• 0

Ideal-aansluiting nog steeds niet geregeld!

Zoals al ergens anders gepost heb ik problemen met de aansluiting van Ideal. Of eigenlijk niet ik maar de webdesigner die gebruik maakt van psp Betaalzeker.

 

Drie weken terug is de 1e account aangemaakt die niet werkte waarna ik me er helaas mee heb bemoeid waardoor een 2e account gemaakt werd. Toen werd alles door de INg afgewezen omdat ik zelf geen zakelijke rekening heb bij de ING.

 

Afijn, weer een week verder een 3e account aangemaakt die ik moest testen maar niks niet, nada werkt.

 

Dus weer mijn (niet begripvolle) webdesigner gemaild dat het niet werkt waar hij mij vertelde dat dat waarschijnlijk komt door de eerste 2 accounts zodat ik de bank moest bellen of die al verwijderd waren en of de 3e account wel actief is.

 

Deze account is actief maar heeft geen aansluiting, hebben ze me verteld. En de andere accounts hebben niets met deze te maken.

Na al dat heen en weer gebel met bank en gemail met webmaker heb ik voorgesteld dat de webmaker zelf kontakt opneemt met de bank want ik zit er nogal blond tussenin.

Nu verwijt hij mij dat dit mijn schuld is, dat hij er vele uren in heeft zitten om te herstellen en dat hij zomaar niet gaat bellen alleen als het hem uitkomt en een prettig weekend.

 

Wat moet ik daar nu mee? Is het zo moeilijk om de bank te bellen en proberen voor het weekend de aansluiting te regelen?

 

Levert hij mij een niet deugelijk product? Wat kan ik her nou mee doen?

Heb ook gevraagd om beter in Google te komen om een sitemap: is niet nodig zegt hij! Is dat zo?

 

Afijn frustratie dus!

 

Iemand enig tip?

www.ukstreetwear.nl www.dogsstreetwear.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Wij spreken meestal af dat de klant de juiste gegevens aanlevert, sowieso werkt een bank vaak zeer weinig mee bij een derde partij omdat ze geen gegevens zoals wachtwoord mogen overhandigen, en terecht.

 

Wat je kan doen om het snel te fixen: Maak een Mollie account aan. Dat werkt snel en je kan vrijwel meteen ideal gebruiken.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Je stel behoorlijk wat vragen in een stukje. Zal proberen om je een eindje op weg te helpen.

 

Wat moet ik daar nu mee? Is het zo moeilijk om de bank te bellen en proberen voor het weekend de aansluiting te regelen?

 

Bellen is niet zo moeilijk lijkt me ;). Nee maar ik kan me ergens wel voorstellen dat de beste man een beetje gefrustreerd raakt. Hij maakt jou site waarschijnlijk voor een vast bedrag, en hoe meer uur het hem kost hoe minder het oplevert. Je gaat voor het weekend geen aansluiting meer regelen. Geloof mij maar dat gaat wat langer duren. Je moet namelijk ook nog testen...

 

Het beste is denk ik dat jij zelf even de zaken gaat regelen. Dus 2 accounts laten verwijderen. En opnieuw 1 goede werkende laten aanmaken. De gegevens hiervoor verzamelen en terugkoppelen aan de webdesigner.

 

Levert hij mij een niet deugelijk product? Wat kan ik her nou mee doen?

 

Ik denk niet dat dit het geval is. Zoals ook al beschreven hier boven door mij.

 

Heb ook gevraagd om beter in Google te komen om een sitemap: is niet nodig zegt hij! Is dat zo?

 

Volgens mij is het zo dat een sitemap niet echt meer nodig is. Echter kan deze vraag misschien beter beantwoord woorden door een SEO expert.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dank je voor de snelle actie.

 

De aansluiting is er al alleen hij werkt niet. En waarom is dat het niet werkt aan mij te verwijten?

 

Afijn, ik bel wel weer naar de bank om te vragen of die andere 2 echt verwijderd zijn en koppel dat wel terug naar de webdesigner.

 

En ik vind dat bij een webshop een werkend winkelwagentje hoort, niet waar?

 

Frustratie is nog steeds aanwezig. :-[

www.ukstreetwear.nl www.dogsstreetwear.nl

Link naar reactie
  • 0

Dank je voor de snelle actie.

 

De aansluiting is er al alleen hij werkt niet. En waarom is dat het niet werkt aan mij te verwijten?

 

Afijn, ik bel wel weer naar de bank om te vragen of die andere 2 echt verwijderd zijn en koppel dat wel terug naar de webdesigner.

 

En ik vind dat bij een webshop een werkend winkelwagentje hoort, niet waar?

 

Frustratie is nog steeds aanwezig. :-[

 

Nou dat het niet werkt, is niet aan jou te verwijten. Alleen kan je het beste er tussen gaan staan. Jij bent namelijk degene die het beste weet hoe je het wil hebben. Maar volgens mij begon in je openingspost over het feit dat de 3e account niet aangesloten is. Aan iDeal bedoel je?

 

Heb je een url gekregen van de ING? De iDeal Admin pagina? Daar kan je alles zien. Volgens mij kan je van daaruit zelfs een test draaien.

 

Dat men kan afrekenen is inderdaad een essentieel onderdeel van de webwinkel. Echter moet je je afvragen wat nu handig is. Stampij maken bij degene die het moet gaan maken, of het zelf gaan oplossen.

 

Succes!

 

P.S. Wanneer ben je begonnen met de ontwikkeling van het geheel?

Link naar reactie
  • 0

Nou, ik zit er goed tussen :-\

 

Ik heb net de Ing gesproken en die verteld me doodleuk dat het komt omdat Betaalzeker mijn niet ING rekening opgeeft en dat accepteren ze niet.

Betaalzeker zegt dat er geen ING rekening nodig is dus ga ik er vanuit dat zij erzelf tussen zitten en dan het geld doorsluisen naar mijn rekening.

 

Dus nu maar even naar Betaalzeker of niet?

 

De shop is 23-2 tot een start gekomen met de factuur van de wegdesinger.

 

Verwacht ik te snel iets ?

www.ukstreetwear.nl www.dogsstreetwear.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Wat je kan doen om het snel te fixen: Maak een Mollie account aan. Dat werkt snel en je kan vrijwel meteen ideal gebruiken.

 

Ik heb al een Mollie account maar wat moet ik dan doen? Dadelijk heb ik 2 dingen waar het fout gaat of waar ik op moet letten.

Ben helaas echt blond op dit gebied.

www.ukstreetwear.nl www.dogsstreetwear.nl

Link naar reactie
  • 0

Als je een Mollie account hebt is het in een paar uurtjes compleet in je webshop in te bouwen, als je Magento gebruikt zelfs met een plugin. Als je voor het weekend online wilt is dat dus een optie. volgens mij is betaalzeker overigens net zo'n partij. Vind het alleen vreemd dat daar geen installatie informatie staat. Bij Mollie vul je gewoon zelf een rekeningnummer in en klaar.

 

Of is betaalzeker van ING? Een afdeling betreft iDeal ofzo?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

- In je openingspost zet je dat ING je account heeft afgewezen omdat er ING rekening aan hangt..

- Nu vandaag hoor je weer van ING dat ze de account niet accepteren omdat er geen ING rekening aan hangt.

 

Vervolgens schrijf jij dat Betaal zeker zeg dat je geen ING rekening nodig hebt. Maar als je zowel de site als naar de algemene voorwaarden van Betaalzeker kijkt is het ING voor en ING na.. nergens praat betaalzeker op zijn site over andere banken..

 

Het lijkt mij dus een vrij voor de handligende conclusie dat je een ING rekening zult moeten openen om IDEAL via Betaalzeker te kunnen gebruiken. En jij waarschijnlijk verkeerd hebt begrepen (of verkeerd bent voorgelicht) dat je een rekening van een andere bank kunt aansluiten??

Link naar reactie
  • 0

Ja, je hebt gelijk, heb ook de AV gelezen en idd de ING is goed vertegenwoordigd. Maar bij mijn webdesigner kun je doorklikken op die Betaalzeker pagina en daar staat echt dat er geen ING rekening hoeft te zijn.

 

Ik ben nu ook benieuwd wat mijn webdesigner antwoord! ::)

www.ukstreetwear.nl www.dogsstreetwear.nl

Link naar reactie
  • 0

Mocht je er nou echt niet uitkomen, dan kun je natuurlijk altijd zelf iDEAL afsluiten bij de ING en dan zorgen dat iemand de implementatie voor je regelt voor een klein bedrag, op internet ruim vertegenwoordigd en te vinden voor 50-75 euro.

