• 0

Dispuut over tekst in contract hosted Callcenter systeem

Ik heb een contract aangeboden gekregen voor gebruik van een Callcenter systeem wat elders gehost wordt. Vanuit ons kantoor wordt er ingelogd en bellen wij via de leverancier naar klanten in Nederland.

 

Nu zijn wij bezig om de facturen nader te bekijken en merken dat wij zowel betalen voor het platformgebruik als de belminuten. Dit loopt sterk op want wij betalen vanaf het moment dat wij inloggen (en er nog geen belletje is gepleegd) plus de gesprekskosten gedurende de dag tot wij uitloggen.

 

Bij dit ++ verhaal heb ik mijn bedenkingen temeer daar de tekst in het contract vermeld over een prijs incl. verkeerskosten Fixed line NL, zie onderstaande tekst uit het contract.

 

[Quote contract:

Kosten overzicht:

2714239410049920188nqnYHj

 

(*) All-in prijs inclusief redundant platform op 2 locaties, licenties, hardware, IVR software, infrastructuur, SLA kosten, hosting, support, energie+power-backup, verkeerskosten fixed line NL.

Project begeleiding is inclusief, eventuele reis en verblijfkosten buiten Nederland zijn exclusief.

 

Toelichting platform vergoeding *********;

Voor elke verbindingminuut naar of vanuit ons platform brengen we platformvergoeding in rekening.

Dit geldt dus voor alle verbindingen met de agent, en de verbinding met klant/consument (inbound /

outbound). End Quote]

 

Op basis van bovenstaande informatie is mijn vraag nu of ik uit hun contract kan aannemen dat de kosten voor het gebruik van telefoon binnen het platformgebruik vallen. Dit op basis van hun tekst [verkeerskosten fixed line NL].

Dus geen aparte kosten voor telefoonkosten maar kosten vanaf het moment dat het platform wordt geactiveerd met een minimum van euro 500 per maand.

 

Graag jullie reactie hierin daar de tekst dusdanig cryptisch is dat ik er niet uitkom.

 

Met groet uit Deventer,

Rick

Contactcenter_kosten.thumb.jpg.f44338e394b951e11e216eac964d6b71.jpg

NewContacts, call support. Expert in b2b telemarketing en adresbestanden.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Rick,

 

Ook in mijn ogen een wat rare vreemd opgestelde offerte waarvan ik niet zou weten hoe deze te lezen.

Maar ik vind hem zowieso aan de hoge kant en ik ben eigenlijk benieuwd waarom je op deze manier via een callcenter naar klanten in Nederland belt?

Je bent dus zowieso al 1750 euro kwijt en wat is er dan zo waardevol aan, dat je dit op deze manier moet inkleden?

Voor dat bedrag kun je leuke dingen doen en/of zelf aanschaffen...

 

Heb je hier een speciale reden voor?

 

gr ronny

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Hi Ronny,

 

Mijn uitgangspunt was een all-in tarief zoals in de afbeelding is vermeld. Niet een plus plus verhaal wat het onevenredig duur maakt. In vergelijk met andere aanbieders zelfs 3x duurder.

 

Het spant er dus even om wie er gelijk heeft en hoe de tekst in het contract gelezen moet worden. Ik zou bijna willen roepen....is er een jurist in de zaal!

 

Met groet,

Rick

 

NewContacts, call support. Expert in b2b telemarketing en adresbestanden.

Link naar reactie
  • 0

ook ik zie in het overzicht twee variabele componenten voor telecom en platform die blijkbaar per tijdseenheid gemeten worden en los van elkaar tellen waarbij je tenminste 6000 per jaar aan platformkosten kwijt bent zonder een seconde gebeld te hebben.

 

Uit het overzicht haal ik geen of/of situatie. Wellicht in de rest van de tekst?

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Ik moest ook even 2x lezen, dacht eerst er is een duidelijk kopje Telecom en kopje platform.. dus aparte kosten.

 

Maar als ik nu kijk zie ik bij Telecom staan "Toeslag mobiel (outbound); Call set up 0,04125 en per minuut 0,125)" er word geen tarief genoemd voor vast netwerk (terwijl het voor inbound wel expliciet word genoemd voor 0,000.

 

Als je dan bij Platform leest dat de kosten per minuut 0,0525 zijn en via de asterix staat toegelicht wat in dit tarief is begrepen en daar word verkeerskosten fixed line NL

 

Dan zou ik inderdaad ook de conclusie trekken dat je geen gesprekskosten betaald voor het outbound bellen naar vaste nummers in NL.

Link naar reactie
  • 0

Snel en adequaat, ik kan niet anders zeggen dan dat mede-forummers mij met raad terzijde stonden, de daad volgt binnenkort.

Een reus voor SK die de moeite nam om het contract door te nemen.

 

Het geschrevene wordt duidelijk als je het contract doorneemt: je betaald voor het platform gebruik en aanvullend voor call-setup outbound naar mobiel. Er staat verder nergens wat een gewone outbound call kost waardoor je mag aannemen dat er verder geen kosten voor niet-mobiele calls zijn.

 

Met deze informatie gaan wij met onze leverancier in discussie om te kijken hoe dit probleem zo goed mogelijk opgelost kan worden.

 

Goed, tijd voor een ijsje bij de italiaan op de brink.

 

Met avondgroet uit Deventer,

Rick

 

NewContacts, call support. Expert in b2b telemarketing en adresbestanden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.