Wereldrecordpoging Stoelmassage

Aanbevolen berichten

Tijdvak staat in je handtekening, maar wat is de locatie? Deze staat verscholen in de tekst. Misschien handig om deze beide in de titel (of in het algemeen aan het begin van aankondigingen) te communiceren.

 

Groet.

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Romano, niet om je plan de grond in de duwen, maar moet je dat niet zeker weten?

"Dat denk ik niet" klinkt niet echt overtuigend toch? Heb je iets op papier?

Aanvankelijk was ik bij deze “wereldrecordpoging” nog benieuwd naar de ontwikkelingen maar dat zwakt bij mij wel af moet ik eerlijk zeggen. Ik krijg zo indruk dat er veel reclame is gemaakt voor een flauw aftreksel van een wereldrecord.

Wgrb komt waarschijnlijk niet en je bent niet eens zeker dat het wel een erkend record wordt?

Hoe draag jij dit nu uit naar buiten en nog belangrijker, ben je niet bang dat het zo als een mislukking eindigt?

 

Ronny

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie

Da's niet helemaal in overeenstemming met "ligt eraan of Guinness de recordpoging gaat erkennen", maar goed...

 

Je weet dus op dit moment, minder dan een maand van tevoren, nog niet of er iemand van Guiness aanwezig zal zijn, wat dat eventueel gaat kosten, en of er uberhaupt sprake is van een erkende wereldrecordpoging?

 

Ik blijf bij mijn vorige conclusie...

Link naar reactie

Nodig die Amerikaan uit en ga samen fijn tot zondagmiddag 15.00 uur staan masseren. Vraag je locatiesponsor om een filmmarathon met drie films voor twee prijs en probeer dit zo spoedig mogelijk met de gemeente af te kaarten.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Guinness World Record Checklist

...Examples of proposals we do not accept:

Massage marathon (impossible to regulate what constitutes a massage as the person attempting the record would have to maintain a style and form)...

 

 

Weet ik, echter gaat het hier om een niet gespecificeerde vorm van massage volgens het GWR (over gemailt van te voren) en dat je het niet zou kunnen tellen.

 

Er bestaat namelijk al wel een wereldrecord voetreflexmassage in dezelfde categorie als ik doe.

Link naar reactie

Ronnie,

 

Ik heb zoals gezegd van te voren met Guinness gemaild, waarbij ze al te kennen gaven dat voor een andere vorm massage (voetreflex) een soortgelijk record staat. Het gaat er om of het Meetbaar is wat je doet, een reeks van handelingen die je vast kan leggen (is gedaan aan de hand van foto's) en de mensen worden gevraagd een handtekening ter getuigenis te zetten dat ze een stoelmassage hebben gehad. Tijdens het gehele record kun je maar 1 massage krijgen. De erkenning vanuit Guinness is nog niet zeker gesteld, echter: ik heb meerdere claims ingediend en heb al bijvoorbeeld wel een claim terug gekregen die later ingediend is, maar is afgekeurd. Een deze dagen moet ik een definitieve uitslag krijgen.

Daarnaast is het voor mij niet het meest belangrijke dat Guinness het wereldrecord erkent; de gehele poging word opgenomen en kan bijvoorbeeld gedeponeerd worden bij World Records Academy. Gezien er op deze manier niet eerder een record is gedaan, is het altijd een record.

Ik ben dus absoluut niet bang voor een mislukking en draag het net zo goed uit naar buiten. Ik ben richting de media, sponsors en partners ten alle tijden eerlijk geweest hoe de aanvraag loopt en heb ook zeker nog niet vermeld dat Guinness de poging gaat erkennen. Echter kun je n.a.v. beeldmateriaal straks niet ontkennen dat de recordpoging heeft plaats gevonden en ook al komt er niemand van Guinness, dan zal ik alsnog zorg eraan dragen dat er een onafhankelijke timer komt.

Link naar reactie

Zojuist een e-mail gekregen van Guinness World Records; Daarin staat dat er een vergelijkbaar record bestaat, maar niet gelijk zoals ik deze in heb gediend. In principe heb ik nu wel alle papieren rond om te kunnen starten, maar heb toch even weer met Guinness contact opgenomen dat het niet bij mij gaat om zoveel mogelijk mensen tegelijkertijd te masseren, maar zoveel mogelijk mensen in 24 uur. Nog even afwachten dus.

Link naar reactie

Ik sta er versteld van dat je er zoveel aandacht mee krijgt. Ik vind zoveel mogelijk mensen in 24 uur wel een slap aftreksel van degene die het 50 uur achter elkaar heeft volgehouden. Het maakt volgens mij zoveel uit wie je masseert en hoeveel mensen het zijn. Het zware aan een recordpoging is het volhouden er van. Ik zou als ik jou was het dan gelijk goed aanpakken en echt het wereldrecord gaan verbeteren. 60 uur achter elkaar gaan masseren dus.

 

Het zou dan ook aardig zijn om het bedrag wat Costa John voor het goed doel heeft ingezameld ($ 15 000) te overtreffen.

 

Lees ook http://blog.therapy-agency.co.uk/2010/02/world-record-for-longest-massage.html eens.

 

 

Link naar reactie
Echter kun je n.a.v. beeldmateriaal straks niet ontkennen dat de recordpoging heeft plaats gevonden en ook al komt er niemand van Guinness, dan zal ik alsnog zorg eraan dragen dat er een onafhankelijke timer komt.

 

Maar da's nog niet hetzelfde als een wereldrecord. Volgens Guiness moeten ze eerst je poging erkennen, en als ze dat doen sturen ze je guidelines waar je je aan zult moeten houden, of er nu iemand van Guiness bij aanwezig is of niet. Aangezien je poging nog niet erkend is weet je niet wat die guidelines zullen zijn en heb je dus ook geen idee of je je er aan zult kunnen houden.

 

Het is niet dat ik je een wereldrecord misgun - integendeel. Als iemand daadwerkelijk iets weet te presteren wat geen mens op deze aarde ooit heeft weten te presteren heb ik daar, in wisselende mate, respect voor (de wisselende mate heeft hier betrekking op records als 'zoveel mogelijk hotdogs eten in 30 minuten terwijl je in je ondergoed en op je hoofd staand op een doedelzak Yankee Doodle achterstevoren speelt').

 

Het feit dat je het al breeduit aankondigt als wereldrecordpoging terwijl je alles wat daar bij hoort nog lang niet rond hebt, terwijl je dat juist van tevoren zou willen aftikken, doet ergens bij wat meer wantrouwige ingestelde geesten wellicht toch het lichte vermoeden rijzen dat het je helemaal niet om het record gaat maar alleen maar om de publiciteit. O.o

 

Amirite?

Link naar reactie

Maarten,

 

Ik heb tegelijkertijd meerdere recordpogingen ingediend, waaronder ook zo lang mogelijk stoelmassage door een individuele masseur. Deze is door Guinness afgekeurd. Voor mij een reden om niet de John in te halen.

 

Peter,

 

Ik snap je bezwaarpunten. Echter denk ik daar dus anders over. Guinness is een orgaan die recordpogingen erkent. Ik heb in mijn communicatie nergens staan dat Guinness de wereldrecordpoging erkent, maar dat er een aanvraag loopt. Ik ken de guidelines van Guinness en heb dus van een bepaald record deze binnen. Gezien de poging zoals ik hem heb ingediend, is er nog niet; het betreft dan ook een nieuwe categorie dus zit ik eigenlijk altijd goed. Maar heb dus nu een e-mail terug eerst nog voor een ander record, die mogelijk later dit jaar plaats gaat vinden.

Ik kondig het dan ook zeker aan als wereldrecordpoging; omdat het het ook is, al dan niet erkent door Guinness, want zoals ik al zei is er nog een 2e organisatie waarbij je het kan registreren. Daarnaast is het waar dat de recordpoging is ingesteld om publiciteit te verwerven. Daar heb ik naar media dan ook geen enkel geheim van gemaakt. Echter is het niet enkel publiciteit. Ik wil namelijk mensen ook laten ervaren hoe ik dan masseer en als ze dan het als prettig ervaren, kunnen ze op een later tijdstip alsnog een afspraak maken.

Link naar reactie
Ik snap je bezwaarpunten. Echter denk ik daar dus anders over.

 

Ja, dat is duidelijk, maar ik denk dat de meeste mensen van mening zijn dat als je een wereldrecordpoging gaat doen, je in ieder geval vooraf regelt dat die poging in ieder geval door een of andere instantie serieus genomen gaat worden voordat je er de publiciteit mee zoekt, en dat blijkt hier absoluut niet het geval te zijn. Integendeel.

 

Ondanks dat ben je wel weer zoals gebruikelijk met veel toeters en bellen overal aandacht aan het trekken, heb je een weblog voor dit 'evenement' ingericht, en heb je zelfs sponsors geregeld - weten die al dat het geen officiele poging is en ze dus eigenlijk alleen maar een deel van jouw zelfpromotie voor je betalen?

Link naar reactie

Niet dat ik daar aan twijfelde, maar toch prettig om te horen. Nu alleen nog wat eerlijker communiceren, want op je Hyves pagina of je weblog staat niets over die onzekere status van je poging.

 

Citaat uit mijn laatste blog van 10 mei jl.;

... Ik wil er dan ook helemaal voor gaan. Met of zonder erkenning van Guinness World Records, die een dezer dagen meldt of ze mijn wereldrecordpoging gaan erkennen. Het is dan nog even duimen, maar dat komt goed. ....

 

Ofwel, maak er totaal geen geheim van. Hyves is een verlengstukje; maar doe ik geen berichtgeving van ontwikkelingen; daarbij worden mensen naar de blog verwezen. Dus ook in mijn communicatie zit het ook wel goed naar buiten.

 

Qua onzekere status; Het is onzeker of Guinness het gaat erkennen, het is niet onzeker dat ik het ga doen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.