• 0

Loon DGA

http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/ondernemen_ondernemerworden/ondernemen_ondernemerworden-24.html

 

kan iemand mij het volgende uitleggen:

ik ga een BV oprichten, en moet aan mijzelf dus minimaal € 41000 salaris betalen. Dat staat in elk geval in het bovenste stukje.

 

Maar eronder staat dat de gebruikeloon voorwaarde is afgeschaft per 1 jan. 2010...

Dus hoe zit het nu?

 

Welk salaris moet ik mij nu als eigenaar van een startende BV minimaal geven?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zie niet staan dat het is afgeschaft, wel dat het is versoepeld. Als je minder dan 5000 euro gebruikelijk loon ontvangt (omdat je b.v. minder werkt of in een branche zit waar 41k per jaar veel te hoog is), dan geldt de regeling niet.

 

Hoeveel winst denk je het eerste jaar te maken? Als je aannemelijk kunt maken dat je te weinig winst gaat maken om dit gebruikelijk loon uit te betalen kun je hier in overleg met de belastingdienst van afwijken.

 

Groet,

Phoebe

Link naar reactie
  • 0

 

De regeling is niet afgeschaft, op een aantal punten wel versoepeld. Maar aan de andere kant ook weer verzwaard. Zo zijn er steeds meer gevallen waarin de fiscus de afroommethode toepast. Dus laat je hierover goed adviseren en treed eventueel in overleg met de fiscus.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 253 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.