Ik overweeg om onze huidige website(s) te vervangen door één heldere, overzichtelijke site met uitbreidingsmogelijkheden voor de toekomst. We hebben nu een hoofdpagina die doorlinkt naar 3 verschillende websites, elk merk heeft zijn eigen website. Dat is leuk voor de exclusieve uitstraling van de verschillende merken, praktisch is het helemaal niet. Ik heb namelijk ook 4 nieuwspagina's en als er een merk komt te vervallen of juist bij komt dan moet er opnieuw gesleuteld worden.
Daarnaast zijn de sites niet bepaald zoekmachine vriendelijk en loop ik tegen de beperkingen van het Content Management Systeem aan.
Mijn idee voor de nieuwe website:
Pagina's
Home --> Home pagina
Producten --> Soort Artikel --> Merk --> Serie --> Product --> Product pagina
Ons Team --> Teamleden overzicht --> Member pagina
Nieuws --> Nieuws pagina
Agenda --> Agenda pagina
Support --> FAQ + Downloads
Waar kopen --> Dealer pagina
Contact --> Contact pagina
Home pagina
Midden vrij in te delen in tekstvakken met plaatjes.
Rechts apparte balk met newsitems en plaats voor andere links en teasers.
Product pagina
Kleine afbeelding die opent in groter venster
Meerdere afbeeldingen mogelijk
Vrij in te vullen tekstvak
Member pagina
Foto gallery
Dealer pagina
Kaart van de BeNelux, opgedeeld in de 12 provincies v an NL, België en Luxemburg
Mogelijkheid om per dealer aan te geven welke merken hij/zij verkoopt
Overige eisen:
Witte achtergrond
Geschikt voor Google optimalisatie (tips?)
Doorlinken binnen en buiten de site mogelijk
Flexibel in het plaatsen van de afbeeldingen (afmetingen en positie)
Vrije font keuze (bold/italic/underline/size/color)
Google analytics of vergelijkbaar
Nu ben ik op het wereldwijde web aan het zoeken geweest naar wat standaard systemen, maar de grootste bottleneck is (denk ik) dat er nogal wat 'lagen' zitten in de productdatabase. Als je op producten klikt dan moet je nog 4 pagina's door voordat je op een productpagina terecht komt.
De vragen waar ik een beetje mee zit zijn:
1. Wat gaat me dit ongeveer kosten? (met of zonder webdesign)
2. Zijn er standaard CMS systemen die bovenstaande eisenpakket voldoen?
Ik kan natuurlijk met de dichtsbijzijnde webdesigner bellen, maar ik wil voorkomen dat er een maatwerk CMS moet komen als dat niet hoeft. Uiteraard vanwege het prijskaartje. Alvast bedankt voor jullie reactie!
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
HenkHenk
HenkHenk
Ik overweeg om onze huidige website(s) te vervangen door één heldere, overzichtelijke site met uitbreidingsmogelijkheden voor de toekomst. We hebben nu een hoofdpagina die doorlinkt naar 3 verschillende websites, elk merk heeft zijn eigen website. Dat is leuk voor de exclusieve uitstraling van de verschillende merken, praktisch is het helemaal niet. Ik heb namelijk ook 4 nieuwspagina's en als er een merk komt te vervallen of juist bij komt dan moet er opnieuw gesleuteld worden.
Daarnaast zijn de sites niet bepaald zoekmachine vriendelijk en loop ik tegen de beperkingen van het Content Management Systeem aan.
Mijn idee voor de nieuwe website:
Pagina's
Home --> Home pagina
Producten --> Soort Artikel --> Merk --> Serie --> Product --> Product pagina
Ons Team --> Teamleden overzicht --> Member pagina
Nieuws --> Nieuws pagina
Agenda --> Agenda pagina
Support --> FAQ + Downloads
Waar kopen --> Dealer pagina
Contact --> Contact pagina
Home pagina
Midden vrij in te delen in tekstvakken met plaatjes.
Rechts apparte balk met newsitems en plaats voor andere links en teasers.
Product pagina
Kleine afbeelding die opent in groter venster
Meerdere afbeeldingen mogelijk
Member pagina
Foto gallery
Dealer pagina
Kaart van de BeNelux, opgedeeld in de 12 provincies v an NL, België en Luxemburg
Mogelijkheid om per dealer aan te geven welke merken hij/zij verkoopt
Overige eisen:
Witte achtergrond
Geschikt voor Google optimalisatie (tips?)
Doorlinken binnen en buiten de site mogelijk
Flexibel in het plaatsen van de afbeeldingen (afmetingen en positie)
GIF afbeeldingen toegestaan
Keuze menu's met afbeeldigen uitvoeren (voorbeeld: http://www.hema.nl/nl-nl/winkel/feest.aspx?navmethod=menu)
Vrije font keuze (bold/italic/underline/size/color)
Google analytics of vergelijkbaar
Nu ben ik op het wereldwijde web aan het zoeken geweest naar wat standaard systemen, maar de grootste bottleneck is (denk ik) dat er nogal wat 'lagen' zitten in de productdatabase. Als je op producten klikt dan moet je nog 4 pagina's door voordat je op een productpagina terecht komt.
De vragen waar ik een beetje mee zit zijn:
1. Wat gaat me dit ongeveer kosten? (met of zonder webdesign)
2. Zijn er standaard CMS systemen die bovenstaande eisenpakket voldoen?
Ik kan natuurlijk met de dichtsbijzijnde webdesigner bellen, maar ik wil voorkomen dat er een maatwerk CMS moet komen als dat niet hoeft. Uiteraard vanwege het prijskaartje. Alvast bedankt voor jullie reactie!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/26354-vragen-over-website-met-uitgebreide-cms/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag