Ik woon deels in Nederland en deels in Frankrijk. Ik heb een eenmanszaak in NL. Tot nu toe ben ik ingeschreven in Nl.
In NL hebben we nu ons huis verkocht met de bedoeling om in Frankrijk te gaan wonen. Mijn eenmanszaak wil ik graag in NL houden om daaruit activiteiten te verrichten. Nu heb ik tegengestelde berichten gehoord en gelezen over hoe dit is te realiseren. ??? De berichten zijn als volgt samen te vatten:
1. Alleen als je in NL woont kun je een NL-eenmanszaak hebben.
2. Als je maar een adres hebt in NL (postadres?) kun je de eenmanszaak voortzetten.
Weet iemand hoe het precies zit: kun je emigreren en een eenmanszaak in NL aanhouden?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
HenkF
HenkF
Beste leden,
Ik woon deels in Nederland en deels in Frankrijk. Ik heb een eenmanszaak in NL. Tot nu toe ben ik ingeschreven in Nl.
In NL hebben we nu ons huis verkocht met de bedoeling om in Frankrijk te gaan wonen. Mijn eenmanszaak wil ik graag in NL houden om daaruit activiteiten te verrichten. Nu heb ik tegengestelde berichten gehoord en gelezen over hoe dit is te realiseren. ??? De berichten zijn als volgt samen te vatten:
1. Alleen als je in NL woont kun je een NL-eenmanszaak hebben.
2. Als je maar een adres hebt in NL (postadres?) kun je de eenmanszaak voortzetten.
Weet iemand hoe het precies zit: kun je emigreren en een eenmanszaak in NL aanhouden?
Ik hoor graag een reactie!
Hartelijke groet,
Henk
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/26408-eenmanszaak-en-emigratie-postadres-of-niet/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag