• 0

Blood Money

Goed verhaal op inc.com over geld lenen van vrienden en familie om je bedrijf te financieren. 80% van alle nieuwe bedrijven wordt gefinancierd door "friends, family & fools".

 

Blood Money

Hitting up family and friends is the most common way to

finance a start-up. It's also the riskiest.

http://trax.inc.com/k/w/mailman/inc_connection/20031216/decfinance

 

Wie van jullie heeft goede/slechte ervaringen met risicodragend vermogen van vrienden en familie? Is het verstandig om vrienden en familie te betrekken in de financiering van je bedrijf en waar moet je vooral op letten?

 

Ik ben benieuwd.

Nils

 

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nadeel als je geld uitleend aan een bekende: je kan nooit laten weten wat je er écht van vindt! Immers, als jij zegt dat iemand zijn bedrijf(je) een grote puinzooi is, krijg je een leuke kerst voor de boeg. Ik zou het in ieder geval niet zo snel doen.

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat als ik een bekende geld te leen vraag ik ook zijn mening zou waarderen. Ook met de Kerst. Althans je kunt er rekening mee houden aan wie je het verzoek richt. Het heeft geen zin geld aan te nemen van mensen die je alleen om die reden kunt luchten.

 

Dus ik zie het probleem niet. Van belang is wel als je graag wilt doorgroeien dat je laat weten dat de eigenschap van willen doorgroeien vaak betekent dat aflossingen op de lange baan moeten. Zorg wel dat iedereen meedenkt op basis van het werkelijke plan. Niet op basis van een aftreksel daarvan.

 

Groet Raoul

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 116 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.