• 0

partij gekocht, kan dat nog retour?

Hallo,

 

Ik heb laatst een partij olieverf schilderijen gekocht bij een kennis.

 

Ik ben daar wezen kijken en het zag er allemaal wel leuk uit.

 

Ik heb de partij toen gekocht, maar toen er een andere kennis kwam kijken die er verstand van had bleek dat het geen echte olieverf schilderijen waren maar grotendeels prints waar iemand nog met een kwast overheen is gegaan.

 

Toen ik de kennis waar ik het van had gekocht ermee confronteerde, zei hij dat toen ik bij hem was, dat ik er dan maar naar had moeten kijken en gekocht is gekocht.

 

Nu is mijn vraag, heeft dee kennis hierin gelijk of kan ik er nog vanaf?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Leuke kennis heb jij!

 

De kennis moet de producten retour nemen omdat hij niet voldoet aan de eisen van een overeenkomst. Er namelijk sprake van dwaling, in dit geval niet correct informatie.

 

Hij heeft namelijk informatie plicht, zoals het nu lijkt klinkt het een beetje op oplichting.. ???

 

Als jij had geweten dat het niet originele olieverf was dan had je de goederen niet gekocht.

 

Duidelijker kan het niet zijn.

 

Wist die kennis van jouw trouwens dat het niet echt was?

 

Link naar reactie
  • 0

Zo ver zou ik niet zomaar willen gaan. Of er sprake van dwaling is heeft met de informatie door de verkoper te maken maar ook met de vragen die je gesteld hebt of zou moeten stellen in het zakelijk verkeer. Bovendien moet je nog naar de prijs kijken. Een olieverfschilderij kost meer (om te maken) dan een opgesmukte print. Dus als je een paar euro p/s betaald hebt heb je weinig kans.

 

Als hij je vals heeft voorgelicht kan je om ontbinding vragen of een redelijke korting. Bij een groot bedrag zou ik informatie inwinnen bij een jurist.

Link naar reactie
  • 0

aan de telefoon heb ik gevraagd of het echte olieverf schilderijen waren of iets anders.

 

het was een restpartij uiteraard, het ging om 115 schilderijen voor 10eu per stuk, als je dit in china gaat kopen zit je ook zo'n beetje aan deze prijs, maar met de goede leverancier heb je dan wel echte schilderijen :)

 

kan ik de kennis hermee confronteren of ga ik dan verliezen?

 

alvast bedankt weer!

Link naar reactie
  • 0

Ik ben geen deskundige op het gebied van schilderijen maar 10 Euro lijkt mij zelfs voor een print niet eens zo veel.

 

Bij een zakelijke transactie wordt er meer deskundigheid van de koper verwacht. Dat je iets te duur hebt ingekocht maken we allemaal regelmatig mee. Ik geef je weinig kans maar je kan altijd proberen om tot oveenstemming te komen.

Link naar reactie
  • 0

Olieverf is heel duur.. voor 10 euro een schilderij kopen zit er dan ook niet in.

 

Als de kennis EN jij er geen verstand van hebben dan lijkt mij dat de koop een koop is. Misschien lullig om achteraf te horen dat het nep is, maar je had je er ook even in kunnen verdiepen voor je tot aankoop overging.

 

Als je erachter was gekomen dat ze geen 10 maar 100 euro waard waren, had je dan ook geld aan de goede man teruggegeven ??

 

Lijkt me ook niet echt een ondernemersvraag aangezien je waarscheinlijk niet in de olieverf schilderijen zit. Als je opkoper bent hou je van een gokje en probeer je door ervaring deze gok zo klein mogelijk te houden. Risico loop je bij ondeskundigheid altijd.. Ik denk dat bijna alle ondernemers op een bepaald moment "leergeld" betaald hebben.

 

Bovendien, als het toch leuke plaatjes zijn raak je die ook wel weer kwijt voor 10 euro per stuk.

Link naar reactie
  • 0

ik kreeg dit bericht terug toen zei dat het waarschijnlijk dwaling was :

 

 

Je hebt toegezegd te gaan betalen.

Verder ga ik er niet verder op in, je hebt gezien wat je gekocht hebt.

Als de eerste betaling niet voor de eerste op de rekening staat gaat het naar de advocaat.

 

Je kiest zelf maar!..

 

 

ik had inderdaad toegezegd onder druk van een advocaat...

Link naar reactie
  • 0

Om hoeveel schilderijen of prints gaat het en wat moeten ze opbrengen? Is het geen idee om ze vanavond/vannacht/morgen proberen te slijten?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

ik kreeg dit bericht terug toen zei dat het waarschijnlijk dwaling was :

 

 

Je hebt toegezegd te gaan betalen.

Verder ga ik er niet verder op in, je hebt gezien wat je gekocht hebt.

Als de eerste betaling niet voor de eerste op de rekening staat gaat het naar de advocaat.

 

Je kiest zelf maar!..

 

 

ik had inderdaad toegezegd onder druk van een advocaat...

Je hebt bepaalde afspraken gemaakt, het is aan te raden deze ook na te komen, zeker als er al juridische stappen zijn genomen gezien er al een advocaat in het spel betrokken is.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 266 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.