• 0

Prive parkeren met zakelijke auto

All,

 

Ik parkeer mijn zakelijke auto voor wat betreft zakelijk ritten en het bijbehorende parkeren via Parkmobile en ontvang daarvoor een maandelijkse factuur.

 

Prive parkeren doe ik nooit via parkmobile om het onderscheid zakelijk en prive zuiver te houden.

 

Nu zei een collega ondernemer tegen mij dat ook prive parkeren met de zakelijk auto als kosten van de winst kunnen worden afgetrokken.

 

Klopt dit? Ik heb tot nu toe alle prive parkeerkosten met mijn zakelijke auto vanuit mijn prive betaald dat zou wel zonde zijn als blijkt dat ik dat eigenlijk ook kan opvoeren in mijn boekhouding.

 

Ps ik betaal 25% bijtelling over de nieuwwaarde van mijn zakelijke auto.

 

Alvast bedankt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Nu zei een collega ondernemer tegen mij dat ook prive parkeren met de zakelijk auto als kosten van de winst kunnen worden afgetrokken.

 

Klopt dit? Ik heb tot nu toe alle prive parkeerkosten met mijn zakelijke auto vanuit mijn prive betaald dat zou wel zonde zijn als blijkt dat ik dat eigenlijk ook kan opvoeren in mijn boekhouding.

 

Ik denk toch dat de fiscus een andere mening heeft dan je collega ondernemer. ;)

 

Alleen zakelijke kosten zijn aftrekbaar, en dan alleen volgens de regels van de BD, zie http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/ondernemen_kosten/ondernemen_kosten-09.html#P90_9235 .

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Fred,

 

Dank voor je reactie.

 

Het gaat om een zakelijke auto (geen lease) Was ooit mijn prive auto die ik heb ingebracht in mijn eenmanszaak. Hier betaal ik 25% bijtelling over en de verzekering, de brandstof, het onderhoud en de wegenbelasting trek ik volledig af als zakelijke kosten.

 

Ps ik rijd meer dan 500 km prive per jaar met deze zakelijk auto.

 

Bliift dus nog steeds de vraag waarom mag ik de het prive deel van bijv. de brandstof wel verrekenen met de winst en de prive parkeerkosten niet.

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Fred. Die 19 ct vergoeding gaat hier niet op omdat hij de auto zakelijk heeft gezet. Dat kan alleen met een priveauto.

 

De vraag lijkt moeilijk maar het antwoord is simpel.

 

De privé gereden kilometers worden ook met zakelijk geld betaald. Dus kun je ook het privé parkeren als zakelijke kosten inbrengen. Het betreft alle gemaakte kosten die je met je auto maakt.

- Afschrijving

- Brandstof

- BTW-deel privé (12% van 25%)

- Parkeergelden

- Onderhoud

- Verzekering

- Wegenbelasting

 

Over de bijtelling heeft Joost hier al mooie stukken geschreven.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Fred. Die 19 ct vergoeding gaat hier niet op omdat hij de auto zakelijk heeft gezet. Dat kan alleen met een priveauto.

 

De vraag lijkt moeilijk maar het antwoord is simpel.

 

De privé gereden kilometers worden ook met zakelijk geld betaald. Dus kun je ook het privé parkeren als zakelijke kosten inbrengen. Het betreft alle gemaakte kosten die je met je auto maakt.

- Afschrijving

- Brandstof

- BTW-deel privé (12% van 19% van (nieuwwaarde)25%)

- Parkeergelden

- Onderhoud

- Verzekering

- Wegenbelasting

 

Over de bijtelling heeft Joost hier al mooie stukken geschreven.

 

Pfft... ik had het net niet kompleet opgeschreven..... ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 275 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.