• 0

Bv oprichten voor maar 450 Euro?

Hoi!

 

Ik ben via notaristarieven.nl aan het zoeken welke notaris voor ons een BV kan opzetten en niet teveel geld vraagt.

We maken een start met een detacheringsburo wat ook nog een dienst/produkt in de markt zet, op zich hebben we een redelijk standaard contract nodig lijkt me.

 

Nu zien we online dat er ook een initiatief is, namelijk bv4u.nl (misschien zijn er meer die het voor zo weinig doen), zij zetten het op voor maar 450 Euro en als ik 300 Euro kan besparen op deze manier dan doe ik dat graag.

 

Ik vraag me alleen nu af, klopt dit wel en zit hier geen addertje onder het gras? Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zie dat ze dezelfde diensten verrichten als de notarissen die het voor +750 Euro doen.

 

Met vriendelijke groet,

Erik van Zanten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Deze zijn hoogstwaarschijnlijk geen notariskantoren maar intermediairs. Ik heb enkele BV's (voor derden) via deze weg rond de 500eurie per/bv opgericht in verleden.

 

Deze intermediairs hebben dan afspraken met bepaalde notariskantoren voor minimaal aantal binnen te halen pakketten. Ik zou voor de zekerheid toch navraag doen bij deze aanbieders. Laat zij maar per email bevestigen dat geen verborgen bijkomen.

Link naar reactie
  • 0

Tja, je betaalt waar je voor kiest. Voor 450 euro krijg je een recht toe recht aan BV, maar moet je niet verwachten dat je erg veel service krijgt! Overigens is BV4u geen tussenpersoon, maar gewoon een website van een notaris.

 

Adders onder het gras zijn de bijkomende kosten:

- verklaring van geen bezwaar: 90,76

- inzage Gemeentelijke Basis Administratie

- KvK uitreksel

- BTW

 

Dan kost een BV al snel € 550 ex BTW.

 

En bijkomende kosten als je wensen hebt (bijv. uitgebreide doelomschrijving, meer dan 3 aandeelhouders) die niet inbegrepen zijn bij hun bodemprijs.

 

Op zich niets mis mee, maar controleer alles wel goed. Vanuit zakelijk perspectief zet ik vraagtekens bij een notaris die op deze wijze klanten werft. Ik vind een notaris die zich gedraagt als de MediaMarkt toch iets vreemds hebben. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening.

 

Groet

Joost

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ook eens goedkoop een BV opgericht. Compagnon van me had hiervoor gekozen. Notaris blonk uit in slordigheid en traagheid. Stukken kwijt, nog een keer tekenen, akte wordt niet verstuurd, noem alles wat verkeerd kan gaan maar op. Aan de andere kant heb ik ook een keer heel duur een BV opgericht (€ 1.250,- + div. kosten). Dit was minder slordig, maar notaris had wel een fout gemaakt, waardoor ik de akte achteraf nog een keer mocht laten aanpassen. Uiteraard niet voor mijn rekening (na veel zeuren), maar leuk is het niet.

 

Kortom: een goedkope notaris levert waarschijnlijk een recht toe recht aan BV, zonder poespas. En ook zullen er nog bijkomende kosten komen. Een dure notaris hoeft niet beter te zijn. Vraag daarom bekenden naar hun ervaring met hun notaris en ga daar (indien OK) eens praten.

Link naar reactie
  • 0

Klopt, komt nieuwe wet voor Bv's aan, o.a. geen storting van 18000 euro meer. Niet duidelijk wanneer dat in werking treedt, zou al begin dit jaar zijn, maar ik denk dat het 1 januari 2011 gaat worden.

 

Notaris van BV4U is "gewoon" notaris, dus weinig addertjes, maar kijk goed wat bij de prijs in zit en wat niet.

Advocaat contractenrecht en overnames: www.beverwijkvangilst.nl

Link naar reactie
  • 0

Binnen een niet al te lnage tijd komt die stortingsplicht toch te vervallen?

 

 

Even iets meer update:

 

De 2e Kamer is op 15-12-09 akkoord gegaan met het voorstel. De 1e Kamer is daarna aan zet. Het is niet controversieel verklaard, maar wel doorgeschoven door de 1e Kamer. Of 1-1-11 gehaald gaat worden betwijfel ik wederom, gezien de voorgeschiedenis van doorschuiven en uitstellen.

 

groet

Joost

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.