Zo ingewikkeld is het niet voor een ervaren webdeveloper hoor!

http://www.loqus.nl Internet diensten

Voor al u clientside webdevelopment, zencart webwinkels, ideal en multisafepay integraties. - http://www.linkedin.com/in/lennartwesdijk

Link naar reactie
  • 0

Om succesvol te worden moet er nog het een en ander gebeuren.

 

Je kunt je natuurlijk focussen op het niet voorhanden hebben van Ideal als betalingsmogelijkheid, maar je hebt voorlopig nog andere betaal mogelijkheden.

 

Misschien is het zinniger om eerst langs deze weg om commentaar te vragen op de wijze van inrichting van de site.

 

Bijv. Algemene voorwaarden zitten verscholen onder algemene informatie, waarom niet los met een tab.

 

Als ik de op de tab nieuws klik gebeurd er niks, is dit een fout of is er gewoon geen nieuws en laat dan de tab weg.

 

Slecht door Google gevonden te worden los je niet op met alleen een sitemap. Doe je iets met Adwords bijvoorbeeld?

 

Als aanpassingen niet op prijs gesteld wordt door je webdesigner, wordt het misschien hoog tijd om naar iets anders uit te zien als je het zelf niet kunt.

 

 

 

De Kanjer

Link naar reactie
  • 0

Niet iedereen hier begrijpt goed wat een PSP doet volgens mij. Een PSP is een partij die op bulk-niveau in overleg met hun bank iDeal transacties verzorgt voor andere bedrijven. Zij ontvangen het geld van jouw klanten en maken dit vervolgens binnen een vooraf afgesproken termijn naar jou over. Vaak zijn dit soort partijen goedkoper dan de banken zelf. De ING speelt hierin dus geen rol, want de iDeal aansluiting van Betaalzeker is er al en hoeft alleen in jouw website geïmplementeerd te worden. A.d.h.v. jouw subID komen de geldstromen op de juiste plaats uit.

 

Natuurlijk kan het dat Betaalzeker op een andere manier werkt (er zijn er die nog veel meer als tussenpersoon optreden tussen jou en je klant, erg vervelend), wat dat betreft kan het dus geen kwaad je even uitgebreid te laten informeren door Betaalzeker zelf over hun werkwijze. Als er van jouw kant inderdaad administratieve handelingen nodig zijn kun je die vervolgens zelf verrichten en kan het proces bespoedigd worden.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0

 

Je kunt je natuurlijk focussen op het niet voorhanden hebben van Ideal als betalingsmogelijkheid, maar je hebt voorlopig nog andere betaal mogelijkheden.

 

Misschien is het zinniger om eerst langs deze weg om commentaar te vragen op de wijze van inrichting van de site.

 

Bijv. Algemene voorwaarden zitten verscholen onder algemene informatie, waarom niet los met een tab.

 

Als ik de op de tab nieuws klik gebeurd er niks, is dit een fout of is er gewoon geen nieuws en laat dan de tab weg.

 

Slecht door Google gevonden te worden los je niet op met alleen een sitemap. Doe je iets met Adwords bijvoorbeeld?

 

Als aanpassingen niet op prijs gesteld wordt door je webdesigner, wordt het misschien hoog tijd om naar iets anders uit te zien als je het zelf niet kunt.

 

 

 

 

Je hebt gelijk er zijn nog andere betaalmogelijkheden maar ik verwachtte dat Ideal gewoon zou werken en nu duurt het erg lang.

Algemene voorwaarden zitten daar omdat ik geen ruimte meer heb om pagina's aan te maken. Jammer maar waar.

Net nog op Nieuws gekeken maar daar komt gewoon het nieuwtje te staan.

 

En Adwords; tja daar heb ik eergisteren een account voor aangemaakt, mijn 50 euro coupon gebruikt, 10 euro betaald en nu wordt er gezegd dat het budget op is. En ik weet (nog) niet hoe dat werkt. Is er een handleiding voor dummys?

 

@Lennart Wesdijk

Zo ingewikkeld is het niet voor een ervaren webdeveloper hoor

 

Ik hoop toch zo dat mijn webdesigner veel ervaring heeft. Maar hij gaat maandag naar de bank bellen dus we wachten af.

 

Iedereen bedankt voor de inbreng.

www.ukstreetwear.nl www.dogsstreetwear.nl

Link naar reactie
  • 0

Het spijt me om dit te moeten zeggen, maar ik heb het idee dat je webbouwer gewoon niet weet hoe het werkt en de schuld maar afschuift op een ander. Toegegeven, de technische handleiding van ideal verdient zeker geen schoonheidsprijs, maar als je het door hebt is het supersimpel. Er kan gewoon niets fout gaan ook al moet je toch aardig wat handleingen uitvoeren.

 

Vraag ik me trouwens ook af waarom een tussenpartij als betaalzeker wordt gebruikt. Je kunt toch heel makkelijk bij ing een rekening afsluiten en daar ideal aan koppelen? En de kosten van ideal vallen best mee.

 

Betreffende de sitemap: Het is wel handig, maar niet echt een vereiste. Als je site niet al te groot is en de links kloppen, komt google er zo ook wel uit. Alleen met een sitemap.xml bestand kun je nog meer informatie opgeven zoals welke pagina's wel of niet periodiek veranderen.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

heb niet het hele topic gelezen maar toch een reactie...

oplossing van probleem lijkt me vrij eenvoudig: andere PSP kiezen waarbij je niet zelf een ideal contract hoeft te sluiten (waarom zo en zo een eigen contract als je met een PSP werkt?? dan vervalt nut van PSP toch lijkt me?)

 

Kies een andere PSP en je hebt over 20 minuten een werkend ideal betaal systeem in je shop zonder dat je tal van contracten met je bank moet afsluiten.

Link naar reactie
  • 0

Mijn webmaker bood het in zijn pakket aan en toen ik vroeg of ik dat niet zelf met mijn bank kon regelen vertelde hij dat dat er erg kostbare klus was vanwege de zgn interface. En dat niet mogelijk is om een abnamro systeem in te bouwen is.

 

Tja, ik weet er niet veel van dus ga dan er mee akkoord.

 

Ondertussen leer ik wel heel veel van al dat gedoe erom heen en dat is natuurlijk ook niet slecht.

 

Maar goed, als het goed is belt hij morgen met de bank en hoop ik dat het snel is opgelost!

 

Dank jullie allemaal voor de reactie en tips.

 

Fijne zondag!

www.ukstreetwear.nl www.dogsstreetwear.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je meteen BETAALZEKER in de prullebak moet gooien:

 

Ik lees nl. op de site dat je 99 cent per transactie moet betalen.

Ik lees ook dat alle betalingen direct op jouw rekening komen, dus zul je via de ING ook nog bankkosten moeten betalen....Ik denk dat dat 10 cent is??? Dus 1.10 (2 gulden 20) om een betaling te ontvangen.

En zo werken veel PSP: Of je betaalt een abonnement per maand (war je niet altijd weer snel vanaf kan), PLUS bijv. 50 cent transactiekosten PLUS de bankkosten van stortingen op je eigen rekening..

 

Wij hebben een plugin gekregen van onze PSP: simpele installatie.

en we betalen maar 45 cent per transactie. Het geld komtwel op de rekening van de PSP, maar ik bepaal zelf of ik per dag/per week etc uitbetaald wil worden. Ik kan dat via een module aanvragen. Per aanvraag betaal ik dan 25 cent. Ook betalen wij voor creditcard transacties slechts 2,2% IPV 3,2%.

 

Ik zou er dus maar meteen een punt achter zetten; stuur mij een PM als je interesse hebt.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Sterker nog: Ik zou ook zeker de webbouwer in de prullenmand gooien :). Ten eerste heeft hij de klant verkeerd en nadelig ingelicht en ten tweede kan hij niet eens realiseren waarmee hij adverteert. Ik snap werkelijk niet hoe hij er bij komt dat er een dure interface moet worden gebouwd. Ideal levert dit allemaal al standaard mee en implementeren is in hooguit een uurtje gebeurd. Dan nog even de verplichte testen uitvoeren en there you go. Je hoeft niet eens fysiek contact te hebben met de bank, want alles gebeurt online. Als je puur en alleen ideal wilt aanbieden op je website zie ik totaal niet het nut van een psp in. Het is allemaal vervelend voor cvboxel, maar ik wil je aanraden om echt een andere webbouwer te gaan zoeken, die tenminste verstand van zaken heeft. Het gaat je heleboel tijd, pijn en ergernis schelen.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Als dat echt allemaal niet nodig is en het kan op een andere manier wil ik natuurlijk graag dat het snel op een andere manier gerelgd word.

