• 0

VOF gaat failliet door de kredietcrisis, wat nu?

Goedemiddag,

 

Ik en mijn man hebben een vof, dreigen nu failliet te gaan door de crisis. faillissement is aangevraagd dit kunnen we nog wel uitstellen omdat we net een gesprek hebben gehad met het IMK. Het IMK gaat ons waarschijnlijk geen lening geven omdat we niet weten wanneer de markt (aannemerswereld) weer aan gaat trekken. Wij hebben schuld bij de bank, een klein beetje loonbelasting en schulden bij diverse leveranciers. We proberen nu schuldhulpverlening aan te vragen en dan de wsnp in te gaan. We hebben een koophuis dat nu te koop staat de overwaarde is gelijk voor de bank, maar er blijft dan nog wel een restschuld over bij de bank. Weet iemand hoe een bank hiermee omgaat?

 

Verder wil ik graag weten hoe het minnelijke traject gaat, lukt dit meestal wel of niet? en hoelang kan het minnelijke traject duren voordat je daadwerkelijk in de wsnp zit?

 

Ik hoop dat iemand mij iets wijzer kan maken, alvast bedankt?

 

Groetjes ceetje

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dit zijn nare berichten. Ik hoop dat jullie er evengoed nog redelijk uit zullen komen.

 

Of een minnelijk traject kans van slagen heeft, is niet te voorspellen. Er zijn zoveel factoren die daarbij een rol spelen; sommige kun je invloed op uitoefenen, andere acteren volkomen buiten je macht. Je vragen in je openingspost zijn iets te algemeen van aard om antwoord op te kunnen geven.

 

Dit advies is aan anderen vóór je gegeven, dus nu ook aan jou: Probeer deskundig advies in te winnen, en verlaat je zeker niet op de medewerker van de Sociale Dienst in jouw gemeente. Neem eens contact op met Marco van de Maagdenberg, of met Steven Kroesbergen. Zij weten erg veel van insolventies en kunnen zeker beoordelen of een faillissement nog te vermijden is.

 

Sterkte in de strijd.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 105 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.