ach, wat moet je met COMPANEO: 4000 euro jaarlijkse fee, en dan nog een 30euro per lead? Er zijn gratis alternatieven.

 

WEES DUS GEWAARSCHUWD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

mod edit: schreeuwende titel aangepast

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spijtig natuurlijk, maar waarom blokkeer/markeer je ze dan niet als spam? Als genoeg klanten met deze ervaring dat doen, dan zou het probleem zich op moeten lossen.

 

Groet,

 

Highio


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ highio

 

companeo maakt steeds andere emailadressen/bedrijfjes aan en domeinnen aan, dus dat gaat niet lukken .

 

natuurlijk kan ik Afas blokkeren, maar het gaat mij erom, dat mijn mening als klant niet gehoord wil worden. Zij weigeren zich te onderwerpen aan de spam-wetgeving, en denken blijkbaar dat ze God zijn. En dat stoort me dus. Ik kan me gewoon niet afmelden/kom er niet vanaf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ jose1964

 

Ik ben het helemaal met je eens, markeren als spam en negatieve publiciteit over deze handelswijze is de enige, praktische oplossing. Officiële kanalen die te bewandelen zijn: http://www.reclamecode.nl en https://www.spamklacht.nl/.

 

Groet,

 

Highio


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Als je je nou zo ergert aan die spambaggeraars, waarom ga je hun gedrag dan kopiëren door OP DIT FORUM TE GAAN SCHREEUWEN?

 

Pak ze intelligent aan door je kritiek interessant te maken, en door de hoge score van HL op zoekmachines de effectiviteit van al die rotzooi te ondermijnen.


Got spare time, join Amazon Prime :smiling-face-with-sunglasses:  and watch Stan & Ollie! (meer gratis films)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je had daar trouwens al eerder een topic over geopend - waar dit bericht perfect aan toegevoegd had kunnen worden. Ik kan me enige ergernis over spam wel voorstellen, zeker als je dagelijks tientallen mailtjes moet verwijderen. Maar om nou zo'n ophef te maken over een maandelijkse nieuwsbrief. Waarom bel of mail je hun marketingmanager niet even met de suggestie om een opt-out voor de nieuwsbrief toe te voegen?

 

Waar ik overigens niet helemaal duidelijkheid over krijg is het stukje "klantrelatie". Ik krijg helaas ook minstens 1x per maand van AFAS rotzooi in mijn mailbox; bellen/mailen, dreigen dat je je ab. opzegt: het interesseert ze geen moer. Spammen is belangrijker blijkbaar dan klanten verliezen aan spam.

 

Wie weet hoe het zit? Afas beroept zich nl. ook op de klantrelatie. Ik ben het inmiddels zo zat dat ik ga overwegen mijn ab. stop te zetten (over 13 dagen ) tenzij iemand hier zegt dat ook spammen ingeval van klantrelatie niet meer toegestaan is. Afas geeft in haar emails wel een afmeldlink, maar als je dan naar het portal gaat (en dan moet je heeel goed zoeken), en vindt uiteindelijk ergens de vertopte afmeldoptie, dan blijkt deze geblokkeerd: vanwege deze "klantrelatie"/contractklant. Helaas heeft het geen zin mijn emailadres te wijzigen; Afas heeft dat in de gaten, en blijft email sturen naar een emailadres dat niet meer in de portal staat. Daarnaast is het zo dat vroeg of laat ik toch het emailadres weer moet invoeren omdat ik anders mijn jaarlijkse KEY niet kan ophalen..

 

 

Helaas is het zo dat bedrijven ongelimiteerd spam mogen versturen aan hun klanten (klantrelatie is aanwezig).

Ik kreeg steeds onzin-emails van AFAS software; maar omdat ik klant ben kan ik dus niet protesteren.

DIt is toegestaan. Komt echter de klantrelatie niet ten goede....

 


Got spare time, join Amazon Prime :smiling-face-with-sunglasses:  and watch Stan & Ollie! (meer gratis films)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedrijven die blijven spammen moet je gewoon eens naar aanleiding van zo een spam bericht een afspraak mee maken dat ze bij je langs komen. als ze dan voor de deur staan kan je ze persoonlijk vertellen dat je niet gedient bent van hun spam. dan wordt je vanzelf van de lijst gehaald.

 

Heb dat meerdere keren gedaan waaronder bij een bedrijf voor 3D fotografie (die spamden op mijn prive adres). Die heb ik vanuit groningen naar Nijmegen laten rijden om te vertellen dat ik niet van hun spam gedient was, die ging helemaal uit zijn dak dat hij voor niks dat stuk gereden was, maar heb nooit meer een spam mail van ze ontvangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sjonge, beetje overdreven om zoveel tijd in zoiets te stoppen, vind je niet?

 

Je ziet mail, klik delete, gaat vrolijk verder met je leven. Jij hebt er nu al zoveel tijd in gestoken dat je die 12 mailtjes per jaar al je hele leven hebt kunnen verwijderen.

 

Ik snap trouwens goed dat je spam niet prettig vind maar ik zelf zal er nooit zoveel tijd in stoppen.

 

Gr,

Thomas

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jij hebt er nu al zoveel tijd in gestoken dat je die 12 mailtjes per jaar al je hele leven hebt kunnen verwijderen.

 

En al die andere mailtjes van al die andere spammers dan? Het is meer het cumulatieve effect dat de ergernis veroorzaakt, niet zozeer die enkele hardnekkige loser.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb met een andere onderneming ook gebruik gemaakt van Companeo en herken me dus helemaal niet in deze schrikverhalen ???

 

Ik vond dat ze best wel serieus omgingen met de aanvragen en leads.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Antwoord van Companeo

 

Beste forumleden,

 

Graag willen wij als Companeo zijnde reageren op bovenstaande opmerkingen. Companeo bedient in Europa een 4.000 tevreden klanten (B2B leveranciers) en ruim 700 000 MKB-ers profiteren van concurrerende offerte aanvragen via onze site.

Dit levert A. Leveranciers extra klanten op en B. MKB-ers besparen tijd door op 1 plek offertes aan te vragen. Door deze offertes te vergelijken hebben deze MKB-ers veel kosten kunnen besparen en hun omzet kunnen verhogen.

 

Mailverkeer

Wat betreft het e-mailverkeer doen wij al het mogelijke om de OPTA en andere Europese regelgeving met betrekking tot e-mailings op te volgen. Indien er toch iets mis is gegaan met een uitschrijving en u wordt nog steeds gemaild, verzoeken wij gedupeerden vriendelijk ons daarvan in kennis te stellen zodat wij hier onderzoek naar kunnen doen en alsnog de uitschrijving te realiseren.

 

Neem contact op

Voor alle duidelijkheid. Ook wij hebben niets aan dit soort publiciteit, sterker nog dit is eerder schadelijk. Dus nogmaals, ondervind u problemen?

Neem gerust contact met ons op via 020 60 60 520 en wij stellen alles in het werk om u te helpen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat betreft het e-mailverkeer doen wij al het mogelijke om de OPTA en andere Europese regelgeving met betrekking tot e-mailings op te volgen.

 

Nou, 'al het mogelijke'...ik heb er destijds een flink aantal in onvriendelijkheid toenemende emails aan moeten besteden om jullie zover te krijgen dat je ophield met mij ongevraagd die troep te mailen.

 

De afmeldlink werkte domweg niet, antwoorden met 'uitschrijven' in het onderwerp werkte niet, en ik heb sowieso nooit een reaktie van jullie gehad.

 

En dat natuurlijk los van het feit dat ik nooit om jullie 'interessante aanbiedingen' gevraagd heb. Ik vind Companeo dus nog steeds een onverbeterlijke spammer. >:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het meest ergerlijk vind ik dat het vaak voorkomt dat afmeldlinken niet werken. Dit heb ik zelf vaak mee gemaakt. Terwijl het wettelijk vereist is dat die wel beschikbaar zijn.

 

Paul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien kan Companeo-Nederland hier in reactie een werkende afmeld link opnemen. ;)

 

Groet,

 

Highio


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik durf die afmeld links niet te gebruiken...

 

Indirect is het een bevestiging dat de email is aangekomen (en dus een werkend email adres heeft!)

 


... doet leuke dingen op internet ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik durf die afmeld links niet te gebruiken...

 

Indirect is het een bevestiging dat de email is aangekomen (en dus een werkend email adres heeft!)

 

 

Daarom meld ik mij nooit af, ik bounce de mailtjes die ongewenst binnenkomen gewoon weer. Verzender krijgt dan een mailtje dat het verzonden bericht retour is gekomen omdat deze niet afgeleverd kon worden. Op die manier stoppen ze vanzelf is mijn ervaring.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Mailverkeer

Wat betreft het e-mailverkeer doen wij al het mogelijke om de OPTA en andere Europese regelgeving met betrekking tot e-mailings op te volgen. Indien er toch iets mis is gegaan met een uitschrijving en u wordt nog steeds gemaild, verzoeken wij gedupeerden vriendelijk ons daarvan in kennis te stellen zodat wij hier onderzoek naar kunnen doen en alsnog de uitschrijving te realiseren.

 

 

;D Dit is echt grappig ik heb nog nooit iets met companeo van doen gehad en ineens de afgelopen twee maanden berichten van Companeo, ik heb nog nooit toestemming gegeven etc etc etc.

 

En toch beweren ze de wet- en/of regelgeving na te leven.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goh, en twee topics op een ondernemersforum, waar ze als internetbedrijf het liefst offline communiceren. Dat geeft te denken. Ik ben overigens ook ongevraagd gespamd op een account wat ik niet voor nieuwsbrieven aanmeld. Hoe komt Companeo-Nederland dan aan e-mailadressen?

 

Weekendgroet,

 

Highio


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Daarom meld ik mij nooit af, ik bounce de mailtjes die ongewenst binnenkomen gewoon weer. Verzender krijgt dan een mailtje dat het verzonden bericht retour is gekomen omdat deze niet afgeleverd kon worden. Op die manier stoppen ze vanzelf is mijn ervaring.

 

@ Robbert,

 

Wat houdt het bouncen in en hoe werkt dat dan


www.tienhoogd.nl Pragmatische AO/IC voor de publieke sector

http://www.linkedin.com/in/olaflandzaat

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Companeo werkt met affiliates en die zijn soms de bron van spam. Je kan klagen bij de volgende commissie in Engeland, waar het hoofdkantoor zit:

 

Companeo is a member of the DMA (Direct Marketing Association)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Companeo, as a members of the DMA (Direct Marketing Association) is required to adhere to the DM Code of Practice (3rd Edition). The Code applies to all direct marketing activities. Compliance with it is mandatory for all Association members. The DMA approved membership stands for professionalism and trustworthiness.

 

The Direct Marketing Association UK is Europe's largest trade association in the marketing and communications sector. They manage programmes that protect consumers against bad practice and increase consumer trust, including the DMA Preference Services. The DMA also set up the DM Commission, which monitors conduct in the industry. Learn more about the Direct Marketing Association


Got spare time, join Amazon Prime :smiling-face-with-sunglasses:  and watch Stan & Ollie! (meer gratis films)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Via Spamklacht.nl zijn in totaal 680 klachten ingediend over deze mailings.

 

Dat is dan wel goed nieuws. Ik zit altijd braaf de mails door te geven aan de opta maar meer als idee dat dit het enige, beetje nutteloze, was dat je ertegen kon doen, ala Don Quichote. Nou blijkt dat er dus met zo weinig meldingen al serieus iets gedaan kan worden ga ik dat zeker weer altijd doen.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit soort clubs brengen dit soort nieuws natuurlijk altijd met veel bombarie. Immers wil je de huidige spammers lekker laten schrikken. Wat ik mij nog afvraag is of dit soort boetes ook daadwerkelijk nog worden geincasseerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 18 leden online en 411 gasten

    (See full list)    
  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept