• 0

Klanten van werkgever overnemen

Goedenavond ondernemers,

 

 

Ik zit met een zaak waarbij ik niet zeker weet hoe ik het beste kan handelen.

Het is als volgt;

 

Ik ben een aantal jaren terug in aanraking gekomen met een man uit Japan (Afkomstig uit India) (CEO Functie). Mij werd er een voorstel gedaan om voor hem te komen werken als onsite-Technican (leveren van support op locatie). Er was namelijk een grote Amerikaanse klant die wat servers in Nederland had en het was aan mij om alle support te leveren aan deze Klant.

 

Nu werk ik er een aantal jaren (3jr om precies te zijn) en zijn we gegroeid tot 5 medewerkers inclusief mezelf. We hebben ook een nieuwe klant erbij. Dus het gaat best goed. Zou je zeggen.

 

Hoewel ik nu Manager ben geworden, heb ik nog steeds hetzelfde uurtarief. Ik verdien verder ook hetzelfde als mijn collega's. Ik heb daarom aangeklopt bij mijn CEO en vervolgens gevraagd voor een salarisverhoging. Deze voorstel werd niet geaccepteerd omdat hij vind dat ik nog steeds hetzelfde doe (wat dus niet klopt) en andere smoesjes.

 

Nou goed, heb ik gezegd dat ik ook mijn huidige functie niet meer wil behouden. Ben nu dus on-site technican.

Had het veel te druk als Manager e.d.

 

 

Verder zijn er andere problemen. We worden soms een maand te laat uitbetaald. Het was me een keer overkomen dat ik 3 maanden zonder salaris zat. Reden was dat mijn bankrekening nummer niet klopte. Wat natuurlijk larikoek is.

Ik stuur soms een mailtje om dingen na te vragen, etc. Als het gaat om dingen die hij niet wilt horen, krijg ik soms helemaal geen reactie.

 

 

Er zijn nog veel meer andere issue's waar wij tegen aan lopen.

Had vandaag een meeting gehad met mijn team en wij willen dus een eigen bedrijf oprichten. Dit was ik al een tijd van plan maar was niet openbaar gemaakt.

Mijn Partner en ik hebben tot heden veel potentiele klanten gevonden waar we nu nog gesprekken mee voeren. Dus ons bedrijf is binnenkort in productie. Daarbij wil ik mijn team meenemen naar mijn bedrijf. Deze waren akkoord gegaan.

 

 

 

 

Nou hebben we een uitstekende relatie met de Amerikaanse klant van ons opgebouwd. Deze spreken wij veel vaker dan onze CEO zelf. Wij willen dus deze klant een voorstel bieden om ons het werk te laten doen en meenemen naar ons nieuwe bedrijf. Gezien de goede relatie met mijn werkgever en de klant, wordt het lastiger om akkoord te gaan met dit voorstel.

 

 

 

Mijn vraag is; Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Ik heb zo mijn plannen, maar wil het eerst van jullie kant horen.

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

Naast dat ik het moreel eerlijk gezegd allemaal niet echt fair vindt, zou ik op z'n minst even checken welke concurrentiebedingen (tussen jullie en de CEO) en relatiebedingen (tussen je huidige werkgever en de Amerikaanse klant) er zijn. Die zijn er doorgaans op gericht op je huidige werkgever te beschermen tegen ideeën als die jullie nu hebben, dus ik zou even goed checken wat er op dat gebied zoal getekend is.

Link naar reactie
  • 0

Hey Jeroen,

 

Je heb gelijk. Het is niet helemaal fair, maar het het een of het ander.

Ik kan je zeggen dat mijn contract die getekend is, veilig is gesteld.

 

Het gaat nu om de overeenkomst tussen de Amerikanen en mijn werkgever.

Ik zou niet weten hoe ik aan dat overeenkomst kan komen.

 

Is het wel veilig om het ze te vragen?

 

Link naar reactie
  • 0

Hey Jeroen,

 

Je heb gelijk. Het is niet helemaal fair, maar het het een of het ander.

