• 0

Contract webshop stilzwijgend verlengd: mag dit zomaar of kan ik hier van af?

Ik ben een jonge onderneemster en ben vorig jaar een webwinkel gestart met een programma dat op internet word aangeboden voor 19 euro per maand. Nu het allemaal wat serieus begint te worden en ik de kosten uiteindelijk toch best veel vind owrden ( 238 euro per jaar ) heb ik besloten een website helemaal naar eigen wens te laten maken.

 

Nu heb ik vorig jaar het contract afgesloten op 30-3-2009. Nu kreeg ik de factuur voor de periode van 30-3-10 t/m 30-6-10. Ik dacht: dan betaal ik deze nog, en dan kan ik de nieuwe site per 1 juli online doen. Nu heb ik dus 3 weken terug mijn contract opgezegd, maar blijkt dat het jaarcontract stilzwijgend is verlengd, en ik nu dus nog 9 maanden moet doorbetalen omdat ik niet 3 maanden van te voren het jaarcontract heb opgezegd.

 

Mijn vraag is dus: mag dit? 3 maanden vooraf opzeggen is zoiezo al vreemd. Daarnaast heb ik nooit een brief gekregen dat het contract stilzwijgend verlengd zou worden.

 

Ik weet dat de nieuwe wet alleen geldt voor telefoon en internetaanbieders. Valt dit ook onder internetaanbieder, of word daarbij alleen de providers gerekend, en niet de bedrijven die , zoals deze, alleen programma`s aanbieden.

 

Hopenlijk heeft iemand hier verstand van en kan mij een antwoord hierop geven.

 

Alvast bedankt!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

INu heb ik vorig jaar het contract afgesloten op 30-3-2009. Nu kreeg ik de factuur voor de periode van 30-3-10 t/m 30-6-10. Ik dacht: dan betaal ik deze nog, en dan kan ik de nieuwe site per 1 juli online doen. Nu heb ik dus 3 weken terug mijn contract opgezegd, maar blijkt dat het jaarcontract stilzwijgend is verlengd, en ik nu dus nog 9 maanden moet doorbetalen omdat ik niet 3 maanden van te voren het jaarcontract heb opgezegd.

 

Mijn vraag is dus: mag dit? 3 maanden vooraf opzeggen is zoiezo al vreemd. Daarnaast heb ik nooit een brief gekregen dat het contract stilzwijgend verlengd zou worden.

 

Ja dat mag en bij zakelijke contracten is een opzegtermijn van 3 maanden heel gebruikelijk / veelvoorkomend..

enne het heet niet voor niets stilzwijgende verlenging.. als ze je een brief sturen is het niet stilzwijgend meer..

 

Ik weet dat de nieuwe wet alleen geldt voor telefoon en internetaanbieders. Valt dit ook onder internetaanbieder, of word daarbij alleen de providers gerekend, en niet de bedrijven die , zoals deze, alleen programma`s aanbieden.

 

met internetaanbieders word inderdaad internetproviders bedoelt en niet iedereen die iets aanbied op internet..

Het klopt dat er een wet in behandeling is die een einde maakt aan stilzwijgende verlenging maar volgens mij geld dat voorstel alleen voor particulieren (consumenten) en niet voor bedrijven..

 

Neemt niet weg dat het een herkenbaar probleem is dat je contracten onverwacht verlengd blijken te zijn. Het beste advies dat ik je kan geven is om als je een contract aangaat gelijk te controleren wat de einddatum is en hoe lang de opzeg termijn is, en dan in je (electronische) agenda een (terugkerende) afpspraak / reminder te zetten om je te herinneren aan de naderende opzegtermijn van een contract. Je kunt eventueel ook 1 document maken met al je contracten, de einddatum en de opzegdatum en dit bestand elke maand of elk kwartaal bekijken op contracten die gaan vervallen.

 

 

Voor dit geval zou ik zeggen, het contract nu toch opzeggen tegen de eerst volgende mogeliikheid (waarschijnlijk 30-3-2011) zodat je het eind van dit jaar niet nog eens vergeet. Vraag ook of ze een bevestiging van de opzegging sturen wel zo handig om te hebben als er toch volgend jaar weer een factuur komt..

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor uw reactie.

 

Inmiddels heb ik al opgezegd, en hiervan ook een bevestiging gekregen. Jammer dat het niet onder de nieuwe wet valt. Helaas ben ik bang dat het me toch nog 180 euro gaat kosten dan voor 9 maanden. Balen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

[...]voor 19 euro per maand. Nu het allemaal wat serieus begint te worden en ik de kosten uiteindelijk toch best veel vind owrden ( 238 euro per jaar ) heb ik besloten een website helemaal naar eigen wens te laten maken.

Ik zag dit stukje naast je vraag. Hoe denk je goedkoper uit te zijn? Magento hosting alleen al om een voorbeeld te noemen kost al meer?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Weet niet of dat goed draait op shared hosting, zie ook dit topic over Magento bijvoorbeeld: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=3;action=display;threadid=26244

 

Als de zaken goed gaan en je stapt op een dergelijke oplossing over met een vriend die wel even een webshop fixed dan heb ik altijd een beetje argwaan. Ga er vanuit dat die vriend er geen geld voor vraagt want anders is je budget sowieso weg?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Dat draait prima hoor, geen probleem. Mijn vriend vraagt er idd geen geld voor. Het programma van prestashop is vrij gemakkelijk, dus ik zet er zelf de producten e.d. op. Het enige wat hij doet is extra modules, ideal e.d. installeren. Op zich is er niet veel verandering als met mijn huidige aanbieder, alleen heb ik nu dus een gratis programma waar je nog meer mee kunt ook, super toch?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 264 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.