• 0

Onvolledige factuur

Beste lezer,

 

Bijna een jaar geleden ben ik begonnen voorbereidingen te treffen voor de start van mijn eigen bedrijfje in sportartikelen welke geïmporteerd worden vanuit Pakistan (zie ook https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=44;action=display;threadid=26076 ).

 

Begin dit jaar is dit gerealiseerd en inmiddels loopt het heel aardig. Dit is ook de reden dat wij hebben besloten om onze bedrijfsactiviteiten uit te breiden.

 

Wij hebben met verschillende producenten/fabrieken te maken, en onlangs is met een nieuwe leverancier het volgende voorval plaatsgevonden waarmee ik me geen raad weet:

 

Wij plaatsten een bestelling, hebben het afgesproken totaalbedrag overgemaakt (vanaf zakelijke rekening) en vervolgens ontvingen wij het pakketje netjes thuis.

 

Probleem is de meegezonden factuur: hierop staat een bedrag dat vele malen kleiner is dan het betaalde totaalbedrag. Hoewel het gaat om een klein bedrag (op de factuur staat $20 voor de producten, in werkelijkheid is het $150 - beide bedragen excl. verzendkosten), weet ik niet hoe ik dit rijmend ga krijgen in mijn administratie.

 

Bovendien staat op de factuur "FREE SAMPLES WITHOUT COMMERCIAL VALUE" terwijl de producten wel voor de verkoop bedoeld zijn. Wat betekent dat ik opeens inkomsten zal krijgen uit producten die ik geïmporteerd heb als samples en dus niet voor de verkoop bedoeld zijn.

 

 

Iemand een suggestie hoe ik dit oplos?

 

 

Alvast bedankt.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dank voor jullie reacties StevenK en Joost.

 

Joost:

Goede tip. Omdat ik een startende onderneming heb komt er over ongeveer een maand een belastinginspecteur langs, ik zal dit met hem wel even overleggen.

 

 

Een vraag die nu bij mij opkomt; de leverancier ontduikt hierbij BTW, maar volgensmij is de kans groot dat ik bij het invoeren ook invoerrechten/BTW ontduik zonder dat ik dat zelf wil, of zie ik dit verkeerd? Hoe los ik dat op? Alsnog betalen?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 238 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.