• 0

commissie agentschap kleding

Beste allen,

 

Ons bedrijf is bezig een kledingmerk op te zetten in Nederland.

Nu willen we een lijn van het merk ook gaan aanbieden aan winkeliers.

Dit willen we doen via agentschappen, omdat deze vaak al een (groot) netwerk van winkeliers hebben.

 

Mijn vraag is dan ook: wat is nu een gangbare commissie die je een agent geeft?

Ik heb op het forum al enige info m.b.t. dit onderwerp gevonden (richtlijnen, bonussen bij grote orders e.d.), maar concrete voorbeelden heb ik niet kunnen vinden (evenzo op het net).

ik begrijp dat er fluctuatie is tussen de procenten die afhangt van de grote van de orders die gemiddeld worden geschreven, maar ik neem aan dat er binnen de kledingbranche zelf toch een gemiddelde is

Wel weet ik dat hier een regelgeving voor is (kvk.nl)

 

Kan iemand mij vertellen hoe dit werkt of een eventuele doorverwijzing daarnaar.

 

bvd.

 

gr. Flynn

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 1

Beste Flynn,

 

1. een mogelijkheid is om contact op te nemen met een aantal mode agenturen buiten jouw specifieke sub branche. Zij willen je vast wel een indicatie geven van een gangbare marge. Daarnaast zou ik er rekening mee houden dat een gangbare commissie gebaseerd is op de gangbaarheid van een product. M.a.w. hoeveel een agent verkoopt van het bepaalde kledingmerk: een beperkt aantal sjieke jurken of honderden t-shirts/overhemden.

 

Een rondje World Fashion Centre zou misschien ook helpen om een beter beeld te krijgen.

 

2. Een tweede optie is dat je terugrekent vanaf de eind consument prijs, bijvoorbeeld:

 

Eind consument: EUR 69,95

Winkelier (3 keer over de kop) EUR EUR 23,32

Verkooprijs Flynn EUR 14,00

 

maximale marge: EUR 14 * 67% = 23,32

A journey of a thousand miles begins with a single step, Lao Tze

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.