• 0

KVK of niet??

We hebben de mogelijkheid om via een bedrijf wat bij te verdienen door de uiteindelijke levering van hun goederen aan de klant te verzorgen.

Ik heb al wat sites bekeken en kom nog geen antwoord op mijn vraag/vragen tegen.

 

Kunnen we dit zo doen of hebben we een inschrijving bij de KVK nodig, hoe zit het met belastingen en misschien zitten er nog wat haken en ogen aan?

 

Kan iemand mij een antwoord geven en/of heeft iemand hier ervaring mee?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

We hebben de mogelijkheid om via een bedrijf wat bij te verdienen door de uiteindelijke levering van hun goederen aan de klant te verzorgen.

Ik heb al wat sites bekeken en kom nog geen antwoord op mijn vraag/vragen tegen.

 

Kunnen we dit zo doen of hebben we een inschrijving bij de KVK nodig, hoe zit het met belastingen en misschien zitten er nog wat haken en ogen aan?

 

Kan iemand mij een antwoord geven en/of heeft iemand hier ervaring mee?

 

Heb er niet veel verstand van maar schieten bij het lezen van je post toch wat dingen te binnen.

 

De opdrachtgever...hoe wil die het gaan doen?

 

De goederen die je gaat vervoeren....hoe zit het qua transportverzekering.

 

Ga je het met een voertuig van je opdrachtgever doen?....want denk als je het met je eigen voertuig gaat doen dit bij je verzekering aan moet geven.

 

Als je het allemaal netjes met kvk en zo gaat doen...al gedacht aan arbeidsongeschiktheidsverzekering?

 

 

 

Wat bij te verdienen?..

Link naar reactie
  • 0

Op basis van deze, wel heel beperkte informatie zou het zomaar kunnen zijn dat hier gewoon sprake is van een (al dan niet fictieve) dienstbetrekking. Zoek eens op VAR of verklaring arbeidsrelatie. Op het aanvraagformulier wordt een heleboel informatie gevraagd. Als je die gegevens zoals die zich bij jou voordoen hier uitschrijft, dan heb je kans dat er hier een antwoord gegeven wordt waar je ook iets aan hebt.

 

De kwaliteit van de reactie is sterk afhankelijk van de kwaliteit van de vraag.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

De kwaliteit van de reactie is sterk afhankelijk van de kwaliteit van de vraag.

 

..en uiteraard van de kennis van de beantwoorder.

Daarom heb ik de vraag ook hier gesteld. En uiteraard wil ik niet 'alles' gaan vertellen.

 

Inmiddels was de KVK weer open en daar vertellen ze dat je bij een verkoop "op regelmatige basis" inschrijfplichtig bent bij de KVK. Dit betekent dat als je elke week/2 weken goederen verkoopt, je moet inschrijven.

Wel werd aangegeven dat je het eerst kunt aankijken hoe het gaat lopen en dat je je daarna met terugwerkende kracht kunt inschrijven.

Ook is aangegeven dat het wel zo netjes is om de gemeente in te lichten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.