• 0

Website bouwen : wat gebruiken (joomla, wordpress of ....)

Hallo,

Ik wil voor mijn bedrijf een website hebben, waarop ik de volgende zaken wil hebben staan:

- aanmelding voor nieuwsbrief (email) bv via Aweber of iets dergelijks

- kalender voor workshops/trainingen (nog geen idee over een systeem/tool hiervoor)

- aanmeldingen voor workshops/trainingen voor open inschrijving

- info over workshops

- koppeling voor betaling voor workshops (bv. ideal, paypal ) voor open inschrijving

- foto of ander beeldmateriaal om site op te vrolijken (op alle paginas dezelfde foto en/of per pagina nog andere foto's)

- korte films (impressie van workshop of promotiefilm - eventueel een youtubefilm)

- referenties plaatsen (bv zichtbaar weergeven van pdf, zonder het te moeten downloaden ) eventueel vanuit een database

- een menustructuur die op iedere site te zien is (eventueel in 3 delen gesplitst, zie volgende bullit).

- site moet grofweg 3 delen bevatten met allen subdelen: Bedrijf algemene zaken, zaken voor doelgroep : individuen (open inschrijving), zaken voor doelgroep bedrijven.

 

Ik stel zelf de volgende eisen:

- ik moet zelf eenvoudig de tekst kunnen aanpassen (ik snap html en enkele andere talen een beetje zoals bv. php)

- ik wil zelf in het menubalkje items kunnen aanpassen en toevoegen (als de structuur mij helder is, dan zou ik dat moeten kunnen)

- ik wil niet afhankelijk zijn van de website bouwer voor iedere kleine wijziging of extra pagina toevoeging.

 

Wat is hiervoor het beste?

- iemand een site laten maken in html, xml en scripting talen OF

- mbv Joomla OF

- mbv wordpress OF

- ...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi,

 

Wat jij wilt kan in beiden.

WordPress is echter veel gemakkelijker te installeren en te onderhouden. Met plugins kun je de functionaliteiten flink uitbreiden.

Kennis van html of php (bijna) niet nodig.

 

Ken je enormail (enormail.nl)? Goedkoop (gratis) alternatief voor Aweber, zeker om mee te beginnen.

 

Suc6

 

---

Kijk ook eens op http://www.hans-drost.nl, of volg me op Twitter: http://twitter.com/HansDrost

Link naar reactie
  • 0

Beste,

 

Ik kan je zeker Wordpress aanbevelen ik gebruik dit systeem ook voor klanten die graag makkelijk hun website willen bewerken op elke computer.

 

Verder is het ook zeer zoekmachine vriendelijk en je hebt echt mega veel plugins je hebt bijvoorbeeld foto's op je wordpress site dan kun je die door middel van een lightbox laten tonen, je hoeft alleen een plugin te installeren en dat is zeer simpel werk en je hebt overigens nog veel meer plugins ( poll, gastenboek noem het maar op )

 

Het is ook heel gebruiksvriendelijk je hoeft maar in te loggen en je kunt al pagina's maken nieuwsberichten toevoegen....

 

Ook heb je keuze uit duizenden gratis templates voor wordpress dat is ook een goed pluspunt.

 

Verder wordt het ook gebruikt door diverse grote spelers en het is natuurlijk helemaal gratis!

 

Hopelijk is dit genoeg informatie om je te overtuigen!

 

Veel succes,

 

Nick van Beers

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Joomla, Wordpress allemaal mogelijk natuurlijk. Maar wat ik uit je opdrachtomschrijving kan opmaken zou ik je adviseren om een maatwerk CMS te gebruiken. Je betaald je vervolgens niet blauw aan ontwikkelingskosten voor zg. maatwerk.

 

Ik adviseer je eens wat offertjes op te vragen bij reclame en mediaburo's die werken met eigen cms systemen.

Met vriendelijke groeten,

 

MediaZo!

 

Rijksweg Noord 236

6136 AE Sittard

T | 046 - 458 85 05

F | 046 - 458 7284

E | bjorndonners@mediazo.nl

Link naar reactie
  • 0

@mediazo. Ik snap jou volgende reactie niet

 

Maar wat ik uit je opdrachtomschrijving kan opmaken zou ik je adviseren om een maatwerk CMS te gebruiken. Je betaald je vervolgens niet blauw aan ontwikkelingskosten voor zg. maatwerk.

 

Kun je mij uitleggen waarom ik daarna veel ontwikkelingskosten voor zg maatwerk zou krijgen?

 

Link naar reactie
  • 0

Alle mogelijkheden die STVH wilt zitten standaard in Wordpress, misschien een nieuwsbrief plugin maar dit is een fluitje van een cent, je moet wel eens het systeem update maar dat geeft ie zelf aan en gaat allemaal vanzelf.

 

Alleen als je een eigen webdesign erin wilt hebben dan kost dat wel maar dat is goedkoper dan een op maat gemaakt CMS systeem.

 

Dus ik weet niet waar je die ontwikkelingskosten op baseert? Waarschijnlijk op het inbouwen van een webdesign, of niet?

 

Groet,

Nick

 

Hallo,

 

Joomla, Wordpress allemaal mogelijk natuurlijk. Maar wat ik uit je opdrachtomschrijving kan opmaken zou ik je adviseren om een maatwerk CMS te gebruiken. Je betaald je vervolgens niet blauw aan ontwikkelingskosten voor zg. maatwerk.

 

Ik adviseer je eens wat offertjes op te vragen bij reclame en mediaburo's die werken met eigen cms systemen.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Het wordt vaak gesteld dat een ' op maat gemaakt cms ' duurder is, echter onze ervaring leert dat dit absoluut niet het geval is. Zeker met aanpassingen en maatwerk 'needs' denk ik dat een CMS, dat ontwikkeld is door een mediabureau, meer de lading dekt dan de standaard oplossingen in joomla etc.

 

groet,

Met vriendelijke groeten,

 

MediaZo!

 

Rijksweg Noord 236

6136 AE Sittard

T | 046 - 458 85 05

F | 046 - 458 7284

E | bjorndonners@mediazo.nl

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Het wordt vaak gesteld dat een ' op maat gemaakt cms ' duurder is, echter onze ervaring leert dat dit absoluut niet het geval is. Zeker met aanpassingen en maatwerk 'needs' denk ik dat een CMS, dat ontwikkeld is door een mediabureau, meer de lading dekt dan de standaard oplossingen in joomla etc.

 

groet,

 

Hoe kan iets "meer" de lading dekken dan standaard aanwezig? ???

Misschien dat de initiele kosten misschien meevallen, maar je krijgt er ook direct gratis de vendor lock-in bij. Natuurlijk kan zo'n aanbiederen dan een mooie eerste prijs maken, want er zit een zeer goede kans op vervolgopdrachten bij.

 

Ik zou gewoon voor een standaardoplossing kiezen. Zelf gebruik ik daarvoor Drupal, iets ingewikkelder maar met bijna ongelimiteerde mogelijkheden en zeer flexibel. (www.drupal.org)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Joomla en Wordpress zijn beide goede open source opties voor wat je wilt. Verder kwam ik vanmorgen toevallig net dit verhaal tegen over het voorkomen van een vendor-lockin, waar ik het in grote lijnen wel mee eens kan zijn:

http://www.2useit.nl/usabilityupdate/10-tips-tegen-vendor-lock-in.php

 

 

Link naar reactie
  • 0

Afhankelijk van de wensen natuurlijk. Ik kan het inderdaad (deels) eens zijn over vendor lockin, echter ....

 

1. Is het je wens om ' verschillende ' leveranciers te nemen m.b.t. cms, hosting, domeinregistratie etc.?

2. Wil je de controle en regie volledig zelf in handen houden en beheren ( statistieken, zoekmachineoptimalisatie )

 

Voor mensen die het allemaal zelf willen beheren, manageren en optimaliseren is een open source wellicht de beste keuze, maar je zult je wel zelf de vraag moeten afstellen of je dit wel wilt. Ik mag toch aannemen dat de corebusiness belangrijker is dan het onderhouden en managen van je website.

 

een goede relatie met je webbouwer leert al snel dat deze uren zich uiteindelijk snel en vanzelf terugbetalen in resultaat.

 

Succes met vergelijken.

Met vriendelijke groeten,

 

MediaZo!

 

Rijksweg Noord 236

6136 AE Sittard

T | 046 - 458 85 05

F | 046 - 458 7284

E | bjorndonners@mediazo.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik zou wel benieuwd zijn waar TS zit. Een OS internetontwikkelaar of mediabureau heb ik in het geval van een nieuwe samenwerking toch het liefst in de redelijke nabijheid zitten.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

in het geval van de topicstarter (met kennis van html en php) en indien er voldoende tijd en energie beschikbaar is om de nodige zelfstudie te doen, zou ik aanraden omzelf aan de slag gaan, met behulp van wordpress bijvoorbeeld. Dan weet je gelijk hoe de site in elkaar steekt en waar je elementen kunt aanpassen.

 

Voor de punten van de wensenlijst waar je niet uitkomt kun je dan altijd nog een ontwikkelaar inhuren via freelance.nl of een dergelijke site.

 

Verder eens met MediaZo! dat de uren zich terugbetalen en mbt focus op je core business.

 

Hoe zit het met het ontwerpen van de site en onderdelen? Is de topicstarter thuis in userinterface design + usability?, het overbrengen van een eigen onderscheidende identiteit, boodschap aan de bezoeker, het schrijven van teksten, conversie, het toepassen van sociale media? Daar kun je vele kanten mee op.

 

Een website is in mijn optiek meer dan een opeenstapeling van functionaliteit. Vaak zie je dat als iemand wil beginnen met een website voor zijn eigen bedrijf dat er voornamelijk naar functies worden gekeken.

 

websites, huisstijlen en interieurontwerp: http://www.entwerpen.nl

Link naar reactie
  • 0

Ook ik raad je aan om een maatwerk cms te bouwen.

Regelmatig bouw ik voor klanten dit soort websites en mijn ervaring met een standaard cms is dat het er niet eenvoudiger op wordt. Verder is het zo dat het bedienen van alle opties ook helemaal toegespitst wordt op jouw behoefte.

Link naar reactie
  • 0

Het wordt vaak gesteld dat een ' op maat gemaakt cms ' duurder is, echter onze ervaring leert dat dit absoluut niet het geval is.

Enige nuance is hier toch wel op zijn plaats. Ja, een maatwerk website (waarom hebben we het hier nog over een CMS?) kan op den duur inderdaad een goedkopere oplossing blijken dan uitgaan van een bestaand framework. Voor heel veel informatieve websites volstaat een pakket als Wordpress of zelfs Joomla (pardon my French) prima.

 

Ik heb zelf de kennis en middelen om een zeer krachtige website op te zetten, maar kies bij het snel opzetten van een informatieve website toch vaak voor Wordpress. Waarom? Omdat het een prachtig pakket is waarmee je supersnel een simpel weblog op poten hebt gezet.

 

Als ik een website ontwikkel, of ik het nu in Ruby of in PHP doe, lopen de kosten al gauw boven de 1000 euro, waar soms juist zo'n standaard pakket al voor 100 euro kan staan en zelfs naar wens gecustomiseerd is.

 

Begrijp me niet verkeerd, als alles met zo'n standaard pakket te doen zou zijn ben ik plotseling overbodig en dat zie ik niet snel gebeuren en zelfs in het bovenstaande voorbeeld valt een lans te breken voor maatwerk, maar dat is lang niet altijd het geval.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0

Al die open source systemen hebben wel iets, maar missen ook iets vind ik. Ik ben redelijk goed met PHP/HTML e.d. maar het blijft toch een kunst om zo'n CMS systeem zo te maken dat het precies doet wat jij wilt.

 

wordpress is volgens mij qua gebruiksgemak één van de beste open source cms systemen.

Ook om snel een functionaliteit bij te maken vind ik wordpress ideaal. Als je weinig van websites afweet is wordpress de beste keuze die je kan maken...

 

phpexec module staat bv. toe php direct in een aangemaakte pagina te schrijven en hierdoor dus ideaal om snel een query uit te voeren of what so ever. Dus wil jij een pagina met een overzicht, paar database tabellen aanmaken, pagina in wordpress aanmaken , enkele regels php en voila, klaar is kees...

 

Anderzijds heeft wordpress naar mijn voelen een amateuristisch imago op de markt...zelf vind ik dit spijtig en onterecht. Geen enkele klant die er zich iets van aantrekt dat jouw bedrijf een site heeft die op wordpress draait

 

Drupal is voor velen het prof. cms systeem maar gewend raken aan drupal zal je toch iets meer tijd kosten. Vooral als het gaat om custom modules toevoegen enz. Bovendien is de admin niet zo duidelijk ( v7 is beter ) en wordt je overspoeld door mogelijkheden die voor velen ??? chinees lijken ... taxonomie bv.

 

Zelf een simpel cms systeem maken is niet zo moeilijk, het is waar dat je dan beter weet welke functie wat doet, als je het zelf ontwerpt ken je het systeem door en door... toevoegingen en custom dingen toevoegen wordt dan makkelijker.

Maar dit is enkel ten voordele van degene die het cms ontwikkeld, jij als gebruiker/opdrachtgever hebt daar weinig aan.

 

Maar in wordpress, drupal is volgens mij alles mogelijk...

Het is eerder 'het niet willen' (komt anders over dan ik bedoel ) aanleren van de api van een os systeem dat je belet het systeem naar jouw hand te zetten dan het systeem op zich.

 

Je bent zeker niet overbodig als websitebouwer. Iedereen wil namelijk zijn/haar dingen anders ... dit belet echter niet te werken op een bestaand systeem. Anderzijds , het is gratis te downloaden,... waarom er dan nog geld aan spenderen...

Dat is wat vele mensen denken, maar iemand die de dingen goed wil doen zal toch beroep doen op een webbouwer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.