• 0

nieuw uniek concept, maar geen financiering....

Ik ben vorig jaar een nieuw concept begonnen, nieuw en vrij uniek voor NL.

Tijdens mijn start heb ik een Micro financiering aangevraagd, deze lui zouden mij helpen met het opstellen van een Businessplan, na een kleine aanvaring met de coach werd mijn plan de grond ingestampt. Tijdens het openen van een zakelijke rekening bij de Rabobank (liep tegelijk met de microf.) werd mij een financiering aangeboden, mijn zakelijk adviseur vond niet dat ik coaching nodig had, maar ik vond zelf dat ik daar zowiezo niet dommer van werd dus heb dat toen (juli 2009) afgeslagen. Een tijdje dacht ik, het lukt me wel met de kleine beetjes die ik heb en inmiddels zit al mn spaargeld erin, maar omdat alles nu echt vorm begint te krijgen word het toch tijd om met voorraden te beginnen en een goed marketingplan te maken, dus pas weer terug naar de Rabobank.....Mijn zakelijk adviseur, die mij jaren kent van mijn andere bedrijf) was inmiddels naar een andere functie dus kreeg te doen met 1 of andere knul. Toch een leuk gesprek gehad, mn businessplan zou hij later die week bestuderen en HIJ zou bepalen wel of niet. Voor mijn gevoel was het kat in het bakkie, tot dat een week later per mail het antwoord kwam dat er GEEN geld kwam. Na hem persoonlijk hierop aangesproken te hebben en vroeg of hij dit tijdens ons gespek eigenlijk al wist maar het niet recht in mijn gezicht te zeggen, beaamde hij dit !!

 

Dus 2 maal afgewezen en geen nagel meer om aan mn .... te krabben, maar toch een super idee! De twijfel slaat dan wel toe, vorige week op een vakbeurs gestaan en min 50x gehoord dat het een "gat in de markt"is, en kreten als "waarom heb ik het zelf niet verzonnen" zijn de revu gepasseerd, dus mijn twijfel is nu wel weg, maar hoe haal ik die twijfel bij een financierder weg??

 

 

titel aangepast

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waarom moet je zo nodig financieren? Is de inkoop van je goederen zo duur dat je er geen middelen voor hebt? Je hebt het ook over je andere bedrijf. Wat is daarmee gebeurd? Heb je daar geen inkomsten meer uit? Om welk bedrag gaat het dan uiteindelijk?

 

De goedkoopste financiering is nog altijd bij de bank. Maar elke financiering is er eigenlijk eentje teveel en kan bij slecht weer als een molensteen om je nek hangen. Ga daarom nooit in zee met meeliftende mooipraters. Die zijn er uiteindelijk alleen maar op uit om risicoloos (via jou) geld te verdienen.

 

Voor de beeldvorming zou ik wel willen weten in welke markt je werkt.

Link naar reactie
  • 0

Mijn nieuwsgierigheid wordt wel op de proef gesteld ;)

Maar om wat voor bedrag gaat het ongeveer?

voor relatief weinig, bijv. <10K zou je een doorlopend krediet kunnen overwegen?

En naast de rabobank zijn er toch meerdere banken die je zou kunnen proberen, alleen is het wel handig om te weten waarom ze jouw financieringsvraag hebben afgewezen. (beetje een open deur...)

 

Succes iig.

 

Link naar reactie
  • 1

Klagen helpt niet.

Ik wil niet vervelend zijn, maar is het mogelijk dat de banken het concept wel goed vinden, maar geen vertrouwen hebben in de ondernemer? Straal bij gesprekken met banken en potentiële klanten zelfvertrouwen en positivisme uit.

 

Stel het verkopen via de website even uit, dan hoef je voorlopig ook geen voorraden te aan te leggen.

Ga op verkoopbezoek bij bedrijven aan wie je in één keer een grotere partij werkkleding en -schoenen kunt leveren voor al hun vrouwelijke personeelsleden.

Regel leverancierskrediet (nog altijd de goedkoopste vorm van financiering) en hanteer een korte betalingstermijn voor jouw klanten. Op deze manier kun je, mits je een goede verkoopster bent, het snelst voldoende genereren om zonder de hulp van een bank je webshop over enige tijd alsnog te lanceren.

Link naar reactie
  • 1

Goede middag Susan,

 

Het is mij niet duidelijk wat de kwaliteit van je ondernemersplan is.

Mijn ervaring is dat financiers snel afhaken als er geen "gelikt" plan gepresenteerd wordt.

 

Thans lijkt de stelling "Bij twijfel zeker niet financieren".

 

Ik vrees dat je hier nog wat energie in moet steken.

Aan je site kan het immers niet liggen deze is duidelijk.

 

Misschien is het een optie om je ondernemersplan eens door te laten nemen door derden.

(Je mag hem hiervoor ook naar mij sturen.)

 

Met vriendelijke groet.

 

Jan van Nistelrooij.

Link naar reactie
  • 0

Als eerste wil ik iedereen bedanken die tot nu toe gereageerd heeft, als ik mijn eigen verhaal terug lees komt het bijna een beetje neerslachtig over. Dit is dus absoluut niet het geval ! Iedereen die ik vertel over mijn plannen zeggen ook dat het enthousiasme ervan afstraald, dus daar kon het ook bij de bank niet aan liggen. Het is helaas een echte "mannenwereld"waar wij vrouwen harder moeten knokken om als "slim"te worden bevonden.

 

Maargoed, ik ga met veel tips aan de slag. Komt goed !!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.