• 0

Afkoop Huur en borgsom

Hallo,

 

Ik heb een winkel gehad en de huur van nog 3 jaar heb ik afgekocht voor € 5000,- in overleg met de makelaar. Een week voordat ik het pand wilde verlaten kwam de makelaar met het voorstel om voor een gereduceerd bedrag door te gaan met de voorwaarde dat beide kanten (zowel ik als de makelaar) de huur per maand op konden zeggen.

Zo kon ik nog even de zaak voortzetten voor een bedrag dat het rendabel was, en het pand bleef een uitstraling houden waardoor de makelaar het misschien eerder kwijt raakte. Een leeg pand oogt niet zo goed.

 

Na 8 maanden heb ik alsnog de huur opgezegd.

 

Nu ik eruit ben en de borg terug gevraagd heb, zegt de makelaar dat de borg verrekend is op het moment van afkoop.

Mijn vraag is: klopt dit? Ben je dan automatisch je borg kwijt bij afkoop? Dit was niet vermeld op het moment dat ik de huur afkocht. Ik kan helaas op internet hier geen antwoord op vinden.

Wie kan mij hier meer over vertellen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Nee, niets ervan op papier en de € 5000,- cash, en niet via bank ofzo. Zwart dus.

De conclusie dat het zwart is, lijkt mij kort door de bocht. Indien er afgekocht wordt, is het gebruikelijk dat de afkoopsom mede de borg omvat.

 

Als er echter niets op papier staat, dan lijkt mij een beroep erop dat die borg niet verrekend is haalbaar.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 297 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.