 

Je stelt nu volgens mij het volgende voor:

 

- Je begint voor jezelf

- Je gaat hetzelfde doen als je huidige werkgever

- Je neemt alle personeel mee

- Je wilt de hudige klant(en) meenemen

- Je neemt toekomstige klanten mee

 

Recept voor herrie in de tent eerlijk gezegd en nog heel erg voorstelbaar ook.

 

Andere optie's volgens jou niet mogelijk?

Kijk eens naar een MBI cq. gezamenlijk ondernemerschap. Scheelt je veel energie.

 

Wat bedoel je trouwens met een veiliggesteld contact? Staat daar helemaal niets in over een concurrentiebeding of een relatiebeding?

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Hallo Frans,

 

Ach herrie heb je altijd en overal. Ik sta er voor open maar moet wel kunnen inschatten hoe ik dat het beste kan doen.

Bovendien doe ik deed ook omdat mijn teamleden een betere werkgever verdienen.

 

De concurrentiebeding. Geloof het of niet, maar er staat niks hierover geschreven.

Ik heb meerdere keren het contract nagelezen en is zelfs door mijn partner nog een keer nagelopen.

 

Dus juridisch gezien, zijn we niet illegaal bezig.

 

 

Nou heb ik zelf een aantal opties. Ben benieuwd hoe jullie er tegen aan kijken.

 

 

Optie 1

We starten het bedrijf en stoppen met alle werkzaamheden bij de huidige werkgever. Daarna houden we de klant op de hoogte van de verandering. Deze zal in dat geval contact met ons opnemen.

Gezien de ervaring, expertise, kosten etc. weet ik 100% zeker dat ze geen leverancier zullen vinden.

 

 

Optie 2

Mijn partner en ik starten ons bedrijf en in de tussentijd klanten werven. Na een jaar of 2 een voorstel doen bij de Amerikaanse klant.

 

 

Als jullie nog andere ideeën hebben, hoor ik het heel graag.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Heb je niet heel toevallig een contract met een buitenlandse werkgever waarbij zomaar het recht in land van werkgever van toepassing is?

Misschien ben je dan wel bezig met bedrijfsmatige Harakiri :P

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Ga gewoon met je werkgever aan tafel zitten en bespreek dit met hem. Zeg hem wat je plannen zijn en vertel waarom je dat zo wilt gaan doen. Kijk of jullie tot een oplossing kunnen komen.

 

Ik vind het eigenlijk niet kunnen om je werkgever zo een poot uit te draaien. Het is natuurlijk vervelend dat je werkgever te laat is met betalen maar zoek dan gewoon een andere baan maar ga niet samenzweren tegen je werkgever.

 

Als jouw werkzaamheden zo goed zijn moet het helemaal geen probleem zijn om eigen klanten te vinden lijkt mij!

Link naar reactie
  • 0

Hallo Frans,

 

Ach herrie heb je altijd en overal. Ik sta er voor open maar moet wel kunnen inschatten hoe ik dat het beste kan doen.

Bovendien doe ik deed ook omdat mijn teamleden een betere werkgever verdienen.

 

De concurrentiebeding. Geloof het of niet, maar er staat niks hierover geschreven.

Ik heb meerdere keren het contract nagelezen en is zelfs door mijn partner nog een keer nagelopen.

 

Dus juridisch gezien, zijn we niet illegaal bezig.

 

 

Nou heb ik zelf een aantal opties. Ben benieuwd hoe jullie er tegen aan kijken.

 

 

Optie 1

We starten het bedrijf en stoppen met alle werkzaamheden bij de huidige werkgever. Daarna houden we de klant op de hoogte van de verandering. Deze zal in dat geval contact met ons opnemen.

Gezien de ervaring, expertise, kosten etc. weet ik 100% zeker dat ze geen leverancier zullen vinden.

 

 

Optie 2

Mijn partner en ik starten ons bedrijf en in de tussentijd klanten werven. Na een jaar of 2 een voorstel doen bij de Amerikaanse klant.

 

 

Als jullie nog andere ideeën hebben, hoor ik het heel graag.

 

 

Hallo Elouali,

 

Ik zou zeggen ga ervoor. Zorg er zeker voor dat je juridisch goed staat, check het desnoods met een jurist/advocaat ivm concurrentie beding e.d.

Optie 1 lijkt mij een goed plan.

 

Met alle respect van andere reageerders hier wat betreft 'moraal' en je werkgever 'niet een poot uitdraaien', je moet wel beseffen dat je werkgever jou al een signaal heeft gegeven dat hij bereidt is jou een poot uit te draaien door jou 3 mnd te laat te betalen. Ik denk dat de meeste niet weten wat het is of hoe het aanvoelt als je een paar maanden te laat wordt betaalt en met smoesjes aan het lijntje wordt gehouden. Als je door een werkgever ontslagen wordt is dat erg, maar dan weet je iig waar je aan toe bent. Maar een paar maanden niet betaalt worden......?!?! Stel jullie je eens voor dat je in zo'n geval geen reserves hebt, wat dan?

Iedere werkgever wilt dat zijn/haar personeel loyaal is naar hun toe, maar het moet wel een two way street zijn!

In mijn ogen heeft hij zijn loyaliteit op de waagschaal gezet. En wie garandeert jou dat het niet nog eens gebeurt?

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Hallo Frans,

 

Ach herrie heb je altijd en overal. Ik sta er voor open maar moet wel kunnen inschatten hoe ik dat het beste kan doen.

Bovendien doe ik deed ook omdat mijn teamleden een betere werkgever verdienen.

 

De concurrentiebeding. Geloof het of niet, maar er staat niks hierover geschreven.

Ik heb meerdere keren het contract nagelezen en is zelfs door mijn partner nog een keer nagelopen.

 

Dus juridisch gezien, zijn we niet illegaal bezig.

 

 

Nou heb ik zelf een aantal opties. Ben benieuwd hoe jullie er tegen aan kijken.

 

 

Optie 1

We starten het bedrijf en stoppen met alle werkzaamheden bij de huidige werkgever. Daarna houden we de klant op de hoogte van de verandering. Deze zal in dat geval contact met ons opnemen.

Gezien de ervaring, expertise, kosten etc. weet ik 100% zeker dat ze geen leverancier zullen vinden.

 

 

Optie 2

Mijn partner en ik starten ons bedrijf en in de tussentijd klanten werven. Na een jaar of 2 een voorstel doen bij de Amerikaanse klant.

 

 

Als jullie nog andere ideeën hebben, hoor ik het heel graag.

 

 

Hallo Elouali,

 

Ik zou zeggen ga ervoor. Zorg er zeker voor dat je juridisch goed staat, check het desnoods met een jurist/advocaat ivm concurrentie beding e.d.

Optie 1 lijkt mij een goed plan.

 

Met alle respect van andere reageerders hier wat betreft 'moraal' en je werkgever 'niet een poot uitdraaien', je moet wel beseffen dat je werkgever jou al een signaal heeft gegeven dat hij bereidt is jou een poot uit te draaien door jou 3 mnd te laat te betalen. Ik denk dat de meeste niet weten wat het is of hoe het aanvoelt als je een paar maanden te laat wordt betaalt en met smoesjes aan het lijntje wordt gehouden. Als je door een werkgever ontslagen wordt is dat erg, maar dan weet je iig waar je aan toe bent. Maar een paar maanden niet betaalt worden......?!?! Stel jullie je eens voor dat je in zo'n geval geen reserves hebt, wat dan?

Iedere werkgever wilt dat zijn/haar personeel loyaal is naar hun toe, maar het moet wel een two way street zijn!

In mijn ogen heeft hij zijn loyaliteit op de waagschaal gezet. En wie garandeert jou dat het niet nog eens gebeurt?

 

Succes!

 

 

 

Hallo Ballorig,

 

 

Ik zeg niet dat je geen gelijk hebt. Dat is jouw manier van zakendoen en daar heb ik alle respect voor.

Hou er alleen rekening mee, deze meneer uit Japan smijt met geld kan ik u vertellen. Ondanks alle steun, hardwerken (soms 17 uur werken in één stuk door) maar op tijd betalen, voorschot of loonsverhoging HO maar.

 

Bovendien heb ik geprobeerd om samen met hem een fysiek bedrijf op te richten. Er is namelijk geen kantoor, producten, etc. We werken momenteel alleen met telefoon en internet mediums zoals mail, IM, skype, etc.

 

 

 

 

Dit is geen kwestie van wreken. Dit is een kwestie van zakendoen

 

Het is nu alleen de vraag, welke risico's zijn er en welke wegen neem je.

 

Zou het verstandig zijn om contact op te nemen met de financiële manager van de Amerikanen?

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Frans,

 

Ach herrie heb je altijd en overal. Ik sta er voor open maar moet wel kunnen inschatten hoe ik dat het beste kan doen.

Bovendien doe ik deed ook omdat mijn teamleden een betere werkgever verdienen.

 

De concurrentiebeding. Geloof het of niet, maar er staat niks hierover geschreven.

Ik heb meerdere keren het contract nagelezen en is zelfs door mijn partner nog een keer nagelopen.

 

Dus juridisch gezien, zijn we niet illegaal bezig.

 

 

Nou heb ik zelf een aantal opties. Ben benieuwd hoe jullie er tegen aan kijken.

 

 

Optie 1

We starten het bedrijf en stoppen met alle werkzaamheden bij de huidige werkgever. Daarna houden we de klant op de hoogte van de verandering. Deze zal in dat geval contact met ons opnemen.

Gezien de ervaring, expertise, kosten etc. weet ik 100% zeker dat ze geen leverancier zullen vinden.

 

 

Optie 2

Mijn partner en ik starten ons bedrijf en in de tussentijd klanten werven. Na een jaar of 2 een voorstel doen bij de Amerikaanse klant.

 

 

Als jullie nog andere ideeën hebben, hoor ik het heel graag.

 

 

Hallo Elouali,

 

Ik zou zeggen ga ervoor. Zorg er zeker voor dat je juridisch goed staat, check het desnoods met een jurist/advocaat ivm concurrentie beding e.d.

Optie 1 lijkt mij een goed plan.

 

Met alle respect van andere reageerders hier wat betreft 'moraal' en je werkgever 'niet een poot uitdraaien', je moet wel beseffen dat je werkgever jou al een signaal heeft gegeven dat hij bereidt is jou een poot uit te draaien door jou 3 mnd te laat te betalen. Ik denk dat de meeste niet weten wat het is of hoe het aanvoelt als je een paar maanden te laat wordt betaalt en met smoesjes aan het lijntje wordt gehouden. Als je door een werkgever ontslagen wordt is dat erg, maar dan weet je iig waar je aan toe bent. Maar een paar maanden niet betaalt worden......?!?! Stel jullie je eens voor dat je in zo'n geval geen reserves hebt, wat dan?

Iedere werkgever wilt dat zijn/haar personeel loyaal is naar hun toe, maar het moet wel een two way street zijn!

In mijn ogen heeft hij zijn loyaliteit op de waagschaal gezet. En wie garandeert jou dat het niet nog eens gebeurt?

 

Succes!

 

 

Hoi costognix,

 

 

Welkom in de groep.

 

 

Nogmaals, ik ben niet voor wreken. Ik heb ervaring opgedaan tijdens mijn werk bij deze man en heb heel veel ideeen gekregen.

Ik zou mezelf willen ontplooien en aangezien mijn teamleden geïnteresseerd zijn kunnen ze toch voor mij werken, EVENTUEEL de klant overnemen is dan mooi meegenomen.

 

 

Behalve de juridische zaken, hoe zou jij dit kunnen realiseren?

is dat verstandig om het te bespreken met de klant, zo ja, met welke tak van de het bedrijf?

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Heb je niet heel toevallig een contract met een buitenlandse werkgever waarbij zomaar het recht in land van werkgever van toepassing is?

Misschien ben je dan wel bezig met bedrijfsmatige Harakiri :P

 

 

Als hij geen respect heeft voor de normen en waarden in NL dan zeker niet in Japan..

 

Link naar reactie
  • 0

Elouali,

 

glad ijs waar je je op begeeft man, allereerst ben je bezig een "coup" voor te bereiden, wat zoals je gemerkt hebt best wel wat weerstand oplevert op dit forum. Een ieder mag denken wat hij wil zal ik maar zeggen, het is een vrij land.

 

Maar je probeert ook nog eens iets over te nemen waarvan je niet eens weet of dat contractueel mogelijk is, daarnaast hoe afhankelijk zijn de amerikanen en japanners van elkaar? (hebben ze belang in elkaars welzijn) ik weet niet wat voor diensten jullie bieden, maar als het hosten van explicit beeldmateriaal is kunnen beide bedrijven wel eens helemaal verstrengeld zijn met elkaar, en dan heb je geen schijn van kans.

 

Je geeft wel aan dat je hiernaast nog andere ideen hebt, als deze zonder "problemen" met de huidige werkgever ontplooid kunnen worden zou ik zeggen richt je energie op de positieve dingen en ga ervoor, te veel negatieve focus geeft afleiding. Ik zou deze negatieve factor achter me laten en richten op het ontplooien van je ideeen, daar zou ik voor gaan.

 

groet

erik

Link naar reactie
  • 0

Wat ik al aangaf: Neem je huidige vestiging van je huidige werkgever over. Verzelfstandig die (als die al niet zelfstandig is) en eventueel een (minderheids-)belang voor hem dat eventueel op termijn afgebouwd wordt

 

Frans

 

 

 

Hallo Frans,

 

 

Ik weet nu al dat een minderheidsbelang geweigerd wordt. Dit is echt geen optie, hoe graag ik het ook wil.

Verder heeft hij geen kantoor e.d. in NL.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Elouali,

 

Ik zie het ook niet als wreken. Dat is mijn manier van zaken doen. Het klinkt voor de meesten misschien agressief, so be it. Zaken doen is gewoon keihard.

 

Een soort gelijke situatie is mij ook al eerder overkomen. Ik werkte op contract basis en in mijn geval zat ik dagelijks bij de klant. Het buro waar ik voor werkte was een maand te laat met betaling, in mijn ogen simpelweg contractbreuk. Ik heb ze erop gewezen, maar ze lieten toch op zich wachten. Ik ben verder gaan kijken en heb elders een andere contract kunnen krijgen. Ik ben toen naar de klant toe gestapt en heb ze uitgelegd dat ik vertrek en de reden van vertrek. Ik had het niet verwacht en heb er ook niet op gezinspeelt, maar de klant had mij toen juist een bod gedaan om direct met hun in zee te gaan omdat ze uiterst tevreden waren over mijn geleverde diensten. Maar omdat ik elders al een bod had en mijn toezegging al had gemaakt heb ik de klant toen vriendelijk bedankt.

Ik had uiteindelijk pas 4 maanden later mijn geld gekregen, maar toen zat ik al lang op de droge. Later dat jaar is dat buro failliet gegaan.

Voor mij geld sindsdien, als een bedrijf te laat is met hun financiele verplichtingen dan is dat een teken dat er iets niet pluis is.

 

Heb jij deze amerikaanse klant echt hard nodig om zelfstandig verder te gaan?

Jij zegt dat jij al in gesprek bent met potentiele klanten. Hoe groot schat jij je kansen met je eigen geworven klanten?

Het beste is dat jij niet afhankelijk bent van de klandizie van de huidige amerikaanse klant om zelf verder te gaan. In dat geval lijkt mij het beste om de amerikanen, de persoon waarmee jij veelvuldig contact mee hebt, en als het een manager is des te beter, op de hoogte te stellen van jou intenties. Laat het dan aan hun over of ze later toch met jouw bedrijf verder wilt. In dat geval kan niemand, en zeker je huidige japanse werkgever niet, jou ervan betichten dat je zijn klanten aan het afpikken bent.

Het beste uitgangspunt is om niet te rekenen op de amerikaanse klant. Mochten ze toch besluiten om klant van jou te worden dan is dat een bonus.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Elouali,

 

Ik zie het ook niet als wreken. Dat is mijn manier van zaken doen. Het klinkt voor de meesten misschien agressief, so be it. Zaken doen is gewoon keihard.

 

Een soort gelijke situatie is mij ook al eerder overkomen. Ik werkte op contract basis en in mijn geval zat ik dagelijks bij de klant. Het buro waar ik voor werkte was een maand te laat met betaling, in mijn ogen simpelweg contractbreuk. Ik heb ze erop gewezen, maar ze lieten toch op zich wachten. Ik ben verder gaan kijken en heb elders een andere contract kunnen krijgen. Ik ben toen naar de klant toe gestapt en heb ze uitgelegd dat ik vertrek en de reden van vertrek. Ik had het niet verwacht en heb er ook niet op gezinspeelt, maar de klant had mij toen juist een bod gedaan om direct met hun in zee te gaan omdat ze uiterst tevreden waren over mijn geleverde diensten. Maar omdat ik elders al een bod had en mijn toezegging al had gemaakt heb ik de klant toen vriendelijk bedankt.

Ik had uiteindelijk pas 4 maanden later mijn geld gekregen, maar toen zat ik al lang op de droge. Later dat jaar is dat buro failliet gegaan.

Voor mij geld sindsdien, als een bedrijf te laat is met hun financiele verplichtingen dan is dat een teken dat er iets niet pluis is.

 

Heb jij deze amerikaanse klant echt hard nodig om zelfstandig verder te gaan?

Jij zegt dat jij al in gesprek bent met potentiele klanten. Hoe groot schat jij je kansen met je eigen geworven klanten?

Het beste is dat jij niet afhankelijk bent van de klandizie van de huidige amerikaanse klant om zelf verder te gaan. In dat geval lijkt mij het beste om de amerikanen, de persoon waarmee jij veelvuldig contact mee hebt, en als het een manager is des te beter, op de hoogte te stellen van jou intenties. Laat het dan aan hun over of ze later toch met jouw bedrijf verder wilt. In dat geval kan niemand, en zeker je huidige japanse werkgever niet, jou ervan betichten dat je zijn klanten aan het afpikken bent.

Het beste uitgangspunt is om niet te rekenen op de amerikaanse klant. Mochten ze toch besluiten om klant van jou te worden dan is dat een bonus.

 

 

 

 

Hey costognix,

 

 

Erg bedankt voor je uitleg.

 

Jij begrijpt het. Het is maar om mensen hier duidelijk te maken, maar ik zie het ook zoals jij het ziet.

De medewerkers en zijn klanten kunnen beide voor mijn bedrijf kiezen. Dat recht hebben ze. Verder is er juridisch niks aan de hand.

 

 

De Amerikanen hebben naar mijn mening een goede relatie met mijn werkgever. Dit bleek toen er hier freelancers voor ons waren die uiteindelijk geen werk voor ze deden om een of andere redenen. Dit was in het begin van de crisis. Heeft waarschijnlijk ook met de kosten te maken. Verder heeft mijn werkgever ongeveer medewerkers verspreidt over de hele wereld. De meeste werken dan ook voor deze Amerikaanse klant.

 

Mijn contactpersoon bij deze klant "Senior NIE Teamlead" heeft mij ook gezegd dat we goed werk verrichten en dat zij uitsluitend ons zullen gebruiken. Met ons bedoelde ik mijn hele team en ik als leider.

 

Ondanks een goede band met mijn manager bij de klant, ben ik toch niet zeker of zij makkelijk voor ons kunnen kiezen.

Tenzij wij met zijn allen de boel verlaten en ze "gedwongen" zijn om voor ons te kiezen. Dat zouden de anderen niet accepteren natuurlijk. Ze moeten in business blijven.

 

En ja.. deze klant betekent heel veel voor mij. Op elk gebied eigenlijk. Ik heb wel potentiële klanten maar dat betekent nu nog niks. Dus we hebben ook nog niks. We zijn inmiddels 2 weken bezig met werven.

 

Is het nu nou beter om direct contact op te nemen met de manager en dit verhaal te bespreken?

