• 0

contractbeeindiging huurruimte

Ik heb nu bijna een jaar een kantoorruimte gehuurd. De verhuurder weigert echter bepaalde onderhoudswerkzaamheden uit te voeren onder het motto: je wist wat je huurde. Daarnaast komen ze ongevraagd in onze ruimte om bijv. lichten uit te doen (als we lunchen, doen we licht en compu niet uit), ze doen dit met hun moedersleutel. Langzamerhand beginnen we hier last van te krijgen en we willen dus weg. De zin die in ons contract staat, wijkt enigszins af van zinnen zoals die in andere onderwerpen in dit fora al zijn genoemd en de consequenties daarvan. Daardoor vind ik het lastig om te vergelijken. Kan ik pas per 1 augustus 2011 eruit of kan ik nu opzeggen en over 3 maanden vertrekken?

 

Dit staat er:

Deze overeenkomst is aangegaan voor de duur van 2 jaar, ingaande 1 augustus 2009 en loopt tot 1 augustus 2011. Na het verstrijken van deze periode wordt deze overeenkomst voortgezet voor een aanlsuitende periode van twee jaar, derhalve tot 1 augustus 2013. Deze overeenkomst wordt vervolgens voortgezet voor aansluitende perioden van telkens twee jaar. Beeindiging van deze overeenkomst vindt plaats door opzegging met inachtneming van een termijn van tenminste 3 maanden. Opzegging dient te geschieden bij deurwaardersexploot of per aangetekend schrijven.

 

Alvast dank voor het meedenken.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zoals ik het lees ben je een contract aangegaan voor 2 jaar die steeds, stilzwijgend, word verlengd met 2 jaar tenzij je (minimaal) 3 maanden voor het einde van de 2 jaar periode opzegt. Dus ja volgens mij kun er pas op 1 augsutus 2011 uit..

 

je kunt mijnsinziens niet de zin "Beeindiging van deze overeenkomst vindt plaats door opzegging met inachtneming van een termijn van tenminste 3 maanden. Opzegging dient te geschieden bij deurwaardersexploot of per aangetekend schrijven" los zien maar slechts in de context van het eerste deel van de alina / het artikel van de overeenkomst.

 

Voor wat betreft de ergenissen, het is lastig op basis van jou ene zin te bepalen of het onderhoud terecht of onterecht niet word uitgevoerd daarvoor is wat meer info nodig. een lekkende kraan is niet onrechtmatig een lekkend dak niet reapareren mogelijk wel..

 

Het te pas en te onpas betreden van de door jou gehuurde ruimte is niet zomaar acceptabel/toegestaan, zeker als ze tijdens de lunch het licht uit doen en daarvoor de afgesloten ruimte betreden is niet echt normaal.. De verhuurder moet wel een redelijk belang hebben om daar te zijn (bijvoorbeeld onderhoud :-) ) en niet voor ieder wisse wasje zijn eigen sleutel gebruiken.

Link naar reactie
  • 0

Ongeoorloofd gedrag moet je denk ik op schriftelijk aankaarten zodat je dossiervorming gaat krijgen. Het is niet de bedoeling dat ze zomaar binnen lopen e.d. zo werkt het natuurlijk niet.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Je zit nu al redelijk op de weg van juridische stappen. Heb je de verhuurder wel eens aangesproken op zijn gedrag, het zomaar binnenlopen als het hem uitkomt? Vaak kan dat al veel kou uit de lucht halen en het is een stuk makkelijker traject dan ontbinden of procederen. Zeker in de huidige economische situatie is er veel te bespreken!

 

Succes

Voorhorst Advocatuur B.V. - svoorhorst@voorhorst.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik hoop niet voor je dat het in je contract staat dat verhuurder op eigen wens binnen mag komen. Maar ook al staat dit erin moet hij je natuurlijk wel eerst in kennis stellen voordat hij dit doet.

 

Ik heb wel eens contracten gezien waarin staat dat verhuurder op eigen wens het pand binnen mag treden om zo de boel te inspecteren op gebreken namelijk. Of dit nietig te verklaren is durf ik niet te zeggen.

 

Succes in ieder geval!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 85 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.