Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

    Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
markcasius

Betaling pas na evaluatie en goedkeuring. Geldig?

Recommended Posts

Dag allen

 

Onze webbouwer heeft voor ons een klus afgerond waarbij de afspraak was dat we het project inhoudelijk en het aantal uren gaan evalueren- en bij goedkeuring mochten ze pas tot factureren overgaan. Dit vanwegen ervaringen in het verleden, en ervaringen met hun die we nog niet hadden (ze hadden nog niks voor ons ontwikkeld en wisten niet of ze dat ook daadwerkelijk zouden kunnen)

 

Na 2 maanden leverde ze iets op- wat ik in een loos weekendje bleek gedaan te hebben (ik dacht ik begin maar eens om te kijken waarom het allemaal zo lang duurde) Ik heb tijdens het project meerdere malen mijn twijfels geuit over het aantal uren dat ze aan het vertimmeren waren en gezocht naar de reden.

 

bottom line: na 2 maanden leverde ze het op (na iteraties) wat wij niet kunnen goedkeuren (functioneel en technisch rammelt het) en we gaan niet akoord met de uren. 120 uren tegenover mijn 8 uur lijkt mij buiten proporties....

 

Natuurlijk wil deze partij factureren, maar wij houden aan onze (schriftelijke) afspraak. Ik heb aangeboden het dubbele van 8 plus project management te betalen als coulancebod.

 

Staan wij hiermee gewoon in ons recht? Ze geven aan dat het nooit hun bedoeling is geweest in die tekst dat het kan betekenen dat ze helemaal niet betaald krijgen. Maar de tekst is vrij ondubbelzinnig- de relevante afspraak is (gemaakt door het bedrijf zelf)

 

"jullie beoordelen vervolgens functionaliteit en uren binnen een redelijke termijn. Bij goedkeuring kunnen we de gemaakte uren direct factureren."

 

Wij oordelen echt uiterst negatief over het project verloop, het aantal (ver buiten proporties) uren en het opgeleverde werk, en hebben dit telefonisch en per email aan het bedrijf duidelijk gemaakt- en alle redenen daarvoor.

 

Iemand hier een mening of een idee over? Ik zou graag willen weten of zij danwel wij een zaak hebben of niet?

Heel erg bedankt iedereen!

 

Mark

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet verder niet wat de rest van de overeenkomst is maar het lijkt me een onredelijk verschil, zeker als je op de hoogte bent van de tijd, er waren al vele momenten om het project af te breken. Aan de andere kant puur op de lettertjes gezien en het feit dat het niet goed is opgeleverd naar jou maatstaven is dat natuurlijk ook niet correct.

 

Zo'n voorwaarde zorgt gegarandeerd voor gezeur, dat is al te verwachten helaas bij voorbaat. Snap dat je zoiets een leuke regel vind als opdrachtgever maar dit soort discussies ontstaan dan. Of dat een goed gevoel geeft vraag ik me af. Verder geef je aan dat je het zelf in een dagje doet, waarom huur je dan niet iemand in voor een dag?

 

Kortom, ik vind het een beetje een vreemd verhaal. Heb vroeger ook wel van dat soort dingen meegemaakt maar uiteindelijk werken dat soort vage deals niet.


Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou het was onderdeel van een aantal taken- waarvan deze werd geevalueerd, ik had toen geen tijd om dit zelf te doen- later (dus na een maand) wel. Ik ben geen PHP programmeur, maar zo simpel bleek het toch te zijn.

 

Ik hing na de eerste keer dat ik een overzicht kreeg al aan de bel dat de uren buitensporig hoog leken, en dat ik het wilde stoppen- maar werd verzekerd dat het goed zou komen- en we beter door kunnen gaan en dat er achteraf wel 'pragmatisch met de uren omgegaan zou worden' Dit is mij meerdere malen verteld. Maar ze willen nu de volledige aantal uren rekenen.

 

De afspraak is eigenlijk wat ik heb gestuurd. Niet meer, niet minder- geen officieel contract. Dit is het.

 

Mark

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uitgaande van je feedback is een betaling van 1 uur of 2 uur ook toegestaan. Het komt op mij over als een projectmanagement issue. Veel van die dingen gezien en heel vaak op m'n bek gegaan maar als het daar om gaat is het vaak niet op dat soort losse voorwaarden. Tsja, als zij daadwerkelijk 120 onderbouwde uren hebben dan vind ik je voorstel niet schappelijk ergens. Maar dat is wel 3 volle weken fulltime werken. Als je een slechte programmeur 3 weken laat werken of een pro een dag. Ook die pro kan niet zo veel doen, een pro doet het juist een stuk kwalitatiever en dat duurt zeker initieel de eerste dagen langer.


Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, onderbouwde uren...ze onderbouwen het wel- maar die kan ik net zo hard weer weerleggen...

 

"klant zei dit, maar bleek dit- dus koste dat zoveel uren"

 

waarop ik zwart op wit in mail heb dat ik iets anders zei...en ze van te voren (de programmeur- welke overigens nu ook daar niet meer werkt, die was al snel in het project weg) had gewaarschuwd..

 

Wel jammer dat het zo moest gaan natuurlijk- je gaat zo'n project niet zo in...

 

Mark

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onderbouwde uren bedoel ik meer mee dat ze een registratie hebben. Dat jij het sneller kan ok maar dat wil niet zeggen dat het niet onderbouwde gewerkte uren zijn.

 

Maargoed, ik denk dat het een discussie is die gewoon nergens op uit loopt omdat de afspraken gewoon niet goed zijn. Ergens heb je dit afgesproken om een stok te hebben om mee te slaan als het niet naar wens gaat. Nu is dat moment er en nu ben je in discussie of je deze wel of niet moet gebruiken. Dat is je eigen beoordeling.

 

Wat ik alleen wel wil meegeven is dat een project niet zomaar fout gaat, ik ken weinig projecten die echt door incompetentie vakinhoudelijk fout zijn gegaan. Vaak is er meer aan de hand wat zowel bij voorbereiding als bij het projectmanagement kan zijn.


Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien een tip voor de volgende keer, vraag eens om een offerte of op zijn minst en opgave/specificatie van de verwachtte uren. Dan kun je jezelf in ieder geval indekken tegen de grote verschillen die nu zijn ontstaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 0 leden online en 100 gasten

    There are no registered users currently online

    (See full list)    
  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept