• 0

Mass Mail Programma

Hey,

 

Ik zoek een relatief goedkoop mass mailing programma.

 

We willen naar een 30.000 emailadressen die we in een bestand hebben een mail sturen. Voorwaarden:

 

Programma mag niet meer dan 100 EUR kosten

Moet uit CSV bestanden e.d. kunnen importeren

Moet de mails verzenden op een manier dat het niet in de SPAM Folder terecht komt (één per één ?)

 

 

Ik kwam al snel op http://www.group-mail.com/asp/common/editions.asp dit hier, maar daar moet je al 250 euro dokken wil je csv bestanden kunnen gebruiken.

 

Zijn er hier mensen die ervaringen met dergelijke programma's hebben ?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het probleem met zoveel mailtjes is al snel dat het als spam aangemerkt kan worden, wat weer voor een hoop werk kan zorgen om dit ongedaan gemaakt te krijgen.

 

Zelf heb ik goede ervaringen met MailChimp.com wbt. het versturen van nieuwsbrieven zelf, je kunt daar volgens mij ook gewoon CSVtjes importeren. Het nadeel is wel dat het ook aardig aan de prijs is, waarbij het verschil wel is dat MailChimp een grote speler is; je mailtjes niet (snel) als spam aangemerkt zullen worden, bovendien regelen zij ook meteen het uitschrijven van je nieuwsbrief afhandelen, wat wel een must is ivm spam-regelgeving.

Link naar reactie
  • 0

Weliswaar geen ervaring met een dergelijk aantal maar zeker wel met verzending van ettelijke duizenden nieuwsbrieven.

 

Met SmartSerialMail hebben wij in ieder geval prima ervaringen.

 

Zeer betaalbaar (ruimschoots onder de 100), accepteert onder meer CSV bestanden en de mails worden vanaf je eigen PC via de SMTP van je provider verstuurd.

 

Ik ken meerdere bedrijven (waaronder wij dus) die het programma naar volle tevredenheid gebruiken.

 

Succes ermee.

Mediascape - Hét adres voor betaalbare huisstijlen, reclame en websites.

We heten u van harte welkom op: www.mediascape.nl

Link naar reactie
  • 0

We organiseren een jongerenreis en zouden de 30.000 mailadress die we hebben gekregen en gekocht van partnersites toch wel allemaal zien aankomen.

 

Hoeveel mails krijg je zo per dag verstuurd met dat programma ?

 

Houdt er rekening mee dat de SMTP-provider die je gebruikt (ofwel je ISP of Domainhoster) heel vaak een limiet stelt aan de uitgaande mail per uur. Dat betekent dat soms bij 300 uitgaande mailtjes per uur je al in de firewall gezet kan worden, waardoor je op dat moment helemaal niet meer kunt mailen.

 

Ik zou in ieder geval contact opnemen met het hostingbedrijf van je e-mail/domein en vragen of zij een bulkmail-server beschikbaar kunnen stellen, waarvan je dan de SMTP kunt gebruiken.

Link naar reactie
  • 1

Ik heb geen oplossing qua mailprogramma maar zie potentieel wel een redelijk groot probleem met de spamwetgeving.. Kun je van alle 30.000 geadresseerden een expliciete toestemming om berichten te willen ontvangen overleggen?

 

kijk eens op https://www.spamklacht.nl/ik-verzend-elektronische-berichten/

 

een quote van bovengenoemde link in dit verband

1B. Adresbestanden gebruiken

U kunt adresbestanden alleen gebruiken wanneer u, de verzender, vooraf toestemming heeft gekregen om naar deze adressen (of telefoonnummers) elektronische berichten te versturen. Indien u geen bestaande klantrelatie heeft of geen expliciete toestemming kunt tonen, kunt u een adresbestand niet gebruiken.

U moet u goed laten voorlichten over de risico’s van het gebruik van een adresbestand van een ander. Vaak is dat niet legaal.

 

 

misschien heb je het al uitgezocht en ben ik nu de "forum wijsneus".. maar ik dacht dat risico neem ik maar.. het kan een dure aangelegenheid worden als je mailing als spam word aangemerkt..

Link naar reactie
  • 0

In het kader van de spam wetgeving lijkt het me inderdaad wel verstandig ervoor te zorgen dat je die mensen ook daadwerkelijk mag mailen natuurlijk. Anders gaat het potentieel een duur verhaal worden.

 

Wat het programma betreft waar ik aan refereerde, je kan de zaak schedulen en er zo voor zorgen dat er bepaalde batches uitgaan per kwartier, half uur, uur, etc.

 

Nog nooit problemen gehad met de provider door de zaak tactisch te versturen. Verzendingen tot 5000 stuks gedaan tot nu toe.

 

Maar per dag moet je toch zeker wel de helft kunnen versturen.

 

 

Mediascape - Hét adres voor betaalbare huisstijlen, reclame en websites.

We heten u van harte welkom op: www.mediascape.nl

Link naar reactie
  • 0

Die Emails zijn allemaal ingegeven met het vakje "deze email mag gebruikt worden voor commerciele doeleinden van xxxx en zijn partners" aangevinkt. Dan denk ik niet dat dat onder SPAM valt ?

Lees even de hele tekst op de door Roel aangegeven link. Daar staat bijvoorbeeld:

 

Ook vage beschrijvingen als 'u geeft toestemming voor de ontvangst van e-mails van dit bedrijf en partners' zijn niet ‘uitdrukkelijk’. Het moet duidelijk zijn waarvoor de ontvanger precies toestemming geeft.

 

Zeker bij dit soort aantallen zou ik dat goed nagaan voordat je begint te mailen ...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.