• 0

wat is er nodig voor faillisement aanvragen?

Ik heb een vordering op een bepaald persoon (voorheen een eenmanszaak) die deze persoon niet wil betalen.

Nu zijn er kennelijk veel meer schuldeisers.

 

Wat heb je nodig om een faillisement aan te kunnen vragen?

 

Moet mijn vordering door de kantonrechter bevestigd zijn (vonnis verkregen) of kan het ook zonder dat?

 

En steunvorderingen, moeten die ook door de rechter bevestigd zijn?

Ik kan namelijk wel 3 a 4 steunvorderingen aangeven, maar de meeste daarvan lopen ook nog procedures voor.

 

1 van die andere vorderingen is al verder dan mij en zal waarschijnlijk eerder een vonnis hebben, heb daar al contact mee en mogelijk dat die dan faillisement wil aanvragen met mijn vordering als steun vordering.

 

Graag hoor ik hoe dit nu precies werkt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het was voorheen een eenmans zaak, nu een prive persoon.

Hoewel... is niet helemaal duidelijk of hij ondertussen niet weer een bedrijf heeft...

Weet in elkgeval dat hij nu als consultant werkt voor een bepaald bedrijf.

 

Waarom faillisement? Betalen wil hij niet, adressen, bankrekeningen enz.. zijn allemaal erg vaag van hem en kan hij zodoende met beslagleggingen nog lang rekken.

Daarbij zijn ik en andere schuldeisers hem gewoon zat en zijn ondertussen op het punt van: wij geen geld dan hij de komende jaren ook maar op de blaren zitten.

Gaat hier namelijk niet enkel om wanbetaling maar in feite gewoon om oplichting/diefstal.

 

bij mij gaat het om opdracht die ik aan hem gegeven heb en betaald heb maar hij niet uitgevoerd heeft.

Bij andere schuldeiser zelfde verhaal,

bij nog een ander kwam hij afspraken ook niet na, heeft hij een lease auto niet terug gebracht en tientallen bekeuringen mee gekregen maar niet betaald en nog andere zaken waarvoor hij moet betalen.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou dan maar aangifte doen van oplichting. Naar de centen kan je waarschijnlijk fluiten en een faillissement aanvragen heeft volgens mij geen zin als hij geen bedrijf meer heeft.

 

Indien je een vordering op hem heb, en de rechtbank oordeelt in jouw voordeel, dan kan je gewoon beslag laten leggen op zijn persoonlijke goederen/loon e.d.

Link naar reactie
  • 0

aangifte van oplichting is in nederland nutteloos...

Heb 5 keer aangifte van oplichting gedaan. 4 keer is de zaak door justitie niet in behandeling genomen omdat de persoon een lulverhaal ophing in de trant van.... ik heb dat pakket wel in ontvangst genomen maar was voor mijn oppas die hier woonde maar ik geen contact meer mee heb en geen naam of adres van weet.

Reactie politie: ohh sorry meneer dat we u hebben lastig gevallen... en naar mij: we hebben helaas de oppas niet kunnen vinden en kunnen dus niks met deze zaak (nee gek he als die oppas helemaal niet bestaat).

 

Laatste aangifte was vorig jaar mei voor creditcard fraude... zaak loopt nog steeds, probleem is dat de bewoners van het adres de schuld geven aan andere personen die niet gevonden kunnen worden enz..

 

Nee dat kost je voor elke aangifte 3 uur en daarna gebeurd er niks, dus dat is echt nutteloos.

 

Beslagleggen goederen en loon is een probleem, heb iets van 4 adressen van hem maar onduidelijk waar hij nu echt woond, en op adres waar hij ingeschreven staat bij gemeente woond hij in elkgeval niet dus kan vonnis niet betekend worden.

 

 

In elkgeval is jouw link duidelijk... als 1 van de andere 2 partijen een vonnis haalt kan met mijn steunvordering die nog niet door kantonrechter bekrachtigd is een faillisement aangevraagd worden.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Ik heb een vordering op een bepaald persoon (voorheen een eenmanszaak) die deze persoon niet wil betalen.

Nu zijn er kennelijk veel meer schuldeisers.

 

Wat heb je nodig om een faillisement aan te kunnen vragen?

Een advocaat, een vordering die enige betwisting kan doorstaan en een steunvordering.

Moet mijn vordering door de kantonrechter bevestigd zijn (vonnis verkregen) of kan het ook zonder dat?

 

En steunvorderingen, moeten die ook door de rechter bevestigd zijn?

Ik kan namelijk wel 3 a 4 steunvorderingen aangeven, maar de meeste daarvan lopen ook nog procedures voor.

 

1 van die andere vorderingen is al verder dan mij en zal waarschijnlijk eerder een vonnis hebben, heb daar al contact mee en mogelijk dat die dan faillisement wil aanvragen met mijn vordering als steun vordering.

 

Graag hoor ik hoe dit nu precies werkt.

Dan heb je genoeg. Advocaat inschakelen en gaan met die banaan. Korte metten maken.

Link naar reactie
  • 0

bedankt voor de reacties.

Ik las eerst nog even verkeerd, las "direct opeisbare vordering" als zijnde dat er een uitspraak van een kanton rechter nodig is maar dat moet wat ik nu begrijp dus gewoon een vordering zijn waarbij de betalings termijn verstreken is.

 

Morgen even met de 2 andere schuldeisers overleggen aangeizen voor hun de vordering vele malen hoger is als voor mij.

kan het dan wel uitvoeren (en doe het met alle liefde) maar wil daar de andere schuldeisers niet mee benadelen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.