• 0

Welke tip, kritiek of uitspraak heeft je aan het denken gezet?

Soms zegt iemand wat tegen je, in de vorm van een advies, tip, kritiek of zomaar als een zin in een gesprek, wat blijft hangen. Soms zelfs zonder dat het een bedoeling had, blijf je er over nadenken en scherpt het hoe je de zaken in je bedrijf aanpakt of de keuzes die je maakt. Soms weet je niet eens meer waar je het gehoord hebt, maar het heeft je ideeën wel gevormd. En soms hoef je het er helemaal niet mee eens te zijn, maar als het je aan het denken zet over wat je aan het doen bent en hoe je je bedrijf aan het opbouwen bent, dan is het sowieso de moeite waard geweest het te horen.

 

Het lijkt me dan ook interessant te horen wat jullie ooit te horen hebben gekregen, wat je flink aan het denken heeft gezet! Wie weet zetten we elkaar daar weer mee aan het denken!

 

Bij deze een aantal (geparafraseerde) zinnen die dit tot gevolg hadden voor mijzelf:

 

[*]Zorg ervoor dat je niet alleen in je bedrijf werkt, maar vooral aan je bedrijf.

 

[*]Zorg dat je zo snel mogelijk feedback van de markt op je ideeën krijgt. Al is het maar met een paar screenshots of een mondelinge toelichting: die eerste feedback is ontzettend waardevol en moet je zo snel mogelijk proberen te krijgen.

 

[*]Elk succesvol bedrijf heeft een schaalbaar en herhaalbaar basisproces, wat in het klein werkt maar net zo goed werkt op 100 of 1000 maal grotere schaal.

 

[*]Op het internet zijn de meeste succesvolle bedrijven platforms, met eromheen een heel ecosysteem van partijen die op dat platform voortbouwen.

 

[*]Voor je verkoop succesvol door iemand anders kunt laten doen, moet je eerst zelf weten hoe je iets moet verkopen. Slecht zelf de sales learning curve zodat je zelf weet hoe iets op een goede manier verkocht moet worden.

 

[*]Als oprichter van een bedrijf ben je, met het voorbeeld wat je zelf stelt, voor 90% verantwoordelijk voor de bedrijfscultuur.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

22 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat ik in het begin van een project super enthousiast was en zodra het project opgeleverd is m'n koppie naar de volgende projecten zet. Gelukkig hebben we dat nu om kunnen draaien en ontstaan er ook hele gave dingen uit bestaande projecten die daarop voortborduren.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

- Rijkdom is je geboorte recht - Bodo Schaffer: "bereik je eerste miljoen in 7 jaren"

- ik heb liever vijf mensen om me heen tien keren failliet te zijn gegaan dan tien die 40jaren als sigarenboer actief zijnde geweest

- durf opnieuw te beginnen na vallen Randy Komisar

- durf te gokken. Alles wat op deze wereld tot heden bereikt is is ooit met één enkel idee begonnen

- kansen creëer je, komt niet naar je toegelopen

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

- Rijkdom is je geboorte recht - Bodo Schaffer: "bereik je eerste miljoen in 7 jaren"

 

Ik ben nu ook benieuwd of het je gelukt is om in 7 jaar miljonair te worden :)

 

De strategie van Schaffer (ik heb het boek ook gelezen) is onder meer gebaseerd op beleggen in aandelen. De AEX staat 7% hoger ten opzichte van 7 jaar geleden. Daarbij kan nog wel dividend opgeteld worden. Ben benieuwd of het iemand is gelukt met dergelijke magere rendementen miljonair te worden. Kwestie van stock-picking ???

Link naar reactie
  • 0

[quote

Ik ben nu ook benieuwd of het je gelukt is om in 7 jaar miljonair te worden :)

 

Dat bedoel ik, je hoort men vaker zeggen:"je vergelijkt appels met peren". De wetenschapper gaat die vergelijking inhoudelijk analyseren en Jan modaal neemt dat letterlijk aan.

Link naar reactie
  • 0

There is no shortcut to succes:

 

Regels voor succes;

- Wees sterk

- Doe je huiswerk

- Vertrouw op je gevoel

- Denk Groots

 

Deze tekst hangt naast mijn bureau. Het helpt mij er aan dat je hard moet werken voor alles en dat het je (helaas) niet komt aanwaaien.

www.interieurinspiratie.nl de website voor inspiratie en praktisch advies voor inrichting van uw babykamer, kinderkamer, woonkamer of tuin.

Link naar reactie
  • 0

Eerst Zien dan Geloven

 

Klinkt afgezaagd, maar in mijn internetcarriere heb ik al aardig wat zakenlieden meegemaakt die mooie dingen voorspelden en vervolgens fantasten bleken te zijn. Fascinerend fenomeen overigens. Iemand doet zich voor als succesvol zakenman, wil wel met je in zee gaan en vervolgens verdwijnt die van de aardbodem!

Zelf hypotheek afsluiten scheelt een paar duizend euro. Zie http://www.executiononlyhypotheek.net/

Link naar reactie
  • 0

"belangrijke" mensen zijn ook gewoon mensen, ook zij moeten weleens poepen

alleen jij kan je eigen geluk creëren

ben je chagrijnig? besluit dan gewoon om vrolijk te zijn

na ieder hoogtepunt is weer een hoger doel, na ieder dieptepunt kan je nog dieper zakken

Marije Miggiels

ZaakM, Zelfstandig Administratie Advies Kantoor Miggiels te Den Bosch

Uw bedrijfsmatige administratie goed geregeld!

http://www.zaakm.nl

Link naar reactie
  • 0

Franciscus van Assisi: Preach the gospel at all times....use words if necessary.

en

Liever staande sterven dan op de knieën leven...

www.muscatmeijer.nl MUSCAT MEIJER Juristen biedt een compleet dienstenpakket aan ondernemers in het MKB. Wij buigen ons graag over uw juridische, fiscale en administratieve vraagstukken. U kunt daarbij rekenen op een professionele aanpak en creatieve oplossingen waar dat in uw belang is.

Link naar reactie
  • 0

Hierbij een paar uitspraken die mij wel bezig hebben gehouden:

 

Paul Fentener van Vlissingen : Ondernemers zijn ezels (hele boekje is autobiografisch erg boeiend)

Martijn van Oorschot : Er zijn in dit land maar 50 goede adviseurs en daar hoor jij niet bij.

Kyrill Gooseff : De context maak je zelf (Wat je ziet van de omgeving is altijd je eigen interpretatie)

Alexander Maas : 2 keer zo groot is niet 2 keer zo goed

Jaap Peters: De vergelijking is niet altijd omkeerbaar.

 

Voorts vind ik alle gesprekken met mensen boeiend, alleen al omdat ze toch altijd weer door een andere bril naar hetzelfde kijken. Van ieder gesprek steek ik dus een beetje op van de oneindige hoeveelheid manieren om iets te bekijken. Dat klinkt zweverig, maar is het zeker niet. Het gaat namelijk over de waarheid en die is (vaak te) hard.

 

Henk de Greef

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Even aanvullend : Ik heb de halve muur volgeplakt met quote's uit de ondernemerskalender :

 

Weet niet of het dezelfde is maar toch :

 

"Ondernemen is...... Soms een feestje en soms een achtbaan"

 

En vooral die achtbaan sprak mij persoonlijk genoeg aan, om de spreuk te bewaren.

Link naar reactie
  • 0

Ik loop al een tijdje met wat uitgewerkte ideeen om zelf te produceren. 3 in totaal. Het plan was om deze 1 voor 1 in uitvoering te brengen en aangezien ik niet snel (meer) over 1 nacht ijs ga heb ik bij een aantal kennissen om hun mening gevraagd van mijn plannen. Dit is denk ik de eerste goede les die ik uit fouten in het verleden heb geleerd.

 

Hieruit kwam al vrij snel naar voren dat ik een roze bril op had. De kans dat 1 van de 3 zou lukken wordt door velen als nihil beschouwd omdat je je gewoon maar met 1 ding serieus kan bezighouden en tot succes maken.

 

Dus; als je iets wilt doen, hou het simpel, laat je niet verleiden tot andere en misschien wel betere kansen in eerste ogenschouw. Dit werkt alleen maar een mislukking in de handen. Werken en tegelijkertijd een bedrijf opzetten is hier denk ik een goed voorbeeld van. Natuurlijk ook als je niet in loondienst werkt en al andere zaken doet.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 185 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.