 

 

Maar ik kan toch niet zomaar zeggen; nee, het moet anders of het moet niet meer?

 

Kan dat en mag dat en is dat wel netjes?

www.ukstreetwear.nl www.dogsstreetwear.nl

Link naar reactie
  • 0

Als dat echt allemaal niet nodig is en het kan op een andere manier wil ik natuurlijk graag dat het snel op een andere manier gerelgd word.

 

 

Maar ik kan toch niet zomaar zeggen; nee, het moet anders of het moet niet meer?

 

Kan dat en mag dat en is dat wel netjes?

 

Ik zou persoonlijk zelf niet weten waarom niet....hij heeft jou een dienst geleverd die niet naar behoren van de klant(jou) werkt....ik had er allang weggeweest hoor ....volgens mij ben je er toch al een aantal weken mee bezig.

 

De tijd die je er nu allemaal mee bezig bent om alles gedaan te krijgen van hem,en de dingen die je zelf uit moet zoeken had je anders kunnen spenderen aan marketing als je shop goed had gewerkt...Dus had de kans erin gezeten dat je meer verkocht zou hebben.

 

Nu nog even een kleine opmerking van mij kant uit...ik zie in je shop dat je een actie heb voor de 1e 7 klanten ...persoonlijk schrikt mij dat altijd af omdat er zo gezien word dat je dus eigenlijk nog maar vrij weinig klanten heb gehad.

 

Waarom bied je in de gehele maand mei niet een actie aan...en dan geen korting maar gewoon een gratis product (hondenshampoo,,een borstel etc etc)

 

In de mom van wegens enorm succes in de 1e maand dat onze shop open was willen we nu iedereen daarvoor een presentje geven

Link naar reactie
  • 0

Sterker nog, heb nog geen klant gehad. En het leek me een leuk lokkertje maar mss toch net verkeerd! :-[

 

Maar ik vind het wel een veel beter idee, dus ga het aanpassen. Bedankt! :)

 

En wegwezen....tja, dat kan altijd maar wat dan?

www.ukstreetwear.nl www.dogsstreetwear.nl

Link naar reactie
  • 0

Sterker nog, heb nog geen klant gehad. En het leek me een leuk lokkertje maar mss toch net verkeerd! :-[

 

Maar ik vind het wel een veel beter idee, dus ga het aanpassen. Bedankt! :)

 

En wegwezen....tja, dat kan altijd maar wat dan?

 

Heb ook zeker niet gezegd dat het verkeer is :) eigen ideeen kunnen in mijn ogen nooit verkeerd zijn alleen andere kunnen misschien beter zijn.

 

Ik zou met aanpassen even wachten tot er misschien meer op gereageerd hebben ...is namelijk ook maar idee van mij he en weet natuurlijk niet of het werkt .

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

ik wil ook nog even wat vragen: ben eigenlijk beneiwd wat je voor de shop betaald hebt; ik zie zojuist weer een reaktie van iemand die zegt dat je ook de webbouwer maar in de prubllebak moet gooien....en ik denk dati ie wel gelijk heeft.

Het design ziet er erg rommelig uit vind ik zelf, en ben daarom even beneiuwd of je de hoofdprijs betaald hebt.

 

want net als de andere reageerder zou ik je daarom het volgende aanbevelen:

Wat vind je zelf van het eindprodukt? Als je andere verwachtingen had, zou ik de kans aangrijpen om de order te annuleren. Dat kan nl. maar je meot het dan wel zo doen:

 

Je stuurt hem nu een aangetekende brief en stelt hem in gebreke (wil ik evt. voor je schirjven hoor). Je geeft hem 30 dagen de tijd om de opdracht af te maken. Als dan na d30 dagen de site nog niet klaar is, dan beeindig je (ook via een aanetekende brief) de overeenkomst en eis je je geld terug. En dat recht heb je wettelijk gezien. Ik heb ditzelfde ook meegemaakt, enheb uiteindelijk ook mijn gelijk via juridisch weg gekregen.

 

Stuur dus in elk geval morgen die aangetekende brief; het kan nooit kwaad. want als het na 3 dagen nog niet geregeld is, hoef jij niet meer te wachten. Als het wel geregeld is, dan is het prima toch??

 

Succes! Ik kom er morgen nog even op terug.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 241 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.