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Eigenlijk zie ik hier niks fouts in. Niets weerhoudt je om je eigen bedrijf te starten en je voormalige collega's een baan aan te bieden, of mede-eigenaarschap. Niets weerhoudt je om je kennis voor je eigen bedrijf te benutten. Niets weerhoudt je om ontslag te nemen en je voormalige baas aan te bieden gebruik te maken van je nieuwe bedrijf, dan wel tegen jouw voorwaarden uiteraard. Niets weerhoudt je om de Amerikaanse opdrachtgever beleefd op de hoogte te brengen van je ontslag. En wellicht kun je je ouwe baas en je ouwe opdrachtgever een overdracht aanbieden. Heb je een opzegtermijn?

 

Het gebeurt regelmatig. Personeel dat z'n eigen winkel begint, z'n eigen reclamebureau, z'n eigen vul-maar-in. Een goede werkgever benut het talent van z'n werknemers en steunt die als ze op eigen benen willen staan. Je kan mekaar ook van dienst zijn immers. En hoewel jouw werkgever zo te zien niet zo'n beste was, kun je hem alsnog behandelen zoals jij straks behandeld wilt worden door je eigen personeel - dat wellicht ooit ook voor zichzelf wil beginnen.

 

Succes! ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

TwaBla, helemaal mee eens!

 

Elouali,

"Is het nu nou beter om direct contact op te nemen met de manager en dit verhaal te bespreken?"

Dat is iets wat jij zelf zou moeten aanvoelen of dat beter is of niet. Dat hangt denk ik veel van af hoe jou contact is met de manager, formeel zowel informeel.

Dat verhaal wat ik eerder vertelde heb ik helaas weer voor een tweede keer meegemaakt met een andere buro. Ook hier zat ik dagelijks bij de klant dus had ik goed contact met de manager. Ik had hem toen op de hoogte gesteld dat ik plannen heb om weg te gaan en de reden daarvan, puur om hem op tijd op de hoogte te stellen zodat hij een vervanger kon zoeken. Tot mijn grote verbazing ging hij met mij meedenken en bood hij oplossingen aan. Nu zit ik via een andere constructie nog steeds opdrachten voor hem uit te voeren.

 

Uit jouw verhaal maak ik op dat de amerikanen een heel grote klant is en dat je best wel veel te verliezen hebt zonder hun.

Ik kan me dus best wel voorstellen dat het voor jou moeilijker maakt om de beslissing te nemen om zelfstandig door te gaan zonder hun.

Een suggestie wat ik heb is, is het niet mogelijk om naast je werkzaamheden voor je japanse werkgever alvast toch een start te maken met een eigen onderneming met je eigen geworven klanten? Als het kan ga je minder werken voor de japanner, aangezien je toch je manager functie daar al hebt opgegeven.

Als je op een gegeven moment geheel op je eigen benen kan staan met je andere nieuwe klanten, dan is dat een ideale positie om de amerikanen te benaderen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Heren,

 

 

Echt bedankt voor de reacties. Heeft me tot denken gezet.

Ik heb besloten om toch maar klanten te werven en te blijven werken bij mijn huidige werkgever. Wanneer ik volledig afhankelijk ben zal ik de klanten van mijn werkgever een voorstel doen. Dat is in ieder geval het beste optie.

 

Nou zit ik denken, wat zou mijn werkgever verdienen aan mij? Hoe kom ik erachter?

Zelfde geldt, doet hij het voor 30 euro per uur en dan kom ik met mijn prijzen die rond de 50 euro zitten.

 

De werkzaamheden zijn als volgt;

 

 

1. Klant stuurt een mailtje over een storing, upgrade of een nieuwe deployment.

2. Ik bekijk de mail en maak een klein plannetje voor de Engineers.

3. Zij voeren het uit en geven mij een terugkoppeling.

4. Ik hou de klant op de hoogte en werk het urensysteem bij.

 

 

De werkzaamheden vinden plaats in datacentra's.

 

De engineers zitten op MBO niveau en is verder geen diepgaande kennis nodig omdat de klant zelf alles op afstand doet.

Wij zijn dus nodig voor de fysieke installaties en onderhoud.

 

 

 

Welke uurtarief kan ik het beste aanhouden?

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 147 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.